Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@05:32:22 GMT

شرکت های دانش بنیان؛ موتور محرک رونق تولید هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۷۴۹۸

شرکت های دانش بنیان؛ موتور محرک رونق تولید هستند

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین روز چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین گفت: هیچ دلیلی ندارد که همه شرکت های دانش بنیان تولیدی باشند چون ارایه فعالیت های خدماتی نیز از پیش فرض های اساسی برای رونق تولید است.

وی در خصوص مشکلات شرکت دانش محور البرز که در این جلسه به آنها پرداخته شد، گفت: نبود فضای مناسب از مشکلات اساسی این واحد است و باید مکانی خاص برای فعالیت های این شرکت و سایر شرکت های دانش بنیان در استان در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاهدی با تاکید بر برون سپاری خدمات از سوی دستگاه های دولتی، اظهار داشت: دستگاه های دولتی می توانند ارایه خدمات را به بخش های خصوصی و شرکت های دانش بنیان واگذار کرده و در قالب یک توافق مشترک با شرکت ها زمینه فعالیت آنها را افزایش دهند.

استاندار قزوین به مشکلات شرکت دانش بنیان آب آرا که در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی امروز به آنها پرداخته شد، اشاره کرد و گفت: این شرکت در حوزه طراحی آب نمای مدرن موزیکال و پیشرفته در استان فعالیت می کند و لازم است که اطلاعات کاملی از نحوه فعالیت این شرکت به دهیاری ها و شهرداری های استان ارسال شود تا شاهد رونق بیشتر جاذبه های گردشگری استان و فعالیت این شرکت باشیم.

این مسئول به مشکلات مالیاتی شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و اظهار داشت: برای حل مشکلات مالیاتی این شرکت ها باید رییس سازمان امور مالیاتی استان قزوین هفته ای یکبار در پارک علم و فناوری حضور پیدا کرده و مشکلات شرکت های دانش بنیان را بررسی کند.

مسئول ارشد اجرایی استان ادامه داد: مشکل اصلی این واحدها اطلاع نداشتن از قوانین مالیاتی و بازار است و باید یک برنامه آموزشی مدون و جامع برای این شرکت های نوپا فراهم شود.

زاهدی در خصوص صادرات و واردات واحد‌های دانش بنیان گفت: هم اکنون اتاق بازرگانی و اتحادیه صادرکنندگان استان آماده همکاری با این شرکت ها است و این واحدهای به جای دغدغه صادرات و واردات باید روی تولید دانش بنیان تمرکز کنند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: همه دستگاه ها باید ظرف مدت یک هفته گزارشی در حوزه کسب و کار ارائه کنند و هرگونه کوتاهی دستگاه ها در این زمینه به معنی اهتمام نداشتن به رونق تولید و کسب و کار است.

زاهدی یادآور شد: فعالیت ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سال گذشته و کسب رتبه برتر در کشور باید محرکی به منظور تلاش بیشتر در سال جاری باشد و باید دستگاه های اجرایی استان در سال رونق تولید اهتمام و تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قزوین اقتصاد اقتصاد مقاومتی شهرداری واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۷۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بذور هیبرید سبزی و صیفی در شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی با بیان اینکه افزایش خوداتکایی در تولید بذور هیبرید سبزی و صیفی در داخل کشور یکی از مهمترین برنامه‌های این دفتر است اظهار داشت: برآورد‌ها نشان می‌دهد تا پایان سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۶۰ میلیون عدد بذور هیبرید سبزی و صیفی در داخل کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شده است.

الهام فتاحی‌فر ادامه داد: در راستای خوداتکایی در تولید بذور هیبرید سبزی و صیفی، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند و متقاضی برای تولید بذور هیبرید، معرفی شرکت‌های مذکور به معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان تحقیقات و همچنین اجرای دوره‌های ترویجی توسعه مصرف بذور تولید داخل برای گلخانه‌داران را انجام داده‌ایم.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی بیش از ۹۰ درصد از بذور هیبرید سبزی و صیفی مورد نیاز کشور با واردات تامین می‌شود و بررسی آمار واردات بذور هیبرید سبزی و صیفی در چند سال اخیر حاکی از آن است که سالانه به طور میانگین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون یورو ارز برای تامین بذور مذکور از کشور خارج می‌شود.

