Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@16:04:38 GMT

نخستین تصویرها از کلیسای نوتردام پس از آتش‌سوزی + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۹۵۵۶

نخستین تصویرها از کلیسای نوتردام پس از آتش‌سوزی + فیلم

‍‍‍‍‍‍

تصاویر هوایی از کلیسای نوتردام پاریس به همراه اولین عکس‌ها از داخل این بنا، به خوبی میزان تخریب این ساختمان تاریخی و ارزشمند را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، نشریه دیلی میل در گزارشی با عنوان "زخم خورده اما پابرجا" به ارائه جدیدترین تصاویر از یکی از فوق‌العاده‌ترین بناهای قرون وسطی، تخریب نشدن کامل کلیسای نوتردام پاریس را پس از آتش‌سوزی مهیب روز گذشته، یک معجزه و خواست خداوند توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آتش‌سوزی که در مجموع هشت ساعت به طول انجامید در نهایت با تلاش نیروهای آتش‌نشان فروکش کرد اما بدون شک کلیسای نوتردام با صدمات بسیار جدی رو به رو شده است و تصاویر هوایی و همچنین اولین عکس‌ها از درون کلیسا به خوبی بیانگر میزان تخریب به این بناست که در سال ۱۹۹۱ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

با این وجود متخصصان اعلام کردند میزان تخریب پس از آتش سوزی می‌توانسته بسیار بالاتر از این باشد و حتی به تخریب کل بنا نیز منتهی شود.

«روبرت هاردمن» خبرنگار «دیلی میل» به همراه «ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه از جمله اولین کسانی بوده که وارد کلیسای نوتردام شده، در حالی که هنوز در برخی از بخش‌ها شعله‌های کوچک‌تر آتش دیده می‌شده و عنوان می‌کند آنچه نظر همگان را به خود جلب می‌کند، صلیب بزرگ و طلایی است که بدون هیچ آسیب و حتی تغییر رنگی بر اثر آتش‌سوزی، پابرجا باقی مانده است.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه قول داده است کلیسای نوتردام رو دوباره با شکوه گذشته بازسازی کند و «کریستوفر کستنر» وزیر کشور فرانسه نیز روز گذشته اطمینان خاطر داد که مقصر این آتش‌سوزی را پیدا می‌کند.

گرچه بر اساس قانون، دولت فرانسه مالک کلیسای نوتردام است و مسئولیت پرداخت هزینه‌های بازسازی آن را دارد اما مردم فرانسه از روز گذشته کمپینی برای جمع آوری هزینه بازسازی این ساختمان ۸۵۰ ساله به راه انداخته‌اند و دو خانواده ثروتمند فرانسوی قول کمک ۳۰۰ میلیون دلاری داده‌اند. تاکنون میزان این کمک‌های مالی به ۶۰۰ میلیون یورو رسیده است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آتش سوزی کلیسای نوتردام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۹۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای تخریب ۶۰ ویلای غیرمجاز ۸۰ میلیارد تومانی ؛ گفتم تخریب کافی نیست...

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین رئیس قوه‌قضائیه گفت: در اسفندماه بیش از ۶۰ ویلای غیرمجاز که هرکدام ۸۰ میلیارد تومان پیش‌فروش شده بودند را تخریب کردیم و در زمین‌هایشان درخت کاشتیم.

کد خبر 846178 منبع: فارس برچسب‌ها تخریب خبر ویژه قوه قضائیه غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای رئیس قوه قضائیه

دیگر خبرها

  • آمریکا شریک جرم صهیونیست‌ها است
  • شيرينی فرانسه رفع پلمب شد
  • اعتراض متفاوت و شوکه کننده به کریدور زنگه زور توسط کلیسای سرکیس مقدس + تصاویر
  • فلورانس رنسانسی؛ خواهر ایتالیایی اصفهان + عکس
  • فلورانس رنسانسی؛ خواهر ایتالیایی اصفهان
  • جشن هواداران اینتر در خیابان‌های میلان و در مقابل کلیسای معروف شهر پس از کسب بیستمین قهرمانی در سری آ / فیلم
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • ماجرای تخریب ۶۰ ویلای غیرمجاز ۸۰ میلیارد تومانی ؛ گفتم تخریب کافی نیست...
  • تخریب مسجد جامع غزه | ببینید
  • ببینید | تصاویری از تخریب بارش باران و طوفان در سراسر آنکارا