Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@17:29:42 GMT

اختصاص دفترچه بیماری‌های خاص برای بیماران هموفیلی

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۹۰۵۵

اختصاص دفترچه بیماری‌های خاص برای بیماران هموفیلی

رئیس کانون هموفیلی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال با همکاری سازمان تأمین اجتماعی تمام بیماران هموفیلی که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند دارای دفترچه بیماری‌های خاص می‌شوند.

به گزارش قدس آنلاین ؛ مهدی یزدی رئیس کانون هموفیلی خراسان رضوی، به مناسبت روز جهانی هموفیلی گفت: خراسان رضوی بعد از تهران دومین استان پر جمعیت بیماران هموفیلی است و خراسان رضوی با لغ بر هزار و ۲۵۰ بیمار هموفیلی شناخته شده داریم و امیدواریم در سال جدید با همکاری شهرداری و آموزش و پرورش آموزش‌های لازم را به عموم جامعه ارائه دهیم تا بتوانیم بیماران هموفیلی راشناسایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در خراسان رضوی تنها یک مرکز تخصصی برای بیماران هموفیلی وجود دارد، ولی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تمام شهرستان‌های استان یک پزشک، یک پرستار و یک رابط دارویی که توسط دانشگاه انتخاب شده اند در مراکز شهرستان‌ها مستقر هستند.

رئیس کانون هموفیلی خراسان رضوی با اشاره به مشکلات موجود در سیستم درمانی بیماران ادامه‌داد: عدم شبانه روزی بودن مرکز یکی از معضلات اصلی بیماران است.

یزدی همچنیین با اشاره به تعطیلی بخش‌های رادیولوژی، سونوگرافی و آزمایشگاه مرکز هموفیلی گفت: امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بخش‌های عکس برداری و آزمایشگاه زیر نظر مستقیم دانشگاه قرار بگیرد وتمام آزمایشات و عکس برداری بیماران داخل مرکز انجام شود.
باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بیماران هموفیلی هموفیلی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۹۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،طی مراسمی از خانواده جاجرمی که به وصیت پدر مرحوم خود ۵دستگاه دیالیز پیشرفته ۵مانیتور علائم حیاتی و ۵ تخت دیالیز به ارزش ۵۳ میلیارد را به بخش دیالیز این مرکز اهداءکرد، با اهدای لوح تجلیل شد.
 در این مراسم، احمد جاجرمی نماینده خانواده خیر سلامت گفت: پدر مرحوم من زمانی که در قید حیات بودند مقداری از دارایی خود رابرای خرید تجهیزات پزشکی وقف حوزه سلامت کردند که با اتفاق نظر تمامی ورثه این تصمیم قطعی و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های دیالیز خریداری و به جهت استفاده بیماران دیالیزی به بیمارستان واسعی اهدا شد.
وی افزود: اگر درد دردمندی تسکین پیدا کند و جان بیماری از مرگ نجات یابد رضایت خداوندی را در بر دارد که از پدر مرحوممان در این خصوص متشکریم که با این اقدام نیکو علاوه بر کمک به بیماران، حال خوب را نیز به فرزندان خود هدیه داد.
دکتر شوریده یزدی معاون درمان دانشگاه هم از حضور پررنگ خیرین در کنار جامعه پزشکی قدردانی کرد و گفت: حضور خیرین بخش مهمی از کمبودات و تجهیزات درمانی بیمارستان‌ها را رفع و امکانات خدمت رسانی به بیماران بیش از گذشته فراهم می‌شود.
وی افزود: بیمارستان واسعی به عنوان تنها مرکز ژنرال غرب خراسان جمعیت یک میلیون نفری را در غرب خراسان رضوی زیر پوشش قرار داده که امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده با کمک خیرین پروژه درمانی تروما سنتر راه اندازی و این مرکز به یک بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در کشور تبدیل شود.

دکتر شیرخانی سرپرست بیمارستان واسعی نیز گفت: تمام دغدغه کادر درمان در مراکز و بیمارستان‌ها بهبود بیماران و کم کردن درد ناشی از بیماری آنهاست اقدام نیکوکارانه خانواده خیر سلامت نه تنها باعث شد تا بخشی از مشکلات بیماران حل شود بلکه باقیات الصالحات است که اجر دنیوی و اخروی برای مرحوم جاجرمی و خانواده محترمشان در بر دارد.
وی افزود: قدردانی از این اقدام خیرخواهانه از توان ما عاجز است آنچه بر عهده ماست ارج نهادن به قدم‌های خیرین است که مال خود را در راه سلامت بیمارانی که هیچ فریادرس و دستگیری جزء خداوند ندارند بخشش می‌کنند.

دیگر خبرها

  • همکاری های دوجانبه کانونهای خدمت رضوی استان و سازمان جهادکشاورزی استان یزد
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • بیش از ۶۲ درصد داوطلبین کنکور مرحله اول در خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند
  • قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای‌عالی بیمه
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه