Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کشور اوگاندا از آمادگی خود برای اعطای پناهندگی به عمرالبشیر، رئیس‌جمهور برکنار‌شده سودان خبر داد.

«اوکِلا اوریِم» وزیر خارجه اوگاندا روز چهارشنبه در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد: «اوگاندا به هیچ وجه از بررسی اعطای پناهندگی به البشیر احساس شرمندگی نخواهد داشت».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با این حال تأکید کرد البشیر تاکنون برای دریافت پناهندگی هیچ تماسی با دولت اوگاندا نداشته، اما بررسی اعطای پناهندگی سیاسی به رئیس‌جمهور برکنار شده سودان هیچ پیامد بدی نخواهد داشت.

 به دنبال گسترش تظاهرات علیه دولت سودان، نیرو‌های ارتش این کشور پنج‌شنبه گذشته نهاد‌های دولتی را محاصره و بیش از ۱۰۰ عضو حزب کنگره ملی حاکم این کشور را بازداشت کردند. عمر البشیر، رئیس‌جمهور این کشور نیز در بازداشت این نیرو‌ها قرار دارد.

ارتش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد برای اداره کشور طی دو سال آینده شورای نظامی انتقالی به ریاست محمد عوض بن عوف، وزیر دفاع این کشور تشکیل داده است. اما در ادامه تظاهرات‌ها، محمد عوض بن عوف بامداد شنبه کناره‌گیری خود از ریاست شورای نظامی انتقالی را اعلام و عبدالفتاح برهان عبدالرحمن، بازرس کل ارتش سودان را به عنوان جانشین خود معرفی کرد. محمد حمدان دقلو نیز به عنوان معاون رئیس این شورای نظامی انتخاب شد.

همچنین خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه به نقل از افراد نزدیک به عمر البشیر از انتقال او به زندان انفرادی خبر داد. هم‌زمان برخی گزارشها درباره سفر البشیر به امارات نیز منتشر شده است.

دادگاه بین‌المللی کیفری (ICC) در سال ۲۰۰۹ عمر البشیر را به دلیل شرکت فعال در «پاکسازی نژادی» افراد غیرعرب که منجر به قتل دست‌کم ۲۰۰ هزار نفر شد تحت پیگرد قرار داد و حکم بازداشت او را صادر کرد. «یووری موسونی» رئیس‌جمهور اوگاندا این حکم دادگاه بین‌المللی کیفری را محکوم و آن را ابزار قضایی غرب علیه آفریقایی‌ها توصیف کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آفریقا دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۸۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله «سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور کشورمان در مراسم افتتاح پروژه چندمنظوره سد و نیروگاه «اومااویا» را که شاهکار مهندسان ایرانی در دل سریلانکاست، اظهار کرد: اجابت دعوت رییس جمهور محترم سریلانکا و حضور در این کشور برای بهره برداری از نماد دوستی دو کشور برای من افتخار آمیز است.

وی افزود: آنچه از طرح بزرگ و چند منظوره سریلانکا مهم‌تر است تحقق اراده دو کشور و دو ملت است، که می‌خواهند رفاه و آسایش و بهتر زیستن را برای خود رقم بزنند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه تأمین مالی پروژه از سوی کشور سریلانکا و نیروی فنی و مهندسی از سوی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، اظهار کرد: پیگیری این پروژه از سوی کشور دوست سریلانکا بود و انتقال علم و دانش ایرانی به سرزمین سریلانکا صورت گرفت.

وی ادامه داد: سد و طرح بزرگ اومااویا گرچه امروز به عنوان ابر پروژه بهره‌برداری می‌شود ولی آنچه مهم‌تر است همبستگی همدلی و همراهی دو کشور و ملت در آسیاست.

رییس‌جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی با توانمندی فنی و مهندسی که از آن برخوردار است در بیش از ۲۰ کشور جهان طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ برق و آبی را اجرایی می‌کند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: مغرب زمین می‌خواست القا کند که فقط دانش و تکنولوژی در اختیار آنهاست اما دستان توانای متخصصین و دانشمندان ایرانی امروز نه فقط در ایران بلکه در سراسر قاره آسیا و در کشورهای منطقه کارهای بزرگی را رقم زده و در حال رقم زدن است.

وی با بیان اینکه ما با کشورهای آسیایی و همسایه مستقل بنای توسعه مناسبات را داریم، اظهار کرد: ارتباط ایران و سریلانکا از جمله ارتباط با کشور آسیا و کشور همسو و مستقلی است که می‌تواند آینده درخشانی را برای دو کشور و دو ملت رقم بزند.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: دشمن نمی‌خواست ما پیشرفت کنیم اما ملت ما اراده کرد که پیشرفت کنیم؛ خواست و اراده ملت بزرگ ایران تحقق پیدا کرد و دشمن ناکام ماند.

وی خطاب به رییس‌جمهور سریلانکا گفت: جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت کشور سریلانکا شریک شود و همه تجربیات خویش که نتیجه ۴۵ سال مجاهدت مردان و زنان ایرانی است را با شما به اشتراک بگذارد. ما آمادگی داریم در پروژه‌های بزرگ سریلانکا با صدور خدمات فنی و مهندسی ایران در پیشرفت کشور سریلانکا شرکت کنیم.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: با کشورهای آسیایی و کشورهای همسایه و کشورهای مستقل بنای توسعه مناسبات داریم و ارتباط ایران و سریلانکا از جمله ارتباط با کشورهای آسیایی همسو و مستقلی است که می‌تواند آینده درخشانی را برای دو کشور و دو ملت رقم بزند.

وی ادامه داد: من به صاحبان ادیان مختلف که در جلسه حضور دارند، مسلمانان، هندوها و همه صاحبان ادیان و جوانان سریلانکایی می‌گویم شما می‌توانید با اتکای به خداوند و با اعتماد به نفس و داشته‌هایی که خداوند مرحمت کرده راه پیشرفت را طی کنید.

رییس‌جمهورتصریح کرد: آنچه نظام سلطه به ملت‌ها القا می‌کنند این است که شما بدون حضور، دانش و مشارکت ما نمی‌توانید، این حرف القای استعماری - استکباری است و نظام سلطه از نظر ما مردود است. بدون تردید رفاه حال مردم سریلانکا رفاه حال مردم ما است زنده باد ایران، زنده باد سریلانکا.

کد خبر 6087531 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا
  • برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم
  • رئیس جمهور: برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم
  • اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور
  • رییسی : برای صدور خدمات فنی و مهندسی و مشارکت در پیشرفت سریلانکا آمادگی داریم
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد
  • اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس جمهور
  • اعطای دکترای افتخاری به رییسی
  • اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس جمهور کشورمان