Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا قزوه معتقد است شورای شهرباید در نام‌گذاری میادین شهر دقت کند به عنوان مثال کسی که صدای خوبی دارد دلیل بر هنرمند بودن آن نیست. ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم،  این نویسنده و شاعر با اشاره به اقدام اخیر شورای شهر تهران در نام‌گذاری معابر و خیابان‌هایی به نام تعدادی از هنرمندان گفت: بنده نمی دانم مبنای این کار شورا چیست اما ما در گذشته سرزمینی بودیم با هنرمندان اصیل که بهترین خیابان ها و معابر شهرها به نام‌های این بزرگواران گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در حال حاضر معابری شهری یا استانی  نیست که نام بزرگانی مانند فردوسی ، سعدی ، استاد شهریار ، اقبال و... نام گذاری نشده باشد. این اتفاق اخیر حاصل عملکرد سلبریتی ها است که باید این را عزا گرفت. این هنرمندان غیر واقعی  می خواهند فرهنگ اصیل را حذف کنند و این بسیار خطرناک است. این ها اصالت فرهنگی ندارند و به تعبیر من یکسری هوس مند و شومن هستند. البته برخی از سیاستمدان هم سیاست را نمی دانند فقط سلبریتی سیاسی هستند مانند ترامپ و اوباما که درکی از جامعه ندارند. اینها تحت تاثیر هنرمندان غیر واقعی هستند.

وی افزود:  استاد شهریار می گوید:« هنر باید  الهامی که صرف آید»  الهام نزدیک به وحی است .  هنرمند واقعی باید به درجه حکمت برسد اما امروز می بینیم که هنرمند واقعی گوشه نشین شده و سلبریتیها جولان می دهند. متاسفانه صداوسیما هم از این هنرمندان غیر واقعی استفاده می کند.

این شاعر با اشاره به اینکه خطر سلبریتی ها از سیل بیشتر است گفت:  شورای شهر باید در انتخاب این اسامی دقت داشته باشد. به عنوان مثال کسی که صدای خوبی دارد دلیل بر هنرمند بودن آن نیست. البته این بماند که در گذشته نوازنده ها هم در خدمت شاعر بوده اند و متاسفانه امروز تفاوت کرده  است. 

قزوده ادامه داد: پدر شهیدان اسفندقه در کوچه ای بنام پروین اعتصامی  سکونت داشتند که روزی قرار بر این شد نام کوچه به شهیدان اسفندقه  تغییر کند که پدر شهید به شدت با این مسئله مخالفت کرد.

انتهای پیام/

R1386/P/S4,35/CT3 واژه های کاربردی مرتبط علیرضا قزوه کتاب و ادبیات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علیرضا قزوه کتاب و ادبیات علیرضا قزوه کتاب و ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۸۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت آسفالت‌ریزی در کمالشهر راه‌اندازی شد

سخنگوی شورای اسلامی کمالشهر با تاکید بر اهمیت تسهیل تردد شهروندان از راه‌اندازی نهضت آسفالت در سطح شهر خبر داد و گفت: معابر دارای اولویت طبق بررسی صورت گرفته و مطالبات مردمی شناسایی و طرح اجرا شد.

صالح‌گلزار زیرک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز با اشاره به راه‌اندازی نهضت آسفالت در سطح شهر کمالشهر، اظهار کرد: مناطق دارای اولویت شناسایی و برای تسهیل تردد شهروندان ۲۰ هزار تن آسفالت‌ریزی انجام شده است.

وی افزود: اولویت فعالیت ما بهسازی معابر خاکی دارای عرض استاندارد است و تردد ماشین‌آلات عمرانی برای آسفالت‌ریزی ممکن است.

سخنگوی شورای اسلامی کمالشهر خاطرنشان کرد: قراردادهای مربوط به آسفالت دستی منعقد شده است که با اعتبار ۴۵ میلیارد توسط کارگران توزیع می‌شود، این امر با هدف لکه‌گیری در دستور کار قرار دارد.

گلزار اضافه کرد: در پی توجه به مطالبات مردمی جدول‌گذاری معابر با اعتبار ۴۵ میلیارد توسط برنده مناقصه مربوطه در حال انجام است.

وی از صرف هزینه ۱۸ میلیاردی برای انجام فعالیت پیاده‌روسازی و همسطح‌سازی شهر خبر داد و گفت: پروژه‌های عمرانی موجود در کمالشهر به سرعت در حال تکمیل بوده و برای تحقق این مهم نیز اعتبار ۱۲۰ میلیاردی هزینه شده است.

سخنگوی شورای اسلامی کمالشهر با اشاره به برنامه‌ریزی مدیریت شهری کمالشهر برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در این محدوده جغرافیایی، اضافه کرد: اجرای پروژه فوق اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد نیاز دارد که با توجه به اینکه مراکزی همچون بهشت سکینه و شهرک صنعتی بهارستان در این امر دخیل هستند تلاش داریم طی تعاملات صورت گرفته بخشی از اعتبار لازم را جذب کنیم.

کد خبر 747491

دیگر خبرها

  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • نهضت آسفالت‌ریزی در کمالشهر راه‌اندازی شد
  • ارتقای روشنایی معابر جهان شهر تاریخی یزد
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • قانون مالیات بر سوداگری منجر به تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود
  • حق بیمه کارگران برا اساس دستمزد واقعی است
  • اصل کار شورای هماهنگی اجرای مراسم بر مبنای حکومت است
  • مدیر عامل تأمین‌ اجتماعی : اعلام « دستمزد» غیرواقعی است/ اولویت تامین اجتماعی برای کسر حق بیمه بر اساس دستمزد واقعی
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد