Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-24@13:20:49 GMT

فرهنگ‌سازی؛ لازمه پیشرفت و توسعه پایدار

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۹۷۴۴

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي؛ بهروز اكرمي معاون سياسي و امنيتي استاندار مركزي در مراسم توديع و معارفه مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي، توجه به فرهنگ را لازمه موفقيت در همه عرصه هاي كشور خواند و گفت: در سطح كشور هر موضوع اجتماعي مانند ترافيك و رانندگي و... كه در جامعه ضعيف شمرده مي شود؛ از بي فرهنگي آن موضوع ياد خواهد شد كه اين نشان از اهميت فرهنگ‌سازی در انجام هر كاري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي در ادامه با اشاره به حوادث سيل اخير در كشور افزود: لازمه پيشرفت در كشور، جدي گرفتن فرهنگ آن جامعه خواهد بود و نمونه اين حركت در سيل اخير برخي استان هاي كشور بود، كه مردم داوطلبانه و فداكارانه به همراه ديگر مسئولان به خدمت رساني مشغول شدند.

اكرمي همچنين خاطرنشان كرد: در حال حاضر حدود 27 سازمان و نهاد در سطح كشور با موضوع فرهنگي در حال فعاليت هستند كه با اين تعداد مسئوليت فرهنگي، بايد يك اتفاقي در جامعه بيفتد و البته هر كدام از آنها نيز در بودجه كشور سهمي دارند.

معاون سياسي و امنيتي استانداري تصريح كرد : فعاليت اين تعداد از نهادها و سازمان هاي فرهنگي در كشور بايد به خروجي مناسب و مطلوبي در سطح جامعه منجر شود تا مشكلات در عرصه هاي فرهنگي كشور كاهش پيدا كند.

وي به جايگاه فرهنگي استان مركزي در كشور پرداخت و تاكيد كرد: استان مركزي يكي از استان هاي مفاخر كشور محسوب مي شود و مستندات فراواني براي اين موضوع وجود دارد؛ اين مفاخر توانسته اند خدمات ارزنده اي را به جامعه بشري ارائه دهند.

بهروز اكرمي گفت: مفاخر و گنجينه هاي علمي و فرهنگي استان بايد در يك چارچوبي تعريف شوند و اين مفاخر در سطح كشور بايد داراي جايگاهي شوند و رسيدن به اين مطلوب با دستورالعمل، بخشنامه و... امكان پذير نخواهد بود.

معاون سياسي و امنيتي استانداري تصريح كرد : جوان و شهروند امروز، بايد بداند چه استفاده اي از اين مفاخرمي تواند داشته باشد و باز توليد آن چگونه خواهد بود. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي اين وظيفه را بايد به خوبي انجام دهد.

وي در پايان افزود : يك مدير در نظام جمهوري اسلامي ايران بايد جنب و جوش و فعالیت داشته باشد وگرنه هرقدر هم كه عالم به آن كار باشد؛ نمي تواند اهدافش را سريع دنبال كند.

در پايان اين مراسم حجت الاسلام دانشي به عنوان مديركل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي معرفي و از زحمات شريفي مديركل سابق نيز تقدير و قدرداني بعمل آمد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۹۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی

عیسی بزرگ زاده سخنگوی صنعت آب گفت: کشور ما به گونه‌ای است که علیرغم بارش‌هایی که رخ داده نسبت به شرایط عادی همچنان کمبود بارش داریم. در شرایط فعالی ۱۹۱ میلی متر متوسط بارش کشور است و این در حالی است که میزان بارش‌ها در متوسط بلندمدت ۵۵ ساله باید ۲۱۲ میلیمتر باشد؛ به عبارت دیگر از شرایط عادی بارندگی ۱۰ درصد عقب هستیم.

او افزود: البته نسبت به سال گذشته که در همین زمان ۱۸۱ میلی متر بارندگی ثبت شده بود، ۵ درصد افزایش بارش داشته ایم. برخی استان‌ها مانند فارس، بوشهر، خراسان رضوی، تهران، قزوین و چهارمحال و بختیاری مقادیر بارش کم بوده و نسبت به شرایط عادی کمبود بارش داشته ایم.

بزرگ زاده در خصوص شرایط بارشی کشور نسبت به سال گذشته گفت: با ۳۹ درصد کاهش بارندگی در استان بوشهر بیشترین کمبود بارندگی را داریم و در رتبه‌های بعدی استان‌های فارس و خراسان رضوی به ترتیب با ۳۲ و ۳۰ درصد کاهش بارندگی نسبت به سال گذشته قرار دارند. از طرفی در سیستان و بلوچستان ۶۳ درصد جلوتر از میانگین بلندمدت هستیم و در آذربایجان شرقی و غربی هم ۱۰ درصد رشد بارندگی‌ها را شاهد بودیم.

او ادامه داد: حتی اگر در شرایط عادی هم باشیم، متوسط بارش‌ها در کشور ما، یک سوم متوسط بارش‌ها در جهان است. ۷۵۰ میلی متر متوسط بارش جهانی در سال و شرایط متوسط کشور ما ۲۵۰ میلی متر بارندگی است؛ بنابراین باید با بضاعت‌های اقلیمی مصرف خود را مدیریت کنیم.

سخنگوی صنعت آب با اشاره به اینکه مجموعه برنامه‌هایی برای تامین آب در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده گفت: با این بارش‌ها در نقاط مختلف بلوچستان جنوبی و مرکزی، ۲ تا ۴ سال تامین آب مطمئن خواهیم داشت. در سیستان هم طرح‌هایی اضطراری، میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی شده و در طرح اضطراری ما که شامل چاه و احداث آب شیرین کن می‌شود، آماده است. در احداث بزرگترین آب شیرین کن خشکی، تمام تجهیزات وارد کشور شده و به زودی این آب شیرین کن طی یک یا دو ماه آینده وارد مدار خواهد شد. البته این برنامه‌ها مانع از دریافت حق آبه هیرمند، که حق مردم سیستان است، نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • استمرار حل و فصل مسائل مرزی آذربایجان و ارمنستان لازمه ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • هوش مصنوعی فرصتی مهم در توسعه و پیشرفت است
  • تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است
  • توسعه پایدار گردشگری در یزد، مستلزم تعامل دو جانبه شهرداری و اداره میراث فرهنگی