Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@16:25:53 GMT

وزیرنیرو: مشترکان کم مصرف پاداش می گیرند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۸۰۹۰

وزیرنیرو: مشترکان کم مصرف پاداش می گیرند

تهران- ایرنا- وزیر نیرو با اشاره به طراحی الگوی مصرف آب و برق برای همه مشترکان گفت: مشترکانی که از الگوی طراحی شده کمتر مصرف کنند مبلغی را به عنوان پاداش دریافت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا «رضا اردکانیان» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، افزود: تلاش بر این است که به سمت مصرف بهتر منابع زیست محیطی حرکت شود و بر این اساس الگوی مصرف بر اساس مناطق مختلف تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار این الگوی مصرف اعمال خواهد شد و همه مردم باید مصارف خود را بر اساس این الگو طراحی کنند.
اردکانیان خاطرنشان ساخت: اطلاع رسانی درباره این الگوی مصرف و آگاهی از میزان مصرف از ابتدای اردیبهشت ماه در قبض های آب و برق مشترکان لحاظ خواهد شد.
وزیرنیرو ادامه داد: براین اساس مشترکان در قبضی که اردیبهشت ماه دریافت خواهند کرد متوجه خواهندشد که جزو کدام گروه از مشترکان قرار دارند و آیا کم مصرف هستند یا جزو مشترکان پرمصرف به حساب می آیند.
وی افزود: بر این اساس اگر مشترکی جزو کم مصرف ها باشد و نیز از الگوی تعیین شده هم کمتر مصرف کند، مبلغی را به عنوان پاداش دریافت خواهد کرد.
اردکانیان گفت: از طرف دیگر تلاش می شود مشترکانی که بالاتر از این الگو مصرف می کنند با لحاظ کردن تعرفه بیشتر به سمت مصرف بهینه سوق داده شوند.
وزیر نیرو به همه مردم توصیه کرد: مصرف خود را بهنیه کنند تا مشمول 16درصد تعرفه بیشتر نشوند.

** آب و برق مناطق سیلزده تا حد بسیارزیادی برقرار شده است.
وی به تلاش بخش های مختلف وزارت نیرو در سیلاب اخیر اشاره کرد و گفت: تلاش های صورت گرفته سبب شد وضعیت آب و برق در استان های سیل زده اکنون به صورت مطلوبی درآید؛ به گونه ای که از حدود چهار هزار روستایی که بر اثر سیل با قطع سیستم آب مواجه شده اند الان بیش از 97 درصد این روستاها دارای آب هستند.
اردکانیان افزود: اکنون حدود 111 روستا در استان های خوزستان، لرستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان به خاطر نبود جاده های دسترسی هنوز مشکل دارند.
وزیر نیرو ادامه داد: در بخش برق هم تعداد 2 هزار 352 روستا با قطع برق مواجه شده اند که الان کمتر از 20 روستا هنوز مشکل دارند و اکنون بیش از 99 درصد روستاها و شهرها دارای سیستم برق هستند.
وی عملکرد همه بخش ها در سیل اخیر را هم تراز با عملکرد های جهانی توصیف کرد.
اردکانیان در ادامه به صدرو احکام اعضای هیات بررسی و تدوین گزارش ملی سیلاب‌های اخیر توسط رییس جمهوری که مسئولیت آن با رئیس دانشگاه تهران است اشاره کرد و آن را خبری خوب و کاری ضروری توصیف کرد.
وزیر نیرو به عضویت 20 تن از اساتید متخصص و با تجربه و صاحب نام کشور از دانشگاه‌های مختلف در بخش‌های مختلف مرتبط با مدیریت سیلاب در آن اشاره کرد و گفت: چنین امری در این گونه حوادث می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.
وی افزود: در ارتباط با اصلاح وضع موجود و توسعه روش‌هایی که امیدواریم سیل فقط برای ما برکت و فایده داشته باشد، وزارت نیرو با تمام توان در همه رده‌ها و سطوح مدیریتی، آمادگی کامل برای همکاری با این هیات را دارد و امید است که برنامه اجرایی این هیات هر چه زودتر اعلام شود تا بتوان وظیفه خود را انجام دهیم.

