Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@15:56:21 GMT

گنبد رتبه اول را در پیشگیری از آسیب های اجتماعی کسب کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۷۸۷۸

گنبد رتبه اول را در پیشگیری از آسیب های اجتماعی کسب کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز چهارشنبه درجلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان افزود: مجموعه اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای اعضای این شورا در سال 97 سبب کسب رتبه نخست استان شده که می بایست این اقدامات درسال جاری نیز با اهتمام بیشتری ادامه یابد.
وی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به مباحث آموزشی، فرهنگی و ورزشی و نیز استفاده از مشارکت مردم و ظرفیت تشکل های مردم نهاد در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد، اضافه کرد: امروز نمی توان تنها با اقدامات سلبی از آسیب های اجتماعی که گسترده و پیچیده هستند، جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کریمی گفت: درحوزه اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای با آسیب های اجتماعی ، شرح وظایف هر عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مشخص است و این وظایف باید اولویت اول هر اداره و نهاد قرار باشد.
وی تصریح کرد: مواد مخدر از عوامل اصلی تهدید کننده جوانان به عنوان سرمایه های اجتماعی کشور و امنیت و سلامت خانواده ها است و هرگونه کوتاهی و قصور در این حوزه، جبران ناپذیر است.
فرماندار ویژه گنبدکاووس، استفاده از ظرفیت علمی و کارشناسی دانشگاهیان در انجام اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی مهم را دانست و گفت: مراکز آموزش عالی، اتاق فکر هستند که همه ادارات و نهادها می بایست از ظرفیت آن استفاده نمایند.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه فرمانده انتظامی گنبدکاووس و روسای اداره ورزش و جوانان و زندان این شهرستان نیز گزارشی از اقدامات مقابله ای و نیز فعالیت های آموزشی، تربیتی و فرهنگی درحوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ارائه دادند.
به گفته سرهنگ محمود علی فر، انتظامی گنبدکاووس از اول تا 27 فروردین امسال مقدار دو کیلوگرم مواد مخدر کشف کرده و با اجرای 9 مرحله طرح پاکسازی نقاط آلوده و ارتقای امنیت اجتماعی تعداد 160 معتاد و خرده فروش موادمخدر را نیز دستگیر کرده است.
این مقام مسئول کشف و ضبط حدود 244 کیلوگرم انواع مواد مخدر، دستگیری 1763 معتاد و خرده فروش مواد مخدر با اجرای 159 طرح پاکسازی نقاط آلوده و ارتقای امنیت اجتماعی و انهدام چهار باند فروش مواد مخدر را از مهمترین اقدامات انتظامی در سال 97 برشمرد.
حجت الله یوسفی رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس نیز دراین جلسه برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و فرهنگی ویژه بانوان و آقایان در مناطق آسیب پذیر شهری و روستایی و نیز کلاس های آموزشی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برای جامعه ورزشی را از مهمترین اقدامات این اداره درسال گذشته اعلام کرد.
عباس مختاری، رییس اداره زندان گنبدکاووس نیز دراین جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات درمانی (متادون درمانی و سم زدایی)، فعالیت های غنی سازی اوقات فراغت و نیز مهارت آموزی برای مددجویان این اداره درسال گذشته، گفت: 60 درصد ورودی زندانیان درحوزه مواد مخدر و سرقت ها که علت آن نیز اعتیاد به مواد مخدر بوده، می باشد.
وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخصشد که 72 درصد زندانیان بی سواد بوده یا تحصیلات ابتدایی دارند ولازم است خانواده ها و متولیان آموزش و پرورش نسبت به تحصیل دانش آموزان اهتمام ویژه داشته باشند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آسیب های اجتماعی اداره ورزش و جوانان جامعه سرمایه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۷۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز دشمن با عملیات روانی در پی ترمیم گنبد آسیب دیده خود است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی ماک شاهکویی، شامگاه سه شنبه در دیدار با دانشجویان اظهار کرد: دشمن بعد از عملیات وعده صادق با عملیات روانی در پی ترمیم گنبد آسیب دیده خود است.

وی افزود: امروز موشک‌های جمهوری اسلامی ایران کمتر از هفت دقیقه آسمان چند کشور را طی می‌کنند و در نقطه اصلی فرود می‌آیند که این نشان از قدرت نظامی این کشور است.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به اینکه در این حمله نظامی تنها اسرائیل را تنبیه نکردیم، گفت: آمریکا، فرانسه و انگلستان جز گزینه‌های بودند که در این حمله تنبیه شدند.

وی یادآور شد: این سه کشور جز کشورهای بودند که در نگه داشتن حفظ روحیه ارتش اسرائیل سهم داشتند.

ملک شاهکویی با اشاره به اینکه دل ملت اسلامی در پی این عملیات شاد شد، اظهار کرد: با انجام این حمله نظامی سیلی محکمی توسط جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل زده شد که توجه جهانیان را به خود جلب کرد.

کد خبر 6080394

دیگر خبرها

  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • محمدیه به شهر بدون دخانیات تبدیل می‌شود
  • جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد
  • نشست ساماندهی قرارگاه طرد اتباع غیرمجاز استان گلستان
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • عمر بیشتر محورهای گنبد کاووس بیش از نیم قرن است
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • امروز دشمن با عملیات روانی در پی ترمیم گنبد آسیب دیده خود است
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد