Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:22:29 GMT

نقش ماندگار همراهی مردم با سیلزدگان بر صفحه روزگار

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۸۲۱۲

نقش ماندگار همراهی مردم با سیلزدگان بر صفحه روزگار

استانها – ایرنا - سیل عظیمی که با موج بزرگ بارندگی ها در ایران آغاز شد باعث ایجاد حجم بسیار گسترده ای از تخریب جاده ها ، پل ها ، زمین های زراعی و زیر ساخت های کشور شد و اگر همراهی و کمک های مردمی که نشانه همدردی با آسیب دیدگان این حادثه نبود شاید غم انگیز ترین خاطره ها را از سیل 98 در خاطره مردم بر جا می گذاشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، هم اکنون سیل در بیشتر مناطق کشور فروکش کرده اما حداقل 26 استان از 31 استان کشور را درگیر خرابی های بجا مانده از خود کرده است.
بارش های سیل آسا بسیاری از مناطق سیل زده را با مشکلات جدی مواجه کرده است که حجم خسارات بسیار گسترده گزارش شده است و جبران آن نه تنها از عهده دولت بلکه با همراهی همه مردم امکان پذیر است .
گزارش ها حاکی است که سیل 2 روستای بخش مرکزی شادگان در خوزستان را تهدید می کند و باید تخلیه شوند.
فرماندار شادگان در استان خوزستان گفت که با توجه به نفوذ آب به روستاهای صراخیه و رگبه که در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارند دستور تخلیه آنها صادر شده است
سعید حاجیان اظهار داشت: روستاهای صراخیه و رگبه از بخش مرکزی شادگان در مجاورت تالاب شادگان قرار داشته و به دلیل افزایش حجم آب این تالاب و به منظور کاهش خطرات احتمالی ناشی از سیلاب باید تخلیه شوند.
وی افزود: دستور تخلیه 2 روستای مذکور توسط مدیریت بحران استان خوزستان صادر شده است و از ساکنان روستاهای مذکور انتظار داریم برای تخلیه روستا با فرمانداری همکاری کنند.
فرماندار شادگان گفت: تالاب روستاهای بخش مرکزی شادگان را متاثر کرده و سیلاب به جای ورود به تالاب شادگان از ضلع شمالی وارد روستاهای اطراف شده است.
بر اساس گزارش خبرنگاران ایرنا از خوزستان ، امدادرسانی با قایق به روستای دریسیه شادگان در حال انجام است .
مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان نیز در همین ارتباط گفت که امدادرسانی با قایق و بالگرد به صورت روزانه در چند نوبت به روستای دریسیه از توابع شهرستان شادگان در حال انجام است.
محمدحسین یاوراحمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه روستای دریسیه تاکنون در محاصره سیل قرار دارد، گفت: روستای دریسیه از روستاهای درگیر سیل بوده که روزانه از طریق قایق و بالگرد امکانات درمانی و بهداشتی برای آنها ارسال می شود.
وی از بررسی و نیازسنجی مستمر نیازهای بهداشتی درمانی روستاهای ابوصخیر، دابوهیه، صفحه، عچرشیه، ام الغزلان خبر داد و گفت: اقدامات بهداشتی درمانی در روستاهای بخش مرکزی شامل جفال، آلبوشلوگ، آلبوعبید، شبیشه هماهنگی شده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان از پایش بیماریابی در اردوگاه سیل زدگان شادگان خبر داد و گفت: 750 نفر از اهالی روستای دریسیه که در اردوگاه مجتمع کشت و صنعت فارابی اسکان یافته اند بطور مستمر توسط کارکنان شبکه بهداشت و درمان شادگان با نظارت و مدیریت دانشکده علوم پزشکی آبادان در قالب تیم های پزشکی، بهداشتی و اورژانس، خدمات سلامت دریافت می کنند.
وی گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری در بین سیل زدگان روستای دریسیه مقرر شد گروه پزشکی اعم از ماما، متخصص طب اورژانس ضمن خدمات رسانی به بیماران آموزش های لازم را نیز در خصوص بهداشت آب و غذا ارائه کنند.
یاوراحمدی گفت: در این راستا گروه درمانی شامل پزشک متخصص طب اورژانس، پزشک عمومی، دندانپزشک، ماما، پرستار، فوریتهای پزشکی و گروه بهداشتی شامل بهداشت محیط، بهداشت خانواده، پیشگیری و مبارزه با بیماریها ضمن پی گیری موارد پرخطر، مادران باردار را شناسایی و آنها را در اردوگاه فارابی اسکان دادند.
فرماندار شهرستان کارون نیز در همین رابطه گفت که آب از سیل بند روستای وعیلیه از توابع شهرستان کارون نفوذ کرده و اگر به موقع ترمیم نشود احتمال بسته شدن آخرین راه مواصلاتی غرب شهرستان کارون وجود دارد.
معصومه خنفری با اشاره به اینکه وزارت دفاع به عنوان وزارت معین شهرستان کارون درحال ترمیم سیل بند وعیلیه است، افزود: روستاهایی مانند سجیرات و سویسه-3که تا روزهای گذشته شرایط نسبتا خوبی داشتند به دلیل بالا آمدن سطح آب رودخانه، در محاصره قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: آب از طریق دریچه سیل بند این 2 روستا نفوذ کرده و با کمک کارکنان و تجهیزات فرمانداری آغاجاری درحال ترمیم آنها هستیم.
خنفری درخصوص وضعیت روستاهای سیل زده شهرستان کارون گفت: به دلیل آنکه همچنان سطح آب در روستاها بالا است امدادرسانی توسط قایق و بالگرد انجام می شود.
این گزارش می افزاید :عملیات ترمیم سیل بند ملاشیه در اهواز ادامه دارد
فرماندار شهرستان اهواز با اشاره به شکسته شدن سیل بند محله ملاشیه در شهر اهواز، گفت: عملیات ترمیم و استحکام بخشی به این سیل بند در حال انجام است.
