Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:02:23 GMT

معضل تکرار محتوا در رسانه‌ها را جدی بگیریم

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۹۴۳۳

معاون مطبوعاتی با اشاره به اینکه «تخصصی شدن» رسانه‌ها در موضوع غنای محتوایی، بسیار مهم است، تصریح کرد: امروز باید از مخاطب به رسانه برسیم و معضل تکرار محتوا در رسانه‌ها را جدی بگیریم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت مطبوعاتی، محمد خدادی گفت: باید برای ادامه حیات رسانه‌های کشور در سه وجه «اقتصاد، محتوا و هویت» رسانه‌ای بازنگری صورت گیرد که با همت خود صنف قابل حل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مطبوعاتی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات ایران، با اشاره به اینکه رسانه‌ها همچنان مانند گذشته اثرگذاری خود را در مباحث داخلی، ملی و بین‌المللی دارند، تصریح کرد: توسعه رسانه‌ای در کشور بر مبنای تأثیرگذاری نبوده و بیشتر به شکل اسمی و شکلی توسعه صورت گرفته است.

وی افزود: در چنین شرایطی، اسم بر محتوا غلبه می‌کند و در نتیجه جایگاه و پایگاه رسانه روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر ضرورت بازنگری سه وجه «اقتصاد رسانه، محتوای رسانه و هویت رسانه» تاکید کرد و گفت: در حوزه اقتصاد رسانه باید به سمت مدیریت رسانه و رسانه داری حرفه‌ای حرکت کنیم و در این مسیر به شریک‌سازی، مخاطب محوری و اثرگذاری توجه ویژه داشته باشیم.

خدادی درباره هویت حرفه‌ای و صنفی نیز تصریح کرد: در هر صنفی، قواعد خاصی برای ورود و فعالیت در آن صنف وجود دارد اما در حوزه مطبوعات به دلیل کم توجهی صنف به مسائل صنفی خودش، مشکل شبه‌رسانه‌ها و شبه‌خبرنگاران به شکل جدی در فضای رسانه‌ای وجود دارد که به اعتبار رسانه‌ها هم لطمه زده است.

وی در همین زمینه با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات رسانه‌ها، در وهله اول قطعاً توسط خود رسانه‌ها قابل رفع است، به تخصصی شدن فرآیندها در ورود به صنف و اخذ مجوز برای کاهش آسیب‌ها اشاره کرد و گفت: معتقدم همچنان رسانه‌ها نقش مؤثری در کشور دارند منتها نیازمند روزآمدی و کارآمدی بیشتر هستند، امروز با الگوهای دو دهه قبل، نمی‌توان رسانه‌داری کرد.

خدادی افزود: بخشی از موانع پیش روی رسانه‌ها نیز سخت افزاری است که با همفکری و تعامل با هم می‌توان آنها را از پیش‌رو برداشت.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با ابراز خرسندی از فعالیت خانه‌های مطبوعات در سراسر کشور، از واگذاری امور صنفی به این خانه‌ها به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادکرد و گفت: در دوره جدید نیز این سیاست اصلی را پیگیری و توسعه خواهیم داد، ضمن اینکه نیازمند تعامل عملیاتی و قابل اجرا در محدوده‌های زمانی معین هستیم.

وی اضافه کرد: برای توسعه عملکردی خانه‌های مطبوعات، نیازمند آسیب‌شناسی فعالیت‌ها هستیم تا نقاط قوت را تقویت و برای رفع نقاط ضعف، تلاش کنیم.

در ابتدای این دیدار، مصطفی کوکاکبیان، رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات ایران ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های خانه مطبوعات گفت: خانه‌های مطبوعات در حال حاضر فراگیرترین و دموکراتیک‌ترین تشکل صنفی در کشور است که در حال حاضر ۵۱۵۰ عضو در استان‌های کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری نیز در خانه‌های مطبوعات عضویت دارند، به حضور سلایق و گرایش‌های متنوع مطبوعاتی در خانه‌های مطبوعات استان‌های کشور اشاره کرد و «تعامل بیشتر در امور، توجه ویژه به اعضا، حضور در جلسات تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، استفاده از ظرفیت خانه‌های مطبوعات در فرایند برگزاری برنامه‌های مطبوعاتی در استان‌ها و مناطق کشور» را از جمله درخواست‌های خانه مطبوعات از معاونت مطبوعاتی عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمد خدادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۹۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایه اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس انجمن روابط عمومی ایران اظهار کرد: روابط عمومی برای تصمیم‌گیرندگان تصمیم‌ساز است و پایه‌ی اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است.

