Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - مدیرکل زندان های کردستان گفت: پارسال بیش از 26 میلیارد ریال کمک بلاعوض از سوی ستاد دیه به زندانیان جرائم غیرعمد در این استان پرداخت شد تا با پرداخت بدهی خود از زندان آزاد و به آغوش خانواده باز گردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل زندان های کردستان، اسحاق ابراهیمی روز چهارشنبه در نخستین جلسه اعضای هیات امنای ستاد دیه استان در سال 98 اظهار داشت: از این مبلغ کمک بلاعوض 16 میلیارد و 200 میلیون ریال از سوی ستاد دیه کشور و بیش از 10 میلیارد ریال نیز از سوی ستاد دیه استان به زندانیان جرائم غیر عمد واجد شرایط اعطا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین از آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد در استان از طریق وام بانک های عامل خبر داد و افزود: در سال گذشته بانک های عامل از جمله ملی، ملت، صادرات و تجارت با اعطای بیش از 28 میلیارد ریال وام قرض الحسنه به زندانیان جرائم غیرعمد توانستند سهم بسزایی در کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان داشته باشند.
ابراهیمی اضافه کرد: در سال گذشته ستاد دیه استان کردستان با کمک خیرین و مردم نیک اندیش کردستانی توانست 201 زندانی جرائم غیرعمد را از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده هایشان بازگرداند.
مدیرکل زندان های کردستان با بیان اینکه از این تعداد زندانی آزاد شده 190 نفر مرد و 11 نفر زن است، گفت: این افراد به دلیل جرائم غیرعمد همچون بدهکاری مالی، حوادث کارگاهی، تصادف، مهریه، نفقه و با مجموع بدهکاری بیش از 166 میلیارد ریال در زندان به سر می بردند.
وی یادآور شد: این مبلغ از طریق کمک های بلاعوض ستاد دیه کشور و استان، وام بانک های عامل، صندوق خسارت های بیمه بدنی، گذشت شکات و کمیته امداد امام خمینی (ره) در حق شکات پرداخت و به این ترتیب موجبات آزادی این تعداد مددجوی جرائم غیرعمد از زندان فراهم شد.
مدیرکل زندان های کردستان گذشت شکات زندانیان جرائم غیرعمد استان از بیش از 77 میلیارد ریال از حق خود در سال 97 را قابل تمجید دانست و افزود: با پیگیری های صورت گرفته از سوی روسا و مددکاران زندان ها و نشست های متعددی که با شاکیان زندانیان جرائم غیرعمد در استان صورت گرفت، شکات با صرف نظر کردن از بخشی از حق خود توانستند ستاد دیه را در این کار خداپسندانه یعنی کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد یاری دهند.
وی که نایب رئیس هیات امنای ستاد دیه کردستان است با تاکید بر این موضوع که در حال حاظر 320 زندانی جرائم غیرعمد در زندان های استان تحمل حبس می کنند، اضافه کرد: ستاد دیه در سال 98 نیز تمام تلاش خود را در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد بکار خواهد گرفت و امیدواریم مردم نیک اندیش و خیرخواه کردستانی همچون گذشته با حضور سبز خود موجبات دلگرمی این ستاد مردمی را فراهم کنند.
6108/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زندان ها جرائم مالي ستاد ديه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۸۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان

 تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با هدف تقویت حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند، با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور امضا شد.

رئیس کمیته امداد در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با تاکید بر ضرورت ارتقای نظام عدالت اجتماعی و کنترل آسیب‌های اجتماعی، گفت: خوشبختانه شاهد تغییر نگاه جامعه در موضوع زندانیان و رشد آمار کمک‌های مردمی در زمینه رفع مشکلات این اقشار هستیم.

وی با اشاره به خدمات مختلف کمیته امداد به خانواده‌های زندانیان نیازمند، اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی و کسب و کار، تامین اجاره و ودیعه مسکن، تامین لوازم ضروری زندگی، احداث و خرید مسکن، هزینه تحصیل دانش‌آموزان، تامین جهیزیه نوعروسان از جمله خدمات کمیته امداد به خانواده‌های زندانیان نیازمند است.

بختیاری تاکید کرد: سال گذشته در مجموع ۸۷۶ میلیارد تومان خدمات به خانواده‌های زندانیان نیازمند ارائه شد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه بر اساس آمار بخش بزرگی از خانواده زندانیان از جرم سرپرست خود اطلاع نداشته‌اند، گفت: خانواده زندانیان در حالی به مشکلات معیشتی گرفتار می‌شوند که تقصیری از بابت جرم سرپرست خود ندارند و این وظیفه نهاد‌های حمایتی است که از آنان پشتیبانی شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، خدمات ارائه شده به خانواده زندانیان تا سه ماه پس از آزادی تداوم می‌یابد تا سرپرست خانواده در این مدت با آرامش به دنبال کسب و کار و تامین خانواده خود برود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به تفاهم‌نامه پیشین این نهاد با سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اظهار امیدواری کرد که تفاهم‌نامه پیش رو گام مهمی در ارتقای سطح همکاری‌های دو نهاد برای کمک‌رسانی به این اقشار محروم باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، غلامعلی محمدی، سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه نباید جرم سرپرست خانواده موجب بروز آسیب‌های اجتماعی برای خانواده او شود، گفت: به دنبال توانمندسازی این خانواده از طریق معرفی آنان به کمیته امداد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه خدمات کمیته امداد به ویژه در سال‌های اخیر منشاء خیر و برکت برای جامعه بوده است، افزود: کمیته امداد در حوزه خانواده زندانیان نیازمند خدمات بسیار خوبی از طریق سبد کالا، امور معیشتی و .. داشته که قابل تقدیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد!
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • آزادی ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد لرستان توسط محسن چاووشی
  • آزادی ۱۴۰ زندانی محکوم مالی در فارس