* سدسازی نیازمند مطالعه دقیق است
اردکانیان طرح های سدسازی را طرح هایی دانست که دارای مرحله مطالعاتی بوده و گفت: اکنون علاه بر 172 سد مخزنی در دست بهره برداری تعدادی در دست اجرا و تعدادی هم در دست مطالعه است.
وزیر نیرو افزود: اینکه این تعداد افزوده یا ساخت آنها سرعت داده شود تابع ملاحظات فنی در ابعاد مختلف اقتصادی و زیست محیطی است ؛ اما مهترین شاخصی که باید مدنظر قرارگیرد شاخص های هیدرولوژیکی است.
به گفته وی، نخستین کاری که باید در ساخت سد ها انجام شود، بازنگری براساس آخرین یافته های جهانی در ارتباط با شرایط تغییر اقلیم است و چنانچه این نظریه غالب باشد که منطقه ما به سمتی می رود دچار یک نوع «رادیکالیزم» آب و هوایی است، به این معنا است که ما جیره آب مان را هرسال به شکل متوازن دریافت نخواهیم داشت.
اردکانیان گفت: این تصمیم تصمیمی سیاسی نیست بلکه باید کارشناسی باشد و ما به محض رهایی از این شرایط جزو اولویت هایمان این مسئله خواهد بود.
اقتصام**2078**9189

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد هيات دولت تعرفه هاي جديد سيل 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۸۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شما هم در تعطیلات خواب بی‌نظمی دارید؟ | خواب زیاد این بلاها را سر ما می‌آورد

به گزارش همشهری‌آنلاین، داشتن الگوی خواب مناسب در هر شرایطی یک ضرورت است و نمی‌توان و نباید با تغییر شرایط، الگوی خواب را تغییر داد یا به آن بی‌توجهی کرد.

خیلی‌ از افراد به این دلیل که در طول سال مشغله زیادی دارند و زیاد کار می‌کنند، تا تعطیلاتی به دست می‌آورند، کل وقت خود را به خواب و خوابیدن اختصاص می‌دهند و روی باقی برنامه‌های خود خط می‌کشند. خیلی‌ها نیز شب تا دیروقت بیدار می‌مانند و به قول قدیمی‌ها تا لنگ ظهر می‌خوابند. اما پزشکان و روانشناسان تاکید دارند که همان قدر که خواب کم می‌تواند سلامتی را به خطر بیندازد، پرخوابی و بی‌نظمی در خواب هم می‌تواند به سلامت جسم و روح آسیب بزند.
در زیر به چند آسیب اساسیِ خواب زیاد یا بی‌موقع خوابیدن و بی‌نظمی در خواب اشاره می‌کنیم که توجه به هر یک از آنها می‌تواند یک تلنگر برای ما باشد.

خستگی، کسالت و افت کارآیی

بی نظمی در الگوی خواب باعث اختلال در ساعت‌های خواب و بیداری می‌شود که می‌تواند منجر به خستگی و افت کارآیی در طول روز شود.

کاهش تمرکز

خواب بی‌نظم اگر هر روز تکرار شود، موجب کاهش تمرکز و ایجاد اختلال در کارهای روزمره می‌شود. این موضوع می‌تواند بر نوع رفتار ما با عزیزان‌مان هم تاثیر داشته باشد.

احساس عذاب وجدان

وقتی در زمان مناسب به رختخواب نمی‌روید، مجبورید صبح تا دیروقت بخوابید تا کم‌خوابی‌تان جبران شود. همین موضوع باعث می‌شود زمانی را که می‌توانستید برای سایر کارها و برنامه های خود اختصاص دهید، تنها به خواب اختصاص دهید. به این ترتیب کل زمان شما از دست می‌رود و به هیچ یک از کارهای مهم خود نمی‌رسید و همین مساله باعث عذاب وجدان و خودخوری شما می‌شود.

افزایش خطر بروز بیماری‌ها

برخی تحقیقات نشان داده‌اند که نظم نداشتن در خواب می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های مزمن مانند دیابت، تنگی نفس و بیماری‌های قلبی و عروقی مثل فشارخون بالا شود.

اختلال در سلامت روان

خواب بی‌نظم می‌تواند باعث ایجاد اختلال در سلامت روان شود و عواقبی همچون افسردگی، اضطراب و افزایش سطح استرس شود. اگر تغییر الگوی خواب استمرار پیدا کند، می‌تواند اختلالات شدید روانی را نیز به دنبال داشته باشد. پس بهتر است حتی در تعطیلات الگوی خواب منظمی داشته باشید تا سلامت روح و روان و جسم‌تان حفظ شود و از دست نرود.

کد خبر 840687 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها سلامت بهداشت روانی خبر مهم خواب بیخوابی

دیگر خبرها

  • بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس
  • تعویض رایگان بیش از ۵ هزار کنتور آب در یزد
  • تعویض بیش از ۵ هزار کنتور خراب مشترکان در استان یزد
  • رفع اختلال تلفنی در ۵ مرکز مخابراتی همدان
  • شما هم در تعطیلات خواب بی‌نظمی دارید؟ | خواب زیاد این بلاها را سر ما می‌آورد
  • آیا الگوی سوم قابلیت توجیه علمی دارد؟
  • آیا امسال هم مشترکان برق پاداش خوش‌مصرفی می‌گیرند؟
  • امام حسن مجتبی (ع) الگوی کامل صبر و مهربانی است
  • باران عید امسال، پاداش نیکوکاری مردم در سیل ۹۸ بود
  • شباهت جالب الگوی اثر انگشت انسان و گوریل