خسرو رفیعی، پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ماه، در سمینار تخصصی هوش مصنوعی مولد روابط عمومی که توسط انجمن روابط عمومی آذربایجان‌شرقی و اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، گفت: یکی از وظایف روابط عمومی ارتباط دوستی است چرا که باید سعی کنیم با دوست داشتن همدیگر زندگی آرامی ایجاد کنیم .

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه برای زندگی و دوستی به روابط عمومی نیاز داریم، افزود: روابط عمومی در ایران علم ناشناخته‌ای است و بسیاری از مردم فکر می‌کنند کار آن، تشریفات و تبلیغات است اما روابط عمومی‌ها مسئولیت سنگینی دارند و باید دائم افکار سنجی و تولید محتوا کرده و برای مدیران برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: روابط عمومی علم پیچیده‌ای است و مانند تبلیغات به زودی دیده نمی‌شود و برای شناخته شدن و انجام کار مثمر ثمر نیاز به زمان دارد.

رفیعی گفت: روابط عمومی‌ها در بخش خصوصی بسیار مهم هستند چراکه یک مجموعه بدون شناخت مسائل روز و نبود روابط عمومی شکست می‌خورد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین ابزارهای روابط عمومی، هوش مصنوعی است که اگر آن را یاد نگیریم ناگهان صد سال از دنیای پیشرفته عقب می‌مانیم، تاکید کرد: امیدواریم با راه‌اندازی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی بسیاری از مشکلات آسان شود اما جای سوال است که آیا هوش مصنوعی می‌تواند احساسات را بومی سازی کند؟

جعفر محرم پور، دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز نیز در این سمینار گفت: مجموعه‌های ما چیزی جز روابط عمومی نیستند تلاش و تقلا در تمام ارگان‌ها بدون روابط عمومی و رسانه خروجی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: گردش اطلاعات و محتواها در جامعه‌ی امروزی به همت روابط‌عمومی‌ها است و ما برای تقویت نقش آن و رساندن روابط عمومی به جایگاه درست مبتنی بر فرهنگ خودمان تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه فعل و انفعالات صورت گرفته در تمام دستگاه‌ها جز با تلاش روابط عمومی‌ها معنا و مفهوم پیدا نمی‌کند، افزود: تا زمانی که حوزه تولید محتوا به ابزاری مثل هوش مصنوعی و ابزارهای مشابه مجهز نشود کارکرد ما از دست می‌رود. 

محرم‌پور اذعان کرد: اگر یک روزی می‌گفتند بازاریابی فلسفه جاری در مجموعه است به نظر من اکنون روابط عمومی هم یک فلسفه جاری در کسب و کارها است که اگر ما به این فلسفه اعتقاد نداشته باشیم به کسب و کار نیز نگاه صحیحی نداریم.

عادل میرشاهی، مدرس دانشگاه نیز در ادامه‌ی این سمینار گفت: روابط عمومی‌ها باید در تولید محتوا یک سری قوانین و تکنیک‌ها را رعایت کنند، برای توسعه سایت نیاز به دانشی به نام هوش مصنوعی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تولید محتوا هوشمندانه و خلاقانه داشته باشید.

وی ادامه داد: پرامپت درخواستی است که شما برای هوش مصنوعی ارسال می‌کنید و آن سرویس هوش مصنوعی با بررسی درخواست شما، چیزی که می‌خواهید را می‌سازد و به شما تحویل می‌دهد. اگرچه کار بسیار راحت و آسانی است اما برای کار اصولی نیاز به تخصص و دستورالعمل‌هایی دارد.

وی با بیان اینکه در پرامپت نویسی چند تکنیک وجود دارد، گفت: اولین تکنیک آزمون و خطا است زمانی که دستوری می‌دهید ممکن است اشتباه کند در این زمان باید با دستور مجدد به آن اجازه‌ی اصلاح بدهید. 

وی افزود: هوش مصنوعی با الگو، دستور العمل و استفاده از داده‌ها کار می‌کند که ساده نویسی باید در آن رعایت شود چرا که با کار پیچیده درست عمل نمی‌کند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پایه اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است
  • خبر‌های رسانه پنج شنبه ۶ اردیبهشت
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • تکرار قصه ناتمام زن‌کشی/ زیبا؛ زن ارومیه‌ای که تاوان طلاقش را با مرگ داد
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم
  • ببینید | تصاویری جالب از خون‌گیری موزیکال در یک آزمایشگاه؛ می‌خواهیم خون بگیریم ۲ سی‌سی از شما!