Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:58:14 GMT

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی منصوب شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۷۸۸۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی منصوب شد

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی حجت الاسلام والمسلمین «عباس دانشی» را به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی منصوب کرد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حکم سیدعباس صالحی خطاب به عباس دانشی آمده است: نظر به سوابق فرهنگی و تجربیات ارزنده جناب عالی، به موجب این حکم به سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی منصوب می شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این حکم ابراز امیدواری کرده است تا حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی با استعانت از خداوند متعال و بهره گیری از ظرفیت های موجود نیروهای کارآمد و فرهیخته و تعامل سازنده با مسئولان و مدیران استان و ارتباط نزدیک با اصحاب فرهنگ و هنر و مردم فرهنگ دوست و هنر پرور این استان در مسیر رشد فضایل اخلاقی و شکوفایی و اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی موفق و موید باشد.
به گزارش ایرنا، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در سال ١٣٩٧، مشاور معاون وزیر در امور قرآن و عترت در سال ١٣٩٧ – ١٣٩٥، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در سال ١٣٩٥ – ١٣٩٤، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در سال ١٣٩٤ -١٣٩٠، رئیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر زاهدان ١٣٩٤ – ١٣٩٠، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان ١٣٩٤ – ١٣٨٦، مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان١٣٩٠ – ١٣٨١، سردبیر و قائم مقام مدیر مسئول ماهنامه سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی اسوه ١٣٩٠ -١٣٨٢، معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ١٣٨٠ – ١٣٧٨، معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان ١٣٦٩ -١٣٦٨ از سوابق اجرایی و مدیریتی حجت الاسلام عباس دانشی به شمار می آید. پیش از این محسن شریفی در این سمت مشغول به فعالیت بود.
فراهنگ ** 1355 ** 9157

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي فرهنگ و هنر انتصاب ارشاد مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: آیین نقاره‌زنی در اردبیل به عنوان آیین سنتی و مذهبی احیا می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، امیر رجبی عصر پنجشنبه در نشست فعالان حوزه فرهنگ و هنر در اردبیل،گفت: با شکل گیری اتاق فکر با مشارکت فعالان حوزه‌های هنری و فرهنگی سعی بر این است تا سنت نقاره‌زنی مذهبی در اردبیل احیا شده و افراد مستعد برای دریافت آموزش‌های مورد نیاز به شهر مقدس مشهد اعزام شوند.

وی به برگزاری نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی در اردبیل اشاره کرد و گفت: تجارب ارزشمند اساتید برجسته و فعالان حوزه معماری را در احیای جایگاه این حوزه شاهد هستیم و قطعا در مناسبت‌های مختلف به ویژه آیین‌های عزاداری ماه محرم در مسیرهای شمع‌نشانی در 6 محله شهر اردبیل اصالت و هویت تاریخی حفظ می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: معماری مجموعه جهانی شیخ صفی دارای ارزش و جایگاه خاص و از نمادهای مهم شهر اردبیل است که با گذشت سال‌های طولانی در این حوزه باید فعالیت‌های مؤثر و مفیدی را شاهد باشیم.

رجبی افزود: شرح احوال شیخ صفی‌الدین اردبیلی کتاب‌های متعددی تألیف شده و در دوره معاصر نیز استاد بابا صفری در عرصه اردبیل‌شناسی تحقیق و مطالعات فراوانی کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای احیای هویت تاریخی اردبیل نیازمند برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت معماری و هویت فرهنگی هستیم که قطعا این نشست با همراهی فعالان فرهنگی و هنری ادامه خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به برگزاری آیین‌های تجلیل از مفاخر استانی و بیان آثار آنها به عنوان عنصر انگیزشی و دلگرمی الگوسازی برای نسل‌های آینده اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در راستای اعتلای بیشتر و قدرشناسی از این سرمایه‌های معنوی و فرهنگی انجام شود.

رجبی از حضور چهار ناشر از استان در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و اضافه کرد: برخی ناشران و فعالان حوزه چاپ و نشر استان به دلیل برخی مشکلات اقتصادی امسال موفق به ثبت‌نام در نمایشگاه کتاب تهران نشدند و برای حضور فعال در سال‌های آینده برنامه‌ریزی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: ناشران استان با وجود اینکه مشکلات و نارسایی‌های اقتصادی دارند، با عشق و علاقه و انرژی مضاعف برای توسعه فرهنگی استان گام‌های جدی را برداشته و در این راستا پیشگام عمل می‌کنند.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • دبیر بیست‌ودومین جشنواره ملی رسانه منصوب شد
  • رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب شد