Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، روحی پزشک متخصص داخلی در رابطه با مضرات سیلاب های گل آلود که این روزها به شهر و روستاها وارد شده، گفت: این آب گل آلود مملو از میکروب هستند و میتواند حشرات موزی مانند پشه یا مالاریا را به خود جذب کند و باعث انتشار بیماری شوند.

 وی تاکید کرد: این گند آب ها میزبانان خوبی برای حشرات هستند اما اینکه سیلاب ها چه عوارضی دارند قطعا در دراز مدت می توانند عامل جمع شدن پشه و حشرات و حیوانات انگلی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پزشک متخصص داخلی گفت:  گاهی رشد کرم های خون خوار  میتواند خطرناک باشد  که احتمال حضور آنها در مناطق سیلابی وجود دارد .

روحی یادآور شد: در دراز مدت و کوتاه مدت برخی بیماری ها مثلا هپاتیت آ میتواند به اعضای مختلف بدن منتقل شوند و حیواناتی که به دلیل این سیلاب به این منطقه می آیند یا از این منطقه خارج می شوند ناگهان تغییرات اکوسیستمی را سبب شده و بیماری های خاص عفونی منتقل می کنند که باید برای این کار پیشگیری هایی صورت بگیرید.

وی در انتها گفت:  افرادی که در تماس با این آب های گل آلود هستند باید بدانند که در  معرض خطر انگل های مختلفی هستند که از طریق  پوست وارد می شود و این محیط باید ضد عفونی باشد. برای گام اول لازم است که در مصرف آب دقت شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازی رشد سیل کودکان برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۸۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش و مراقبت بیماری سل و بروسلوز ازسوی کارشناسان شبکه دامپزشکی فریمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی رئیس شبکه دامپزشکی فریمان، گفت: نظر به اهمیت پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و در راستای جلوگیری از موارد ابتلا به بیماری تب مالت (بروسلوز) در جمعیت انسانی شهرستان و شناسایی و حذف دام‌های راکتور سل، عملیات تست سل و خونگیری جهت تشخیص بیماری بروسلوز در دامداری‌های صنعتی و سنتی شهرستان فریمان توسط تیم های واحد مبارزه با بیماری‌های دام شبکه دامپزشکی شهرستان فریمان انجام شده است. 
 
 دکتر سید حبیب حسینی افزود:شناسایی و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از مهمترین اهداف سازمان دامپزشکی کشور می‌باشد که بیماری سل و بروسلوز از جمله مهمترین این بیماری‌ها است که از طریق مصرف مواد لبنی غیر پاستوریزه و مصرف فرآورد‌های خام دامی آلوده و تماس با دام آلوده به انسان منتقل می‌شود .
 
رئیس شبکه دامپزشکی فریمان، گفت: با رعایت اصول امنیت زیستی و ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای، واکسیناسیون، شناسایی کانون‌های آلوده و حذف دام‌های آلوده و ضد عفونی محیط می‌توان با این بیماری‌ها مبارزه کرد.

دیگر خبرها

  • بیماری‌های شایع فصل بهار
  • ۳ بیماری شایع فصل بهار
  • بیماری‌های شایع فصل بهار/ از سرماخوردگی تا آبله مرغان
  • شایع‌ترین و جدی‌ترین مشکلات دریچه‌ای قلب چیست؟
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • آبله مرغان؛ بیماری شایع اولین فصل سال
  • زنان باردار به مراقبت بیشتری در برابر سرخک نیاز دارند
  • آبله مرغان بیماری مسری که در فصل بهار شایع‌ تر است
  • آبله مرغان بیماری مسری که در فصل بهار شایع‌تر است
  • پایش و مراقبت بیماری سل و بروسلوز ازسوی کارشناسان شبکه دامپزشکی فریمان