Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@20:36:02 GMT

آرتا فرانکلين جايزه «پوليتزر» را دريافت کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۸۶۱۶

آرتا فرانکلين جايزه «پوليتزر» را دريافت کرد

خبرگزاري آريا - آرتا فرانکلين که با نام ملکه سُول شناخته شده است، در حالي‌که سال گذشته (2018) بر اساس سرطان پانکراس درگذشته، موفق شد جايزه «پوليتزر» را آن هم به عنوان اولين زن به دست آورد.
جايزه پوليتزر Pulitzer Prize، جايزه‌اي در روزنامه‌نگاري، ادبيات و موسيقي است که بخش‌هاي گوناگون دارد. اين جايزه معتبرترين جايزه روزنامه‌نگاري در آمريکا است که هر ساله (از سال 1917) با نظارت دانشگاه کلمبيا به روزنامه‌نگاران، نويسندگان و شاعران و موسيقي‌دانان اهدا مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پوليتزر براي مشارکت ويژه اين شخصيت برجسته در موسيقي و فرهنگ آمريکا در بيش از 5 دهه به اين خواننده اهدا شده است. پيش از اين هنرمنداني همچون باب ديلن، جان کولتران و هانک ويليامز اين جايزه را دريافت کرده‌اند اما هيچ زني تا به حال موق به دريافت اين جايزه نشده بود. فرانکلين پيش از اين هم توانست نخستين زني باشد که به تالار مشاهير موسيقي راه پيدا مي‌کند و بيش از 70 ترانه او، به صد ترانه برتر بيلبورد راه پيدا کرد.
البته، ميراث فرانکلين و شمار ديگر هنرمندان زن سياه پوست، مانند نينا سيمون و الا فيتزجرالد، جاي محکمي در تاريخ و فرهنگ دارند، چه موسسات تاريخي مانند پوليتزر تصميم به تآييد آنها بگيرد يا نه! اما به هر حال همانطور که پيتر کلارک (نويسنده آمريکايي) گفت، اين موضوع مي‌تواند نشانه‌اي از تغيير اولويت‌ها براي تأييد بيشتر سياه‌پوستان باشد.
تأثير او در بيش از پنجاه سال فعاليت موسيقايي غيرقابل انکار است و در اين مدت توانست 18 جايزه گرمي را به خانه ببرد. او که در جنبش‌هاي مدني هم فعال بود، در مراسم سوگند بيل کلينتون و باراک اوباما اجرا و در مراسم تدفين مارتين لوتر کينگ آواز خواند. فرانکلين در ماه آگوست 2018 در 76 سالگي بر اثر سرطان پانکراس درگذشت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۸۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

لرستان به گواه مستندات و دیواره‌نگاره‌ها اولین سرزمینی‌ در تاریخ بشره که موسیقی و رقص گروهی در اون وجود داشته و ریشه بخش مهمی از موسیقی جهان رو باید در خاک لرستان جستجو کرد. سرزمین رقص و آواز و دلاوریهای مردان و زنان لر که در طول تاریخ افتخارهای بسیاری رو برای ایران زمین آفریده است. ویدیویی دیدنی با اجرای موسیقی بی‌نظیر و زیبای لری را ببینید. منبع: viral vids

 

دیگر خبرها

  • فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • ورزش ایران بهترین های خود را شناخت
  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • رقابت دو بازی ایرانی برای کسب جایزه فستیوال ۲۰۲۴ بازی سال منا
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز
  • (ویدئو) انتشار تصویر عجیب از «بنیامین بهادری»
  • عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد
  • انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