Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیروت- ایرنا- کارمندان بخش های مخابرات ، شهرداری و مدارس لبنان روز چهارشنبه /امروز/ در اعتراض به کاهش 15 درصدی حقوق از انجام وظایف خود سرباز زده و اعتراض خود را با اعتصاب به برخی از طرح ها و برنامه های اقتصادی اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، دولت لبنان قصد دارد برای جبران کسری بودجه اقداماتی را انجام دهد که از آن جمله می توان به کاهش حقوق کارمندان و کارکنان بخش دولتی اشاره کرد، هرچند این اقدام دولت موجب اعتراض سندیکاها و برخی احزاب و گروه های سیاسی در این کشور شده و حتی صحبت هایی نز در خصوص کاهش نیروهای نظامی مطرح می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیشتر نیز وزارت دارایی لبنان از لغو تمام معافیت های گمرکی به استثنای معافیت ها بر اساس برخی پروتکل ها برای سفارتخانه ها و نمایندگی های خارجی در این کشور خبر داد.
برخی گروه ها و جریان های سیاسی لبنان با اشاره به مطرح شدن موضوع مبارزه با فساد معتقدند که به جای کاهش حقوق کارمندان باید با موضوع فساد به صورت جدی برخورد شود و نه این که در اولین مرحله بر طبقات پایین و متوسط جامعه فشار وارد شده و حقوق بخشی از کارمندان دولت کاهش یابد.
بدهی های دولت در سال اخیر به بیش از 86 و نیم میلیارد دلار رسیده و کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند که با توجه به افزایش رقمی معادل بیش از 5 و نیم میلیارد دلار و تصاعدی بودن آن، این بدهی ها در سال آینده به 100 میلیارد دلار نزدیک برسد.
یکی از کارمندان شرکت مخابرات لبنان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص علت اعتصاب کارمندان این بخش گفت: مشکلات کارمندان زیاد است و تا رفع این مشکلات اعتصاب ادامه دارد و ممکن است تا آخرماه نیز جریان داشته باشد.
به گفته وی با توجه به اینکه این روزها زمان پرداخت قبوض تلفن های ثابت در لبنان می باشد ، این اعتصاب موجب قطع خطوط تلفن نخواهد شد.
برخی از کارشناسان لبنانی معتقدند دولت باید به جای موضوع کاهش حقوق کارمندان از برخی هزینه های زاید نظیر سفرهای خارجی و نظایر آن بکاهد.
اکنون وزارتخانه ها و سازمان های دولتی هنگام گفت و گو در ارتباط با سفر مسوولان خارجی اعلام می کنند که بر اساس اعلام وزارت دارایی لبنان هرگونه هزینه غیر از پرداخت حقوق کارمندان ممنوع است.
بیم آن می رود که با ادامه اعتصاب به خصوص در بخش شهرداری ها بار دیگر لبنان شاهد بروز بحران تجمع زباله ها همانند سال 2015 میلادی باشد که علاوه بر مشکلات داخلی و محیط زیستی ، بازتاب خارجی در سطح گسترده داشت.
خاورم*1436**1211

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي لبنان اقتصاد اعتصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۷۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است

معاون وزیرکار در واکنش به نامه خانه صمت مبنی بر کاهش ۱۰درصدی حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵شنبه ها گفت:کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است.درصورتی که چنین تخلفی صورت گرفت باید جلوی آن گرفته شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اخیراً گفته بود: کلیات لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد. هنوز مشخص نیست که چه روزهایی تعطیل خواهد شد اما ساعت کاری کارمندان در هفته از 44به 40 ساعت کاهش می‌یابد.

در پی این اظهارات خانه صمت ایران در نامه‌ای به نمایندگان مجلس ضمن انتقاد از تعطیلی پنجشنبه‌ ها به شنبه‌ها اعلام کرد که در قانون کار میزان ساعت کاری هفتگی 44ساعت در هفته است و چنانچه یک روز تعطیلی به ایام کاری اضافه گردد ساعات کاری هفتگی 4ساعت کاسته شده و به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز 10درصد کاهش خواهد یافت.

*کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی 5 شنبه تخلف است

به گزارش تسنیم؛محمد چکشیان,معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی  در ادامه درباره اعلام خانه صمت مبنی بر کاهش 10درصدی حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه‌ها گفت: این حرف نمی‌تواند اجرایی شود چون تخلف است و کسی نمی‌تواند حقوق کارگر را کم کند و خلاف قانون کار اقدام کند لذا در صورتی که چنین تخلفی صورت گرفت باید جلوی آن گرفته شود.

چکشیان صیانت از حقوق کارگران،‌ مطالبه حقوق و دستمزد، نظارت برکارگاه‌ها و مشکلات کارخانجات،‌تخلفات صورت گرفته در بنگاه‌ها و اجرای مباحث ایمنی را از جمله ماموریت‌های معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت کار برشمرد و گفت: اگر در حوزه فرهنگی،‌ اجتماعی و ورزشی اتفاقاتی که طی 3سال گذشته افتاده با دوره قبل مقایسه و بررسی شود می‌بینیم که این وقایع و آمارها و تغییراتی که به لحاظ کمی و کیفی و پشتوانه‌های اسناد بالادستی صورت گرفته بسیار بوده است با این حال این اتفاقات نمی‌تواند عقب ماندگی‌های چند ساله را جبران کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • رشد ۱۲ برابری میزان سرمایه گذاری خارجی در گلستان
  • کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است
  • کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • حقوق حق التدریسی‌ها ۲ برابر می‌شود
  • نامه به «صحرایی» درباره وضعیت معیشتی نیروهای خدماتی مدارس