Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@07:10:41 GMT

قرارداد تولید ۲۰۰ واکسن و دارو منعقد شده است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۹۰۸۵

قرارداد تولید ۲۰۰ واکسن و دارو منعقد شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری در دیدار نوروزی با رئیس‌جمهور کشور گفت‌وگو کرد.

ستاری در این جلسه با بیان اینکه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت اپ ها مولود دولت یازدهم است، اظهار کرد: ماحصل این توجه ویژه نقش آفرینی بیش از ۴۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان و هزاران استارت اپ با درآمدی بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان و ایجاد هزاران شغل در اقتصاد کشور از دولت یازدهم به این سو نقش آفرینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرارداد تولید بیش از ۲۰۰ واکسن و دارو

وی به برنامه معاونت علمی و فناوری در راستای رونق تولید محصولات دانش‌بنیان اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه تولید داروهای زیست‌فناوری قرارداد تولید بیش از ۲۰۰ قلم دارو و واکسن با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۹۷ با نقش‌آفرینی بخش خصوصی و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور منعقد شد.

ایجاد بستر مناسب برای جوانان خلاق

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از تأکید ویژه رئیس‌جمهور به موضوع جوانان خلاق، کارآفرین و نخبه و استارت آپی تأکید ایشان بر ایجاد زمینه‌های حفظ و ماندگاری استعدادهای برتر گفت: برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان برای بازگشت استعدادهای برتر به کشور در حال انجام است که سال گذشته زمینه‌ساز بازگشت بیش از یک هزار و چهارصد نخبه ایرانی غیرمقیم از صد دانشگاه برتر به کشور شد که تلاش برای فراهم ساختن محیط مساعد ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت اپ‌ها انگیزه‌بخش این افراد بوده است.

رفع چالش‌های ملی و اقلام تحریمی

ستاری، از نقش‌آفرینی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و استارت اپ‌ها در تحقق بخشیدن به رونق تولید و تأمین نیاز کشور به اقلام تحریمی (رفع چالش‌های ملی و اقلام تحریمی)، تأسیس کارخانجات و مراکز نوآوری و های‌تک گفت و ادامه داد: نگاه و عنایت ویژه رئیس جمهور و شناخت روشن به اهمیت این موضوع‌ها، چراغ راه کاروان علمی و فناوری قرار گرفت؛ این توجه و شناخت موجب شده است تا فعالان دانش‌بنیان و استارت اپی، همچون گذشته که همراه و یاور اقتصاد کشور بوده‌اند، با انگیزه مضاعف، تلاش خود را برای رونق تولید و تأمین نیاز کشور به کالاهای تحریمی به کار ببندند.

به بیان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری شاید اگر این توجه از سوی عالی‌ترین مقام اجرایی کشور، نبود و مسیر اقتصاد دانش‌بنیان و استارت اپ‌ها، رویکرد به سرمایه‌های انسانی و اهمیت یک فضای مناسب برای بالندگی نهال‌های کارآفرینی و نوآوری وجود نداشت، مسیر دیگری رقم می‌خورد.

کد خبر 4593833 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رئیس جمهور اسلامی ایران حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۹۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری

محققان یکی از شرکت های دانش بنیان به دانش فنی ساخت موتورهای ۶ سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافت و طی مراسمی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری از آن رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، پژوهشکده سامانه های هوشمند شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف میزبان روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برای رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی بوده است.

انجام پژوهش‌های کاربردی ـ توسعه‌ای، تجاری‌سازی ایده‌های نو و پژوهش‌های فناورانه در حوزه دانش‌های نوین و سطح بالا، انجام فعالیت‌های ترویجی به منظور اعتلای نهضت نرم‌ افزاری و توسعه صنایع کشور در بستر مناسب ارتباطی صنعت و دانشگاه و با بهره‌گیری از ساختارهای چابک و پویا از ماموریت های این پژوهشکده است از این رو این مرکز تحقیقاتی چشم انداز خود را "تبدیل شدن به یکی از اصلی‌ترین مراکز پیشرو در تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه در حوزه دانش‌های نوین و سطح بالای کشور" تعریف شده است.

یکی از شرکت های دانش بنیان این پژوهشکده که با همکاری اعضای هیات علمی و برخی از محققان ایرانی مقیم خارج شکل گرفته است، پس از ۴ سال تحقیق و توسعه به دانش فنی ساخت موتور ۶ سیلندر با ظرفیت ۴۰۰۰ سی سی بنزینی خورجینی دست یافتند.

به گزارش ایسنا، دهقانی فیروزآبادی در آیین رونمایی از موتور ۶ سیلندر بنزینی خورجینی در جمع خبرنگاران گفت: قوای محرکه با حجم و توان بالای بنزینی انواعی از قوای محرکه هستند که در بسیاری از خودروهای استراتژیک و راهبردی و تاکتیکی کاربرد دارند.

وی با بیان اینکه این نوع موتورها همچنین دارای کاربردهای تفریحی مانند خودروهای افرود را نیز دارند، اظهار کرد: این نوع موتورها یک نیاز کاملا راهبردی است و کشور نیز در طی چند سال گذشته به آن موضوع رسید که کشور  نیازمند دستیابی به دانش فنی این نوع موتورها است.‌

دهقانی اضافه کرد: بر این اساس یکی از شرکت های دانش بنیان که با حضور چندین نفر از اعضای هیات علمی و نزدیک به ۴۰ نفر از بهترین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و محققان کشور تشکیل شده بود، و در طی ۳ تا ۴ سال گذشته با ترسیم برنامه مطالعاتی عمیق، اقدام به کسب فناوری های موتورهای ۶ سیلندر خورجینی ۴ لیتری دنیا کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: این شرکت دانش بنیان امروز توانست نمونه مهندسی معکوس شده این موتور را با استانداردهای بالا تولید و رونمایی کند.

وی باتاکید بر اینکه رونمایی از این دستاورد، اثبات فناوری های موتور  خورجینی ۶ سیلندر حجم بالا است، اظهار کرد: دانش فنی این محصول توسط پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه شریف و محققان این شرکت دانش بنیان به دست امده و امیدواریم این جریان علمی قوی که از سوی محققان این شرکت ایجاد شده است، توسعه یابد و به زودی شاهد تولید این موتورها برای کاربردهای خاص در کشور باشیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، فناوری های موتور را از فناوری های اصلی و کلیدی در هر سامانه  ای توصیف کرد و یادآور شد: دانش فنی که در این شرکت و با حجم و کیفیت به دست آمده بسیار ارزشمندتر از خود محصول است چون این دانش فنی قابل تسری به سایر حوزه ها است.

دهقانی با اشاره به حمایت های معاونت علمی از این طرح گفت: ما به عنوان پشتوانه اصلی حمایتی شرکت‌ها، بخشی از سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه  را بر عهده گرفتیم. ولی یکی از خوشحالی های ما این است که این شرکت در همکاری با چندین نفر از محققان ایرانی که در شرکت های بزرگ دنیا  فعال بودند شکل گرفته و اجرای این تحقیقات سبب شد تا این افراد به کشور بازگردند تا دانش اصولی در کشور شکل بگیرد.

به گزارش ایسنا، "گیربکس مغناطیسی"، "طراحی و ساخت موتورسیکلت برقی اسکوتر آویتا" با سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت، "آب شیرین کن خورشیدی" و "رونمایی از محصول فناورانه نرم افزار ابرسازه" از دیگر دستاوردهای این پژوهشکده به شمار می رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • پیشرفت‌های چشمگیر ایران در منطقه و جهان با کاربست های فناوری
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی