Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@10:51:50 GMT

استقبال مساجد خراسان رضوی از تحقق طرح جهاد همبستگی ملی

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۹۴۲۸

استقبال مساجد خراسان رضوی از تحقق طرح جهاد همبستگی ملی

مدیر رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: طرح "جهاد همبستگی ملی" به‌عنوان اقدامی خداپسندانه و عملیاتی است و مساجد خراسان رضوی از این طرح استقبال می‌کنند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمد وفایی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس پیرامون اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی» در مساجد اظهار کرد: مردم کشور ما با تبعیت از فرمان رهبری و آیات اعظام اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و ارسال وسایل موردنیاز کردند که حرکتی بسیار ارزشمند و ماندگار در طول تاریخ ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه همبستگی میان مردم و مسجد موجب حرکت به سمت فعالیت‌های جهادی می‌شود، گفت: از روزهای ابتدایی وقوع سیل مسجد پایگاهی برای اهدا و جمع‌آوری کمک‌ها بود که به بسترهای کمیته امداد و هلال‌احمر واریز می‌شود.

مدیر رسیدگی به امور مساجد خراسان از طرح "جهاد همبستگی ملی" به‌عنوان اقدامی خداپسندانه و عملیاتی یادکرد و گفت: حوزه علمیه خراسان رضوی نسبت به اعزام نیروهای کمکی و امدادرسان و ارسال کمک‌های مردمی نیز اقدامات شایسته‌ای انجام داده است.

حجت‌الاسلام وفایی با بیان اینکه تلاش ما عملیاتی کردن و حرکت جهادی در تحقق این طرح است، اظهار کرد: در این طرح اعلام‌شده که هر مسجد متصدی ساخت مسکنی برای سیل‌زدگان باشند ولی اگر امکانات مالی اجازه ساخت یک مسکن را به مسجد نداد، در عوض چند مسجد با کمک و همراهی هم می‌توانند بنایی برای رفاه و امنیت سیل‌زدگان فراهم آورند.

وی تأکید کرد: مردم همچون گذشته گوش‌به‌فرمان ولی‌فقیه بوده و با همراهی تمامی مردم و مسئولین، شهرهای سیل‌زده بازسازی می‌شود؛ خواسته ما حضور حداکثری دولت در میدان جهاد است تا با همراهی مردم به پشتوانه بسیج اقشار و مساجد، استان‌های سیل‌زده آباد شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی مسئولان اسلامی فکر می‌کنند اما قارونی عمل می‌کنند

ایسنا/فارس معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به سخنرانی آیت‌الله دژکام در خصوص مسجد نصیرالملک و وقایع پیش آمده در این مسجد تصریح کرد: برخی مسئولان اسلامی فکر می‌کنند اما قارونی عمل می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به وقایع پیش آمده در مسجد نصیرالملک شیراز و هتک حرمت جایگاه مسجد توسط عده‌ای گفت: مسجد از آن جهت که معبد مسلمانان است، پیام‌های فراوانی دارد و اولین پیام آن این است که محرابش چشم مسجد است و ما را به کعبه هدایت می‌کند که ما باید از راه محراب مسجد به کعبه رو کنیم و بگوئیم «والکعبه قبلتی».

وی با بیان اینکه این حقیقت و قداست  مسجد است، افزود: اگر هنرهایی که در مساجد است جاذبه گردشگری دارد، این هنر تطهیر شده است که دیدن دارد وگرنه هنری که تطهیر نشده و آلوده است، جاذبه ندارد. این مبانی باید در گردشگری بیان شود تا هنر اسلامی ایرانی را بهتر شناخت.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس با تصریح اینکه بعضی از مسئولین اسلامی فکر می‌کنند اما قارونی عمل می‌کنند، گفت: مسجد کانون توحید است، اگر کسی جز این فکر و عمل کند قارونی عمل کرده است.

فرهنگی با اشاره به بیانات آیت‌الله دژکام در خصوص مسجد نصیرالملک اظهار کرد: نطق نماینده ولی فقیه  در استان فارس و امام جمعه شیراز که درباره مسجد نصیرالملک ایراد فرمودند، بیان توحیدی است، اسلامی فکر کردن و اسلامی عمل کردن است؛ اگر مسئولین غیر از این عمل کنند، قارونی عمل می‌کنند.

وی بیان کرد: اگر مسجد الحرام  دارای تقدس است، مساجد نیز همان شرافت را دارد ( وَأَنَّ ٱلۡمَسَٰجِدَ لِلَّهِ فَلَا تَدۡعُواْ مَعَ ٱللَّهِ أَحَدٗا) این را باید مسئولان گردشگری و فرهنگی بدانند همان‌طوری که رسالت الهی، وظیفه خطیری است که فقط به مردان موحِّد و شجاع داده می‌شود، پاسداری و بازسازی و هر گونه عمرانِ دیگرِ مساجد نیز به عهده مردان نترس و موحِّد است.

فرهنگی با یادآوری آیه ۱۷ سوره توبه «مَا کَانَ لِلْمُشْرِکِینَ أَنْ یَعْمُرُوا مَسَاجِدَ اللَّهِ شَاهِدِینَ عَلَیٰ أَنْفُسِهِمْ بِالْکُفْرِ ۚ أُولَٰئِکَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ وَفِی النَّارِ هُمْ خَالِدُونَ» گفت: نصیحت کردن به معنای سفارش کردن و سخنرانی صرف نیست بلکه نصیحت به معنای اصلاح کردن آسیب ها و مشکلات در مقام عمل است.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آنچه بارها از طرف نماینده ولی فقیه  در استان فارس بیان شد، آن چنانی که به قصد اصلاح باشد، دیده نشده است، گفت: تمام مسئولان که متولی فرهنگ هستند شرعا و قانونا موظف به اجرا هستند، برای اصلاح مجموعه‌های فرهنگی خصوصا  مساجد که مقدس و متبرک هستند عزم و عمل لازم است.

وی اظهار کرد: مردم زمانی که می‌بینند مسئولان آن‌ها اهل عمل هستند، به فرایض دینی روی می‌آورند و در این صورت است که دیگر مساجد خانه سالمندان نیست.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه فرهنگ امری دولتی یا خصوصی نیست بلکه حقیقتی عمومی که همه آحاد جامعه در آن نقش دارند، افزود:  نباید کاری کنیم که هم خود و هم جامعه اطرافمان دچار آسیب شود و برای این کار باید لباس تقوا بر تن کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برخی مسئولان اسلامی فکر می‌کنند اما قارونی عمل می‌کنند
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • طرح ۳۰ شب -۳۰ افطار در مسجد جامع روستای کذاب چهل ساله شد
  • قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم در البرز راه اندازی می‌شود
  • تعریف ۵ رویکرد جهاد کشاورزی مازندران برای تحقق شعار سال
  • امیدآفرینی به نسل جوان از رسالت‌های ائمه جماعات است
  • تولیت آستان قدس رضوی: حضور کمرنگ نوجوانان و جوانان در مساجد از دغدغه‌های دلسوزان کشور است
  • مساجد سنگرهای دفاع از اعتقادات دینی مردم هستند
  • آغاز ثبت نام اعتکاف دهه ی آخر ماه رمضان در مساجد همدان
  • توصیه‌های جهاد کشاورزی خراسان رضوی برای جلوگیری از سرمازدگی باغات