Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین نیرومند گرافیست و کارتونیست سرشناس کشور، نامگذاری میادین و معابر به نام هنرمندان توسط اعضای شورای شهر تهران را سرپوش گذاشتن بر ضعف‌های مدیریتی این شورا و سوء استفاده تبلیغاتی از نام هنرمندان دانست. ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، این هنرمند کاریکاتوریست با اشاره به اقدام اخیر شورای شهر تهران در نام‌گذاری معابر و خیابان‌هایی به نام تعدادی از هنرمندان گفت: به نظرم برای این کار ابتدا باید اقتضائات زمان را سنجید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد این کار بیشتر ازینکه لطف به هنرمندان باشد، سرپوش گذاشتن بر ضعفهای مدیریتی شهر تهران است و از این منظر به نفع هنرمندان هم نیست و به نوعی سوء استفاده تبلیغاتی از نام آنها است. از طرف دیگر دامنه هنرمندان ایران؛ چه کسانی که در قید حیات هستند که انشاءالله خداوند حفظشان کند و چه کسانی که فوت شده‌اند، بسیار گسترده است و می‌توان لیست بلندی را از اسامی این هنرمندان پیشنهاد کرد. در مجموع من فکر می‌کنم وقوع اتفاقاتی از این دست عمدتا جنبه سیاسی دارد و در فضایی تماما سیاسی رخ می‌دهد. 

وی ادامه داد: اگر کسی برای ورود به لیست شورای شهر 1 میلیارد تومان پول داده باشد که ظاهرا هم این اتفاق رخ داده است، من این دسته از افراد را به رسمیت نمی‌شناسم؛ چراکه ورودشان به شورای شهر، ورودی غیرطبیعی است و حضور آنها در ترکیب اعضای شورای شهر تهران، شأن این شهر و این شورا را مخدوش می‌کند.‌ در این چند سالی که برخی از این افراد در مسند کار قرار دارند، هیچ کار جدی ای در شهر تهران انجام نشده است و تنها 3 شهردار را تغییر داده اند. از این رو فکر می‌کنم پرداختن به این موضوع رسمیت بخشیدن به افرادی است که صلاحیت عضویت در شورای شهر بزرگی مثل تهران که قرار است اُم القرای جهان اسلام باشد را ندارند. 

نیرومند با اشاره به ویژگی‌ هنرمندانی که برای نام‌گذاری معابر و خیابان ها انتخاب می‌شوند، گفت: من چند سال دبیر شورای ارزشیابی بودم. لیست بلندبالایی از هنرمندان درجه یک و فعال ایران در رشته های مختلف هنری وجود دارد؛ چه در رشته های تجسمی و چه در رشته های دیگری همچون موسیقی، تئاتر و سینما این فهرست وجود دارد. فکر می‌کنم اگر متصدیان این کار، بخواهند خارج از فضای سیاسی عمل کنند، باید به هنرمندان تمام رشته‌های هنری به صورت یکسان توجه کنند. البته شأن سینماگران ما بالاست و من خدایی نکرده قصد نادیده گرفتن شأن آنها را ندارم اما برای مثال ما در رشته هایی هنری دیگری نظیر نگارگری و نقاشی نیز هنرمندان بزرگی را داریم اما چون در رسانه و تلویزیون حضور چندانی ندارند، آنطور که باید دیده نمی‌شوند.

وی افزود: اگر دست اندرکاران امر بخواهند این کار را به صورت جدی ادامه دهند، بهتر است که  لیست هنرمندان درجه یک کشور را که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موجود است، سرلوحه کار خود قرار دهند و همزمان به هنرمندان سایر رشته های هنری نیز توجه داشته باشند. اینکه شما می‌بینید غالب افرادی که این معابر به نام آنها نام‌گذاری شده از رشته سینما هستند، اتفاق درستی نیست. چه کسی گفته است شأن هنری فلان بازیگر؛ هرچقدر هم که قابل احترام باشد، از شأن استاد والی در رشته نقاشی یا از شأن استاد پتگر بالاتر است؟ 

نیرومند خاطرنشان کرد: کاملا احساس می‌شود که این نوع اقدامات در فضایی سراسر سیاسی و به منظور سرپوش گذاشتن بر ضعف های حوزه مدیریت شهری صورت می‌گیرد. اگر این افراد واقعا دغدغه فرهنگ و هنر را داشتند، به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کرده و به لیست هنرمندان درجه یک کشور نگاهی می انداختند و در ادامه هنرمندان سرآمد رشته های مختلف هنری را انتخاب می‌کردند و سپس  این میادین . معابر را به نام هنرمندان نام‌گذاری می‌کردند.

تابلوی نقاشی «المهدی‌ُطاووسُ اَهل‌ِالجَنّة» رونمایی شد+عکسهنرمند متعهد لازمه تحقق آرمان‌های امام خمینی(ره) استرجبی دوانی: پژوهش درباره هنر انقلاب مغفول مانده استمجسمه‌سازی به یک مکتب هنری مستقل در شأن انقلاب اسلامی تبدیل نشده است

انتهای پیام/

R1527/P/S4,40/CT3 واژه های کاربردی مرتبط هنرهای تجسمی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هنرهای تجسمی هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۸۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم مدیریتی ایلام در مسیر تحقق شعار سال حرکت می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا صبح سه شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با تبریک میلاد با سعادت کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی (ع) و ماه مبارک رمضان و سال نو، به اقدامات انجام شده در استان طی سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: امسال از طرف مقام معظم رهبری سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است و شعار سال نصب‌العین همه کارگزاران و مدیران استان در راستای تحقق جهش تولید در استان قرار دارد.

استاندار ایلام گفت: در سال جدید مجموعه مدیران و دستگاه‌های اجرای استان با هم‌دلی، وحدت و انسجام برای تحقق شعار سال و اقتدار ملی و خدمت صادقانه به مردم به‌عنوان ولی‌نعمتان خود در تلاش هستند.

بهرام‌نیا در ادامه افزود: امید است که در این مسیر بتوانیم آن‌چه که توقع مقام معظم‌رهبری بوده است را به منصه ظهور برسانیم.

کد خبر 6062761

دیگر خبرها

  • بازگشت بازیکنان لیورپول به تمرینات پس از پشت سر گذاشتن بازی‌های ملی / فیلم
  • بازگشت بازیکنان یوونتوس به تمرینات پس از پشت سر گذاشتن بازی‌های ملی / فیلم
  • نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال
  • ۱۲ پیشنهاد برای موزه گردی در تهران
  • ۱۲ پیشنهاد برای موزه‌ گردی در تهران | از موزه استاد انتظامی گرفته تا باغ موزه هنر ایرانی
  • جهش در تولیدات فرهنگی و هنری از سوی هنرمندان
  • براهیم دیاز و سر کار گذاشتن بازیکنان مراکش هنگام عکس گرفتن! / فیلم
  • تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان
  • تیم مدیریتی ایلام در مسیر تحقق شعار سال حرکت می‌کنند
  • از مشق متفاوت ۲ هنرمند تا نقاشی که از نقش پدرانه‌اش مایه گذاشت