Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، محمد رضا محمودی در ابتدای جلسه بصیرت سیاسی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، به بیان فراز‌هایی از مناجات شعبانیه پرداخت و بر لزوم بهره برداری معنوی از این فرصت الهی تاکیدکرد.

مسئول علمی ناحیه بسیج دانشجویی در ادامه به مرور وقایع مختلفی از تاریخ صدر اسلام همچون رویش‌ها وریزش‌های آن زمان اشاره و افزود از همان سال‌های اول آغاز دعوت پیامبر (ص) علاوه بر اسلام آوردن انسان‌های بزرگی همچون بلال حبشی، عمار یاسرو.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..، ریزش‌هایی نیز وجود داشت. به عنوان مثال در جریان شکنجه مسلمین توسط کفار عده‌ای از مسلمانان دوباره به کفر برگشتندو در جریان مهاجرت به حبشه عده‌ای در همانجا به مسحیت روی آوردند، ولی علیرغم همه‌ی این سختی‌ها و فراز و نشیب‌ها، گوهر اسلام ناب توسط پیامبر (ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام) حفظ شد و در طول قرن‌ها به دست ما رسیده است که در عصر حاضر منجر به انقلاب اسلامی و احیای تمدن نوین اسلامی شده است. وی بیان داشت این ریزش‌ها و رویش‌ها در انقلاب اسلامی ماهم در طول این چهل سال دیده می‌شود. محمودی در پایان با محکوم کردن اقدام ترامپ در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این اقدام احمقانه آمریکا را نشان از افول تمدن غرب دانست و تاکید نمود که آمریکا به هر اقدامی برای نجات خود دست می‌زند، ولی مانند غریقی در مرداب گرفتار شده و هرچه دست و پا می‌زند بیشتر فرو می‌رود. انتهای پیام/د 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصل پیشگیری از تکرار جرم در صدور احکام جایگزین حبس لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجعفر منتظری، در ابتدای جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از کتاب شریف احتجاج مرحوم طبرسی پیرامون ظهور امام عصر (ع) اظهار داشت: چه سعادت بزرگی است که انسان همیشه به یاد امام غایب که ناظر بر اعمال و رفتار ماست باشد و برای فرج آن حضرت دعا کند و همیشه آماده باشد که در وقت ظهور در رکاب آن حضرت جهاد کند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یادآور تدبیر حکیمانه امام خمینی (ره) است، تصریح نمود: یکی از نهادهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ شورای انقلاب با تأسیس آن، گامی اساسی در راه سازمان دهی این نهاد برداشت.

رئیس دیوان عالی کشور با تأسی از فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اگر اگر سپاه نبود، کشور هم نبود، افزود: کارنامه پر افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیش از چهار دهه گذشته، در عرصه‌های مختلف، امیدهای فروانی را برای مردم، مسئولان نظام و همه دوستداران انقلاب در سراسر جهان ایجاد نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه با اشاره به نشست فصلی اعضای شورای عالی قوه قضائیه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مرکز استان‌ها، پیرامون دستورات رئیس عدلیه مبنی بر اینکه هیچ حکم قطعی قضائی نباید بدون دلیل موجه، معطل اجرا بماند؛ گفت: نظارت بر اجرای احکام قطعی پرونده‌ها در دستور کار معاونت نظارت دیوان عالی کشور قرار گیرد و این موضوع با جدیت هر چه بیشتر پیگیری شود.

رئیس دیوان عالی کشور بر آسیب شناسی و بررسی دقیق میزان پرونده‌های کیفری و حقوقی که آرای آن‌ها قطعی شده است، اما در اجرای احکام معطل مانده است، تاکید کرد و عنوان کرد: با لحاظ قوانین و مقررات مربوطه و اتخاذ تدابیر و تمهیدات مقتضی آسیب شناسی این دست پرونده‌ها در جهت جلوگیری از تضییع حقوق اصحاب پرونده در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری همچنین صدور احکام جایگزین حبس متناسب با جرم و در چارچوب قانون را یکی دیگر از تأکیدات مهم رئیس قوه قضائیه در نشست اخیر با رؤسای کل دادگستری‌ها عنوان کرد و گفت: محاکم در صدور احکام جایگزین حبس با در نظر گرفتن شرایط لازم، اصل پیشگیری از تکرار جرم و کاهش بزهکاری را در دستور کار قرار دهند.

کد خبر 6085255

دیگر خبرها

  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • قدردانی حزب تمدن اسلامی ازسپاه برای عملیات تنبیهی علیه صهیونیستها
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی
  • محاکم به اصل پیشگیری از تکرار جرم توجه کنند
  • اصل پیشگیری از تکرار جرم در صدور احکام جایگزین حبس لحاظ شود
  • سپاه خود را وقف مردم کرده است
  • جوانان نقش بسزایی در شکل‌گیری تمدن اسلامی دارند