جمال عالمی نیسی اظهار داشت: نیروهای مردمی، دستگاه های اجرایی و سپاه به صورت شبانه روزی در حال استحکام بخشی و ترمیم سیل بند منطقه ملاشیه هستند.
وی با بیان اینکه این سیل بند به علت ورود آب کانال سلمان و افزایش سطح آب شکسته شد، افزود: تلاش شبانه روزی برای ترمیم و استحکام بخشی آن برای جلوگیری از نفوذ آب همچنان ادامه دارد.
فرماندار شهرستان اهواز گفت: مردم این منطقه در کنار دستگاه های اجرایی به صورت شبانه روزی برای ترمیم و استحکام بخشی این سیل بند در تلاشند و این تلاش قابل تقدیر است.
وی افزود: با این اقدام از نفوذ آب کانال به مناطق ملاشیه، گلدشت، گلبهار و عین دو جلوگیری می شود.
بر اساس گزارش خبرنگاران ایرنا ، ایمن سازی جاده آبادان - ماهشهر در مقابل سیلاب آغاز شد
فرماندار آبادان در این ارتباط گفت که به منظور شتاب بخشی به روند تخلیه آب تالاب شادگان از حریم جاده آبادان - ماهشهر عملیات لایروبی کانال های ( کالورت ) موجود در این جاده آغاز شده است.
سیدزین العابدین موسوی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ده ها کالورت در امتداد جاده آبادان - ماهشهر نیاز به اصلاح و بازگشایی دارند اظهار داشت:با اصلاح اصولی همه کالورت ها نیاز به قطع جاده و تعبیه پل های جدید در جاده آبادان - ماهشهر نیست.
وی افزود: پیش بینی می شود ٢٠٠ متر مکعب بر ثانیه آب تالاب شادگان از ٣٠ کانال (کالورت ) جاده آبادان - ماهشهر تا کیلومتر 30 این جاده خارج شود که این میزان تا 500 متر مکعب بر ثانیه به شرط تراکم بالای آب قابل افزایش است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همین ارتباط گفت: هیچگونه بیماری واگیردار و اپیدمی قابل توجهی در مناطق سیل زده و آب گرفته کشور وجود ندارد.
سعید نمکی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیماری های پراکنده ای در مناطق سیل زده داشته ایم که سریعا کنترل و مهار شده است، اظهار داشت: تا این لحظه هیچگونه بیماری واگیردار در حد اپیدمیک در هیچکدام از مناطق سیل زده نداشته ایم و امیداوریم بتوانیم پیشگیری ها را همچنان ادامه دهیم؛ زیرا این مهم در چنین شرایطی یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی ایران است.
وی خاطرنشان کرد: در این ارتباط مشکلاتی همانند بیماری پوستی به دلیل کمبود حمام در اردوگاه ها بوده که همکاران ما با کمک بقیه دستگاه های ذی ربط که مسئولیت احداث حمام های سیار را عهده دارند، در حال جبران آنها هستند.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه همه مناطق سم پاشی و گندزدایی خواهد شد، تصریح کرد: در رابطه با سم پاشی در مناطقی که به دلیل وجود حشرات و ناقل های بیماری ممکن است دچار مشکل شویم، همکاران ما در حال جمع آوری مردار و لاشه حیوانات تلف شده اهلی به خصوص در مناطق سیل زده با کمک سازمان دامپزشکی و بقیه نیروها هستند.
نمکی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ترمیم و ساخت مناطق آسیب دیده از سیل نیز گفت: قرار شده قسمتی از خسارات ناشی از سیل از سرجمع ردیف های بودجه ای توسط وزارتخانه های مختلف تامین شود.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: با توجه به شرایط سیلاب در کشور، احتمال شیوع بیماری مالاریا در آینده نه چندان دور در برخی مناطق کشور مطرح است.
قاسم جان بابایی در دزفول افزود: استان خوزستان منطقه بومی (اندمیک) برای شیوع مالاریا نیست نگرانی ما بیشتر در استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان است و احتمال می رود در آینده نه چندان دور بیماری مالاریا در این مناطق تا حدی مطرح شود.
وی با بیان اینکه تیم های بهداشت اقدامات لازم برای مراقبت در برابر مالاریا را انجام می دهند، گفت: نگرانی ما ابتلای افراد به سالک و مالاریا است که بهداشت با سم پاشی، پیشگیری های لازم را انجام داده و مطالعات حشره شناسی نیز در حال انجام است.
بر اساس این گزارش ، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا ) نیز در بازدید از کلاس های درس آق قلا استان گلستان با دانش آموزان سیل زده این شهرستان دیدار و آنان را به تلاش بیشتر برای علم آموزی فراخواند.
سیدضیا هاشمی در ادامه سفر یک روزه به مناطق سیل زده گلستان امروز چهارشنبه در دبستان میرداماد و حاج اورکت آق قلا حضور یافت و با دانش آموزان گفت و گو کرد.
هاشمی در این دیدار با حضور در چند کلاس درس، نظرات دانش آموزان در موضوعات گوناگون از جمله عوامل بروز سیل را جویا شد.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در این دیدار گفت: سیل اخیر موجب وارد آمدن خسارت به 344 مدرسه استان شد که از این تعداد، 24 مدرسه تخریبی و نیازمند بازسازی است.
سیل اخیر در کنار خسارات سنگینی که به مردم و زیرساخت های کشور وارد کرد اما همبستگی ملی و افزایش سرمایه اجتماعی را در ایران به جهانیان نشان داد.
در این روزهای سخت ، غبار همبستگی ملی و سرمایه اجتماعی کنار زده شد و مردم در شرایط سخت در کنار هم قرار گرفتند.
1484

