Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@12:07:48 GMT

تعرفه های پزشکی در استان مرکزی هفته آینده اعلام می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۷۴۷۴

تعرفه های پزشکی در استان مرکزی هفته آینده اعلام می شود

به گزارش ایرنا، « غلامرضا فتح آبادی» روز چهارشنبه در نشست شورای مواد مخدر استان مرکزی افزود: تعرفه های پزشکی و مواد مخدر امسال در هیات دولت مصوب شده است و تعرفه های این استان نیز به دلیل برخی مشکلات قیمتی هفته آینده در نشستی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و دستگاه های مربوطه مصوب و ابلاغ می شود.
وی ادامه داد: در تعرفه های مصوب شده توسط دولت میزان استفاده از مواد شیمیایی از جمله متادون در مراکز نگهداری تعیین شده است که با ابلاغ این تعرفه ها در استان مرکزی بسیاری از مشکلات در این حوزه برطرف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی در پیشگیری از اعتیاد، اجرای طرح خانه و مدرسه در تمامی مدارس کشور و طرح جمع آوری معتادان متجاهر از برنامه های اولویت دار ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال جاری است.
فتح آبادی افزود: رفع مشکلات ماده 16 باید با تلاش اداره کل بهزیستی و حمایت ها دادستان استان مرکزی در سال جاری بررسی و زمینه رفع مشکلات این حوزه فراهم شود.
وی نظارت بر عملکرد فعالیت های کمپ های ترک اعتیاد را از دیگر برنامه های شورای مواد مخدر استان مرکزی در سال جاری بیان کرد و گفت: اکنون مشکلات و چالش های بسیاری در این زمینه در استان وجود دارد باید رفع این مشکلات با بهره گیری از ظرفیت های دستگاه های تخصصی و مردم فراهم شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی افزود: نیاز است با افزایش هرچه بیشتر ارتباط بین شوراها و کارگروه های ذیربط، شوراها از حالت گزارش دهی مسئولان خارج و به محلی برای تصمیم گیری تبدیل شوند.
فتح ابادی با یادآوری برخی مشکلات در زمینه فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه مقابله با مواد مخدر گفت: تمامی مشکلات حوزه شورای مواد مخدر باید با انجام فعالیت های نحقیقاتی و پژوهشی برطرف شوند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: اکنون به دلیل نبود مرکز غربالگری معتادان در شهرستان اراک، غربالگری این افراد توسط پلیس انجام می شود که این مهم روش غیر اصولی و غیر حرفه ای است.
«احمد ملک حسینی» افزود: معتادان باید بعد از جمع آوری توسط پزشک جداسازی و غربالگری شوند تا از بروز مشکلات در آینده جلوگیری شود.
وی با یادآوری طرح نوروزی جمع آوری معتادان در استان مرکزی ادامه داد: این طرح از 25 اسفند سال گذشته آغاز و تا نهم فروردین ماه امسال ادامه یافت.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی خاطر نشان کرد: بر اساس آمار پلیس اجرای این طرح کاهش سرقت های خرد را در استان به همراه داشته است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 11 هزار و 208 معتاد سال گذشته در ارتباط مستقیم با مواد مخدر در این استان دستگیر شدند که تعداد این افراد در سال قبل از آن هفت هزار و 347 نفر بوده است.
سرهنگ «احمدرضا چگنی» افزود: یک هزار و 441 معتاد در طرح نوروزی امسال در استان مرکزی دستگیر شدند که دستگیری 400 نفر این افراد در راستای تبصره 2 ماده 16 بوده است.
وی ادامه داد: 43 نفر از معتادان دستگیرشده در راستای تبصره 2 ماده 16 در شهرستان خمین، 50 نفر ساوه، 60 نفر فراهان و 242 نفر شهرستان اراک و پلیس مبارزه با مواد مخدر بوده است.
سرهنگ چگنی گفت: اکنون 32 مرکز ترک اعتیاد در استان مرکزی وجود دارد که 17 مرکز آنها در اراک قرار دارد و یکی از این مراکز مربوط به بانوان است.
وی ادامه داد: بهره برداری از مرکز ترک اعتیاد بانوان شهرستان اراک تا کنون آغاز نشده و نیاز است زمینه بهره برداری از آن فراهم شود.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
1955/3075
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان مرکزی پزشک رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مواد شیمیایی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۷۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره شعر نفس پاک فراخوان داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمد جمالو معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست جشنواره شعر نفس پاک با بیان اینکه ایران مبارزه قاطعی با مواد مخدر دارد و رکورد کشف مواد را در دو سال گذشته شکسته است، گفت: امیدواریم این جشنواره گام اولیه و محکمی برای پیشگیری داشته باشد، البته انتظار نداریم با برگزاری یک جشنواره به نتیجه کامل برسیم، اما پیشگیری و ادامه دار بودن چنین برنامه‌ای هدف ماست.

وی افزود: هفته اول تیر همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر، مراسم اختتامیه جشنواره شعر نفس پاک با معرفی آثار برتر برگزار می‌شود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در جشنواره شعر نفس پاک نمی‌خواهیم تصویر سیاهی بازنمایی کنیم و هدف ما اثرگذاری در جامعه است تا جوانان از طریق شنیده‌ها با آموزش و پیشگیر آشنا شوند.

ستاد مبارزه با مواد مخدر با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران در نظر دارد برخی از آثار برتر این جشنواره را در سطح شهر معرفی کند.

همچنین علاقمندان برای شرکت در جشنواره شعر نفس پاک تا ۱۵ خرداد فرصت دارند تا آثار خود را از طریق پیام رسان‌های داخلی ایتا، بله، سروش و روبیکا به شماره ۰۹۱۲۳۵۴۹۷۸۴ ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی www.music.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • کشف و ضبط ۷۷ کیلوگرم مواد مخدر در راه‌های مواصلاتی استان همدان
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن قرائت می‌شود
  • قالیباف: گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی
  • افزایش ۵۰ درصدی تعرفه گذاری خدمات پرستاری
  • جشنواره شعر نفس پاک فراخوان داد