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی افزود: ۵۳۲ هکتار واحد گلخانه‌ای در کشور در سال ۱۴۰۲ اصلاح و نوسازی شد که نشان دهنده ۱۱۷ درصد تحقق برنامه است.

فتاحی فر تصریح کرد: براساس برنامه ششم و برنامه اقتصاد مقاومتی، برای سال ۱۴۰۲، اصلاح و نوسازی ۴۵۴ هکتار گلخانه پیش‌بینی شده بود.

وی گفت: در راستای افزایش بهره‌وری از منابع آب و انرژی، افزایش عملکرد تولید، افزایش صادرات محصولات و تثبیت اشتغال ایجاد شده، برنامه اصلاح و بازسازی گلخانه‌های قدیمی و فرسوده و تبدیل گلخانه‌های چوبی به مدرن و نیمه‌مدرن، از سال ۱۳۹۵ در دستور کار این دفتر قرار گرفت.

فتاحی‌فر همچنین از تدوین دستورالعمل اجرایی تولید و نظارت بر واحد‌های نشاء محصولات گلخانه‌ای خبر داد و تصریح کرد: با توجه به ضرورت شناسایی و لزوم سازماندهی واحد‌های موجود و جدیدالاحداث تولید نشاء در کشور با تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال، سازمان حفظ نباتات کشور، موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور، موسسه تحقیقات علوم باغبانی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، روسای مناطق ۱ و ۲ مدیران باغبانی سازمان‌های جهادکشاورزی و دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی، دستورالعمل اجرایی تولید و نظارت بر واحد‌های نشاء محصولات گلخانه‌ای تدوین شده است که در سال جاری برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی درباره افتتاح و بهره‌برداری از واحد‌های گلخانه‌ای و قارچ خوراکی در کشور در سال ۱۴۰۲ نیز گفت: در سال گذشته از جمله گلخانه مدرن سبزی و صیفی گلخانه‌ای در استان زنجان - شهرستان ابهر توسط رییس‌جمهوری در سطح ۳۰ هکتار با سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری آن آورده شخصی و ۲۰ درصد تسهیلات بانکی بوده است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی همچنین به تکمیل دو طرح نیمه‌تمام پرورش قارچ خوراکی در استان تهران و کردستان مربوط به مصوبات دور نخست سفر رییس‌جمهوری در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده و اعطای تسهیلات مورد نیاز در سال ۱۴۰۲، این واحد تولیدی در حال تکمیل و بهره‌برداری کامل می‌باشد.

وی تامین منابع انسانی ماهر در زمینه تولیدات گلخانه‌ای را امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر خواند و تاکید کرد: براساس برآورد‌ها تا پایان برنامه هفتم توسعه به بیش از ۳۰۰ هزار نفر نیروی کار ماهر گلخانه‌ای نیاز است و از این رو برنامه اجرایی تربیت نیروی کار ماهر گلخانه‌ای و قارچ خوراکی با همکاری دفتر آموزش بهره‌برداران کشاورزی، ابلاغ شده است.

فتاحی‌فر ادامه داد: براساس آخرین گزارش‌ها در سال گذشته، ۷۹۴۲ نفر نیروی کار در زمینه محصولات گلخانه‌ای و قارچ خوراکی آموزش دیده‌اند.

دیگر خبرها

  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف
  • دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند
  • بازدید اعضای کمیسیون اصل نود از یک شرکت دانش بنیان
  • حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در راستای مردمی‌سازی اقتصاد یزد
  • شرق مازندران نیازمند پایانه صنعتی دام است
  • تولید بذور هیبرید سبزی و صیفی در شرکت‌های دانش‌بنیان
  • در مازندران مطرح شد: جهش تولید با رفع موانع کشاورزی
  • برنامه اجرایی وزارت علوم برای افزایش دانش‌بنیان‌ها
  • لزوم ایجاد پایانه تجاری محصولات کشاورزی در شرق مازندران