Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@16:34:31 GMT

کیانی: نباید هنر طعمه متولیان باشد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۷۷۱۲

کیانی: نباید هنر طعمه متولیان باشد

رییس دانشگاه هنر اصفهان گفت: نباید هنر این روزها تنها طعمه متولیان و سفارش دهنده‌ها باشد بلکه باید به جزئی‌ترین وسایل کاربردی نفوذ کند تا یک سبک کاربردی از هنر را خلق کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همایش ملی خوشنویسی و نگارگری صبح امروز_ ۲۸ فروردین_ کار خود را آغاز کرد. در افتتاحیه این همایش مصطفی کیانی، رییس دانشگاه هنر اصفهان اظهار کرد: از گذشته تا به امروز با تحولات و نوآوری‌هایی روبرو بوده‌ایم و در کنار حفظ آثار گذشته باید نگاه مدرن و جدیدی نسبت به هنر داشته باشیم چرا که زمانی که تلویزیون پا به عرصه گذاشت تئاتر فراموش نشد همان گونه که رادیو با آمدن تلویزیون فراموش نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اکنون در دنیایی زندگی می‌کنیم که اقتصاد محور اصلی همه تلاش‌های ما است و چه در عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به اقتصاد متکی هستیم و در طول تاریخ دیده‌ایم که برای کسب درآمد منتظر سفارش بوده‌اند یا در مواردی پشتوانه آن‌ها دستورهای حکومتی و دولتی بوده است.

کیانی با بیان اینکه عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله و مسجد شاه مکان‌هایی بوده‌اند که هنرمندان گرد هم می‌آمدند و آثاری را می‌آفریدند، گفت: اکنون که هنرمندان در دانشگاه حضور دارند باید همه ما به یک نکته مهم توجه داشته باشیم و آن اقتصاد هنر است که نباید هنر این روزها تنها طعمه متولیان و سفارش دهنده‌ها باشد بلکه باید به جزئی‌ترین وسایل کاربردی نفوذ کند تا یک سبک کاربردی از هنر را خلق کنیم.

میثم براری دبیراجرایی همایش ملی خوشنویس و نگارگری در این مراسم اظهار کرد: هدف برپایی چنین همایش ملی گرد هم آمدن صاحبان فن است و کسانی که در این حیطه کتاب آوری می‌کنند تا بتوانیم در چنین محافلی مقالات پژوهشی ارائه کنیم و به نقد و بررسی آن‌ها بپردازیم همچنین دانشجویان هنر در این همایش بتوانند اساتید مختلف را ببینند و با هنر آن‌ها آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین همایشی در شرایط کنونی بسیار سخت بود اما به همت دانشگاه هنر اصفهان و معاونت‌های پژوهشی، مالی وآموزشی و حامیان علمی همایش دانشگاهای کرمان، تهران، هنرهای زیبا، هنر اسلامی تبریز و سازمان اسناد دایره المعارف اسلامی و حامیان اجرایی میراث فرهنگی گردشگری و مرکز اصفهان شناسی خانه ملت و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان دست به دست هم دادیم تا در حد بضاعت برپاکنیم.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خوشنویسی دانشگاه هنر اصفهان نگارگری اصفهان همايش هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۷۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهنگام سازی متناسب با پیشرفت‌های جهانی حلقه مفقوده کاربردی سازی علوم مهندسی

حامد فضلالله تبار، مهندس برتر منتخب فرهنگستان علوم در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره تاثیر علوم مهندسی در توسعه کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه ساختار توسعه و ارکان آن به‌صورت کاملا متقابل با علوم مهندسی عجین است، لذا توجه و تقویت آموزش و پژوهش علوم مهندسی که منجر به رشد فناوری و از آن طریق توسعه زیست بوم و در نهایت توسعه کشور می‌گردد، ضروری است.

وی در پاسخ به این که برای کاربردی سازی علوم مهندسی در کشور باید چه اقداماتی صورت گیرد؟ بیان کرد: علوم مهندسی بخودی خود کاربردی هستند، اما آنچه در کشور مغفول مانده بهنگام سازی متناسب با پیشرفت‌های جهانی به‌صورت یکپارچه با هدف گذاری مطلوب است؛ از سوی دیگر توسعه صنعت از طریق انتقال فناوری و مدرن سازی یک گام مهم جهت مطالبه کاربرد‌های مهندسی از سمت تقاضا می‌باشد.
 
مهندس برتر منتخب فرهنگستان علوم درباره نقش فرهنگستان علوم در ترویج علم مهندسی اضافه کرد: فرهنگستان علوم بعنوان یک رکن ممتاز در سیاست گذاری علم و فناوری می‌تواند نقش محوری و تسریع گر در هم افزایی و هماهنگ سازی سایر ارکان ایفا نماید و در یک ساختار برنامه محور با همگرایی فعالیت‌های بعضا جزیره ای، منجر به حصول توسعه و رشد در علوم مهندسی شود.

فصلالله تبار درباره به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور در حوزه مهندسی گفت: با توجه به توسعه شگرف علوم مهندسی در دنیا و عقب ماندگی‌های تاریخی کشور در برهه‌های زمانی مختلف به دلایل گوناگون از یک سو، و نیز پدیدار شدن هوش مصنوعی بعنوان یک ابزار توانمند در علوم مهندسی به نظر علاوه بر بهنگام سازی نقشه علوم مهندسی نیاز به یک جهش در تدوین نقشه در حوزه علوم مهندسی است. علاوه براین، با توجه شناوری علوم مهندسی در دنیا و همگرایی آن‌ها در حل مساله در حوزه‌های کلیدی مانند زیرساخت، انرژی، تجهیزات پزشکی، کشاورزی و امنیت غذایی، مطلوبست چنین الویت‌هایی با رویکرد ترکیبی تخصص‌های مهندسی در نقشه در نظر گرفته شود. بدیهی است نیروی انسانی کارامد که بازیگر اصلی حصول اهداف نقشه هستند در کشور وجود دارد و نیاز به تغییر نگرش در لایه سیاست گذاری احساس می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چگونه از کدال استفاده کنیم؟ | راهنمای کاربردی سامانه کدال
  • ایده‌های جالب برای خلق وسایل کاربردی + فیلم
  • برقراری حدود ۶۴ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ / فوت ۲۱ نفر در حوادث ترافیکی
  • اجرای نمایشنامه‌ای از حسین کیانی
  • بهنگام سازی متناسب با پیشرفت‌های جهانی حلقه مفقوده کاربردی سازی علوم مهندسی
  • ارائه طرح های کاربردی در راستای تحقق شعار سال
  • تجربه؛ ضیافت هنر و ادبیات / پربار، خواندنی و کاربردی
  • هشدار به کشاورزان چهارمحال و بختیاری
  • خسارت سیلاب به بخشی از راه‌های روستایی و منازل مسکونی
  • آبگرفتگی سه خانه مسکونی در روستای مورچگان