Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@05:52:18 GMT

نقش دکتر اشراقی در شناخت هویت ایرانی قابل تقدیر است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۸۵۶۹

نقش دکتر اشراقی در شناخت هویت ایرانی قابل تقدیر است

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، عبدالمحمد زاهدی ظهر چهارشنبه در همایش ملی نقد تاریخ نگاری و مطالعات تاریخی قزوین و تجلیل از چند دهه خدمات دکتر احسان اشراقی استاد قزوینی تاریخ که در دانشگاه بین المللی قزوین برگزار شد اظهار داشت: باید همواره قدردان خدمات استادان برجسته و نخبگان علمی جامعه باشیم و در افتخار و تجلیل از داشته‌ها به ویژه سرمایه‌های انسانی تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: استاد اشراقی در کنار تبحر و دانش در تاریخ به عنوان شخصیتی اخلاقی، دلسوز و با وقار شناخته می‌شود که به پرورش و تربیت دانشمندان زیادی پرداخته است و باید از همین منظر مورد تجلیل قرار گیرد.

زاهدی یادآور شد: علت ظهور همه تمدن‌های بشری پرسش‌هایی است که در طول تاریخ در ذهن بشر شکل گرفته و تداوم آن نیز به همین پرسش‌ها بستگی دارد.

وی با بیان اینکه پرسش از هویت از مهمترین پرسش‌های بشری است، گفت: پاسخ به این پرسش در تاریخ نهفته است و استادانی چون احسان اشراقی باید بگویند که هزاران سال پیش در این سرزمین چه اتفاقی افتاده است.

استاندار با تاکید بر ضروری بودن شناخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، اظهار داشت: در شرایط کنونی پاسخ به هویت، نیاز اساسی جامعه است و با فرهنگ و تمدن غنی ایران می‌توان در پدیده جهانی شدن با دنیا رقابت کرد.

زاهدی بیان کرد: در صورت نداشتن شناخت از گذشته و چرایی شکل گیری و وقوع فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نمی‌توانیم به هویت خود دست یابیم و گذشته پر افتخار خود را بشناسیم.

کد خبر 4593822

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالمحمد زاهدی استاندارقزوین مراسم تجلیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۸۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکارات اصفهان در خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی قابل‌ تقدیر است

رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر کشور در نشست با اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان، ابتکارات اصفهان در خدمات‌رسانی به گردشگران نوروزی را قابل‌ تقدیر دانست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان علی‌اصغر شالبافیان صبح امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین‌_ در نشست ستاد سفر اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ضمن ابراز خرسندی از فعالیت همکاران ستاد سفر اصفهان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های ما در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تلاش برای ایجاد تعامل با مردم و سایر دستگاه‌ها برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران با آفرینش و خلاقیت رویدادهای جدید است.

وی با تاکید بر اینکه تنزل جایگاه اصفهان به معنای ضعف در کل کشور است، افزود: ابتکارات اصفهان در خدمات‌رسانی به گردشگران بسیار ارزشمند بوده و قابل‌تقدیر است، بنابراین امید داریم تا با افزایش تعاملات، اصفهان بتواند الگوی مناسبی برای همه ایران باشد.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور تصریح کرد: با توجه به تنوع رشته‌های صنایع‌دستی و ابلاغ معاونت محترم صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، تورهای کارگاه‌گردی صنایع‌دستی در دستور کار است.

شالبافیان تأکید کرد: باید تلاش کنیم میراث فرهنگی و شناخت آن عمومی شود، بنابراین باید اصفهان در زمینه عمومی شدن میراث فرهنگی هم در کشور الگو باشد؛ بهره‌گیری از جوانان و حتی نوجوانان در این زمینه از ارزش والایی برخوردار است.

کد خبر 739317

دیگر خبرها

  • دعوت استاندار همدان برای سفر به پایتخت تاریخ و تمدن ایران
  • امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است
  • بازدید ۵۰۰ هزار نفری از جاذبه‌های گردشگری پایتخت تاریخ و تمدن ایران
  • پرسش و پاسخ جالب تیری آنری و جیمی کرگر؛ بهترین سرمربی تاریخ فوتبال کیست؟
  • سفری به اسفندقه به عنوان رنگین کمانی از فرهنگ، تاریخ، تمدن و طبیعت
  • سرزمینی غوطه‌ور میان قدمت و تمدن/ با سفر به لرستان تاریخ را ورق بزنید
  • پیوند ناگسستنی نوروز با هویت ایرانی
  • آبان ۱۴۰۲؛ «این مملکت، مال حزب‌اللهی‌هاست!»
  • ابتکارات اصفهان در خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی قابل‌ تقدیر است
  • نوروز در شادی جمعی «نو روز» می‌شود