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 خسارت همدلي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال فراخوان طرح معلم ماندگار در سطح استان صورت پذیرفت و از مردم استان خواسته شد تا معلم‌های ماندگار در زندگی خود را معرفی کنند.
مولوی افزود: مردم محوری از خصوصیات این طرح است و در اختتامیه این طرح ۱۰ معلم برتر استانی از بین چهار هزار معلم معرفی شده به این فراخوان معرفی و تجلیل می‌شوند.
او ادامه داد: اگر چه مراسم‌های روز معلم هر سال رنگ و بوی مردمی دارد و با همت اولیاء و دانش آموزان برگزار می‌شود، اما امسال هم در ۱۵ منطقه استان مراسم روز معلم برگزار و در مرکز استان نیز مراسم استانی تقدیر از معلمان نمونه برگزار خواهد شد.
۱۷ هزار معلم در بیش از دو هزار واحد آموزشی استان مرکزی تدریس می‌کنند.

 

دیگر خبرها

  • چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار توسط مردم معرفی شدند
  • معرفی چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار
  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان
  • جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان
  • مهروموم یک رستوران در شادگان
  • تعطیلی یک رستوران در شادگان
  • مهر و موم یک رستوران در شادگان
  • پلمب یک رستوران بدلیل تخلفات بهداشتی در شادگان
  • آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی شمال شرق اصفهان
  • محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها