Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رسول منعم روز پنجشنبه درنشست صمیمی استاندار قم با جوانان با اشاره به تاثیر مطلوب بیانیه گام دوم بر جوان گرایی، افزود: این بیانیه تاکیدی بر نقش جوانان درتحقق پیشرفت نظام اسلامی و ضرورت استفاده از توانمندی و استعداد این قشر از جامعه در امور مختلف است.
وی اضافه کرد: به طوری که در فصل پنجم این بیانیه مهمترین ماموریت نسل جوان برای گام دوم انقلاب ترسیم و بر نقش جوانان در حوزه های علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، مبارزه با فساد، عزت ملی، سبک زندگی و روابط خارجی تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه 24 بهمن ماه سال گذشته در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی ‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در 40 سال گذشته و برکات خیره ‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تاکید بر امید واقع ‌بینانه به آینده و نقش بی ‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ها، خطاب به جوانان و آینده‌ سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.
وی درادامه با بیان اینکه جوانان مهمترین بخش اجتماع هستند که زمینه ساز توسعه و تعالی کشور می باشند، اضافه کرد: حضور جوانان پویا و خلاق در عرصه های مختلف نوید بخش آینده ای روشن فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و باید بسترساز درخشش جوانان در مسیر پیشرفت و توسعه باشیم.
منعم همچنین گفت: با تلاش، جدیت و کوشش دولت تدبیر و امید در راستای توجه به جوانان شاهد توفیقات قابل توجهی در شاخصه های مختلف جوانان در سطح کشور هستیم.
وی با اشاره به این که 35 برنامه مختلف و متنوع برای هفته جوان پیش بینی شده، گفت: برگزاری نشستها با حضور مسئولان استان و جشن ویژه روز جوان همراه با جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی و تجلیل از جوانان برتر از جمله این برنامه هاست.

** نماینده بنیاد نخبگان قم نیز در این جلسه با انتقاد از بی توجهی به استعدادها و توانمندی جوانان کشور، گفت: با وجود این که دولت سالها برای رشد و بلوغ فکری و عملی جوانان در مراکز مختلف تحصیلی هزینه می نماید، ولی همین جوانان را پس از رسیدن به پایه های علمی بالا رها می کند.
مجتبی سپهرنیا با تاکید بر استفاده از ظرفیت جوانان، افزود: درحال حاضر شاهد نخبه سوزی در کشور هستیم، آنچنان که باید و می توان از توانایی جوانان در بخش های مختلف کشور استفاده نمی شود.
وی با اشاره به مهاجرت بسیاری از جوانان نخبه به کشورهای دیگر، اضافه کرد: اگر این روند ادامه داشته باشد، در 10 سال آینده کشور به مشکل می خورد و دچار رکود علمی خواهیم شد.
وی تاکید کرد: اگر از توانمندی جوانان نخبه استفاده شود، آن ها ظرفیت بالایی برای خدمت به کشور دارند.
سپهرنیا گفت: پیشنهاد می کنم حلقه های مجزا در گروه های تخصصی تشکیل و از نظرات و پیشنهادهای جوانان بهره گرفته شود، زیرا جوان انگیزه، انرژی و فکر خلاق دارد و مشتاقانه آماده خدمت به کشور است.
وی افزود: استانداری به عنوان حلقه ارتباطی می تواند ضمن شناخت مشکلات بخش صنعت و برقراری ارتباط با نخبگان بخش صنعت، مشکلات بخش صنعت را حل نمایند.

** نماینده جوانان در هلال احمر قم نیز در این جلسه گفت: در اطلاع رسانی که با هدف اعزام جوانان داوطلب عضو هلال احمر به مناطق سیل زده صورت گرفت، در چند ساعت اولیه 250 تَن آماده اعزام به پلدختر شدند.
فرشته نعمتی افزود: کمبود امکانات باعث شد فقط 120 تَن از جوانان را بتوانیم برای کارهای جهادی به پلدختر اعزام نماییم که اگر مساعدت شود جوانان بیشتری داوطلب اعزام به مناطق سیل زده هستند.
وی ادامه داد: هلال احمر استان قم فقط یک مرکز آموزشی دارد و با توجه به لزوم فراگیری مهارت های مختلف و سرمایه گذاری روی جوانان، نیاز است مراکزی آموزشی به ویژه در مناطق محروم افزایش یابد.

** نماینده تشکل های دانشجویی اصلاح طلب نیز گفت: تشکل های اصلاح طلب در دانشگاه ها و احزاب سیاسی قم مشکلات بسیاری دارند، زیرا تعداد زیادی از برنامه هایشان لغو می شود و این مساله به فضای گفتمانی که باید شکل بگیرد، ضربه زده است.
محمدرضا تاجرنیا افزود: طرف مقابل ما از تندروترین سخنرانان در دانشگاه ها و مساجد استفاده می نماید، ولی ما حق نداریم از اصلاح طلبان درجه چندم هم در سخنرانی دانشگاه ها دعوت نماییم.
وی با انتقاد از بسته شدن راه های ورود جوانان به پست های مدیریتی یا حداقل پست های میانی، تصریح کرد: جوانانی در این استان داریم که به مرز 40 سالگی رسیده اند، ولی یک خط رزومه ندارند؛ مسئولان باید مسیر را برای حضور جوانان هموار نمایند.
/2085/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اجتماعی و اقتصادی انرژی سیل نخبگان هلال احمر استان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۶ دوچرخه سوار و یک مربی از آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی

۶ دوچرخه سوار به همراه یک مربی از آذربایجان شرقی در اردوهای تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی و به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان استان، اردوی تیم ملی دوچرخه سواری مردان و زنان ایران در رده‌های سنی بزرگسالان، امید و جوانان به میزبانی پیست دوچرخه‌سواری مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز شده و تا بیست‌ویکم این ماه ادامه دارد.

دوچرخه‌سواران استان در تمامی رده‌های سنی در این اردو حضور دارند و آیدین علیاری و حسن سیف‌اللهی در رده بزرگسالان، علی لبیب در رده امید و پردیس فیض‌اللهی، فاطمه دادگر و امیر علیزاده در رده جوانان به‌عنوان نمایندگان آذربایجان شرقی به اردو دعوت شده‌اند.

همچنین بهزاد کرم‌زاده از آذربایجان شرقی به‌عنوان مربی در این اردو حضور دارد.

کد خبر 746990

دیگر خبرها

  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • دولتمردان باید میزان تصدی‌گری خود در عرصه اقتصاد را کاهش دهند
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر ۲۳ سال آب‌های آرام شد
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • تاکید فرماندهان سپاه تهران و نیروی زمینی ارتش بر تعامل در عرصه‌های مختلف
  • برگزاری دومین دوره جایزه معماری میرحیدر به میزبانی دانشگاه شهید باهنر
  • حضور ۶ دوچرخه سوار و یک مربی از آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد