Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: 11 هزار و 250 بیمار هموفیلی و سایر اختلالات خون ریزی دهنده در سامانه وزارت بهداشت ثبت شده‌اند و در 83 مرکز درمانی در دانشگاه‌ها یا دانشکده‌های علوم پزشکی به بیماران هموفیلی خدمات ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مهدی شادنوش روز چهارشنبه درباره مراکزی که به بیماران هموفیلی خدمات ارائه می‌دهند، افزود: این مراکز یا درمانگاه‌ها که غالبا در محیط‌‌های بیمارستانی قرار دارند، به عنوان مراکز جامع برای بیماران هموفیلی پیش‌بینی شده و خدماتی را که بر اساس بسته مراقبت و درمان جامع خدمتی ابلاغ شده است، ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در این مراکز حضور پزشک و پرستار دوره دیده، دسترسی به داروهای تخصصی هموفیلی، تزریقات، دندانپزشکی و فیزیوتراپی وجود دارد. در راستای بهره برداری بهینه از مراکز جامع علاوه بر ارائه فاکتور به بیماران، وزارت بهداشت نیز نسبت به تجهیز مراکز به اقلام ضروری شامل رگ یاب، مانیتور پرتابل قلب، الکتروشوک، پمپ انفیوژن دارو، نوار قلب، ترالی کد و ویلچر و تعدادی پکیج فیزیوتراپی اقدام کرده است.
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در بسته خدمتی بیماران هموفیلی به معاونت‌ درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شده که هر دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی باید یک مرکز فیزیوتراپی و دندانپزشکی را برای بیماران هموفیلی معرفی کند و اگر در سیستم دولتی و دانشگاهی چنین مرکزی وجود نداشت، می‌توانند به صورت خرید خدمت از مراکز خصوصی استفاده کنند.
شادنوش اظهار داشت: تلاش برای تعامل و همسویی بیشتر این حوزه با سازمان‌های بیمه‌گر و نگاه درمانی و پیشگیرانه به مسائل درمانی بیماران انجام شده و پروتکل‌های وزارت بهداشت را در اختیار بیمه‌ها قرار داده‌ و سعی کردیم که مغایرت‌ها حتی الامکان برطرف شود و در همین راستا با سازمان‌های بیمه‌گر جلسات زیادی برگزار و همه مسائل را مطرح کرده‌ایم.
وی درباره پیشگیری از بیماری هموفیلی گفت: برای پیشگیری از تولد بیمار جدید، اگرچه 30 درصد بیماران هموفیلی ناشی از جهشی جدید بوده و سابقه بیماری در خانواده‌شان ندارند، برنامه پیشگیری از تولد بیمار جدید هموفیلی (دو سوم متولدین جدید) در خانواده‌های پر ریسک با همکاری اداره ژنتیک در دست تدوین است.
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت ادامه داد: برنامه پروفیلاکسی یا پیشگیری از بروز خون ریزی در بیماران هموفیلی نوعی روش درمانی است که در آن سطحی از فاکتور در خون بیمار ایجاد می‌شود تا از خون ریزی‌های ناگهانی و خودبه‌خودی پیشگیری کند. البته این موضوع مستلزم این است که بیمار دو تا سه بار در هفته فاکتور دریافت کند. در تمام دنیا و از نظر علمی این کار بررسی شده است.
شادنوش بیان کرد: در ایران برای بیماران هموفیل آ و بی شدید کمتر از 15 سال، برنامه پروفیلاکسی یا پیشگیری از بروز خون ریزی انجام می شود و از سنی که بیمار بتواند ورزش و خودمراقبتی لازم را انجام دهد، پروفیلاکسی قطع می‌شود.
وی اظهار داشت: علاوه بر تدوین کتاب جامع مراقبت و درمان هموفیلی، تولید اپلیکیشن آن برای استفاده ساده‌تر در تلفن همراه نیز در دستور کار این مرکز قرار دارد. همچنین برنامه آموزش تیم درمانگر با همکاری انجمن علمی ترومبوز هموستاز و نیز انجمن خون و سرطان کودکان ایران (شامل پزشک، پرستار، فیزیوتراپ، دندانپزشک و آزمایشگاه انعقاد) سالانه برگزار می شود.
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت از برگزاری سمینارها و کارگاه‌های منطقه‌ای آموزش هموفیلی در سال جاری توسط وزارت بهداشت خبر داد و گفت: تمامی خدماتی که در بسته خدمتی مانند آزمایش‌ها و مشاوره‌های تخصصی، فیزیوتراپی و دندانپزشکی اگر فاقد پوشش بیمه یا ناقص باشد، در دستورالعمل بسته حمایتی این مرکز، توسط دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود و بیمار پرداختی از جیب ندارد.
اجتمام*9482*1193

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وزارت بهداشت هموفيلي شادنوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر بهداشت به قم/ عیادت عین اللهی از بیماران

وزیر بهداشت که به قم سفر کرده از بیماران بیمارستان شهید بهشتی قم عیادت کرد‌. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سفر به قم از مراکز ارائه خدمات به زائران و مسافران بازدید کرد.

 وی در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه بهداشت، درمان و هلال احمر قم، بر ارائه خدمات مطلوب تاکید کرد.

وزیر بهداشت همچنین به بیمارستان شهید بهشتی قم رفت و از نزدیک نحوه خدمات‌رسانی به بیماران را بررسی کرد و ضمن قدردانی از تلاش کادر درمان، ارائه خدمات مناسب به بیماران را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۳۳ هزار شکایت در سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • درمان بیش از ۵ هزار بیمار در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد
  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند
  • توزیع ۲۸۰۰ متخصص در مناطق محروم و کم‌برخوردار
  • وزیر بهداشت خبر داد: کاهش ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز + فیلم
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نروز
  • سفر وزیر بهداشت به قم/ عیادت عین اللهی از بیماران