Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- مدیرعامل آبفای استان تهران با اشاره به حضور 160 نیروی امدادی این شرکت برای امدادرسانی در مناطق سیل‌زده کشور به ویژه خوزستان و لرستان گفت: چهار تیم پشتیبانی در صورت نیاز آماده اعزام به این مناطق هستند.

محمدرضا بختیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به استقرار 380 دستگاه تجهیزات آبفای استان تهران در مناطق سیل‌زده کشور اظهارداشت: نیروها و تجهیزات این شرکت به سه استان گلستان، خوزستان و لرستان اعزام شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تجهیزات ارسالی شامل انواع تریلر و کامیونت، جرثقیل، بیل مکانیکی، باب کت و پیکور، تانکر سیار، ثابت و تاشوی آب‌رسانی، آزمایشگاه سیار، واترجت، خودرو‌های عملیاتی دوکابین، انواع پمپ های خودمکش و لجن - کش و موتور برق، موتور جوش، موتور برش و ... بوده‌اند.
بختیاری افزود: نیروهای امدادی آبفای استان تهران در قالب گروه‌های کارشناسی متخصص و مدیریتی، تعمیرات شبکه و خطوط انتقال، تعمیرات پمپ، جوشکار حرفه ای، آزمایشگاه و کنترل کیفی و گروه نگهداری و رفع انسداد شبکه فاضلاب مشغول خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده هستند.
مدیرعامل آبفای استان تهران با اشاره به اقدامات این شرکت در مناطق سیل‌زده استان گلستان اظهارداشت: تاکنون 65هزار لیتر آب بسته‌بندی و انواع پمپ کف‌کش و موتور برق به آق قلا ارسال شده و هشت نفر در قالب 2 تیم عملیاتی متخصص تاسیسات برقی و مکانیکی با تمام تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز و چهار تیم عملیاتی تخصصی 11 نفره برای رفع حوادث و تعمیرات شبکه و انشعابات همراه با تجهیزات اعزام شده‌اند.
وی درباره اقدامات امدادرسانی مسئولان آبفا در استان خوزستان گفت: تامین و توزیع 10هزار لیتر آب آشامیدنی، جانمایی و نصب 65 دستگاه تانکر ثابت برای توزیع آب شرب، تعمیر 50 رشته خطوط اصلی و انشعاب آب با قطر 2/1 تا 8 اینچ، ترمیم سیل بند شکسته ‌شده به طول 100 متر در روستای سابله (قدرت‌آباد) بین سوسنگرد و بستان از اقدامات آب و فاضلاب استان تهران در مناطق سیل‌زده خوزستان است.
بختیاری، استقرار 9 دستگاه پمپ SP (خودمکِش) با قطرهای چهار، 6، 8 و 12 اینچ در شهر اهواز برای تخلیه فاضلاب، جلوگیری از گسترش سیلاب و تخلیه و لایروبی معابر و منازل، بازسازی لوله جمع‌آوری شبکه فاضلاب در شهر سوسنگرد، نمونه‌برداری و کنترل کیفیت آب شرب با استقرار آزمایشگاه سیار، تعمیر و راه‌اندازی پمپ‌های دیزل آبفای بستان را از دیگر اقدامات آبفای استان تهران در مناطق سیل‌زده خوزستان عنوان کرد.
وی افزود: شست‌وشوی گل و لای از خیابان‌های اصلی و منازل به وسیله هفت دستگاه واتر جت، شست‌وشوی 30 کیلومتر از منهول‌ها و خطوط اصلی فاضلاب شهر پل‌دختر با استفاده از واترجت، رفع گرفتگی سیفون 40 اشتراک از جمله اقدامات شرکت آبفای استان تهران در استان لرستان است.
مدیرعامل آبفای استان تهران، استقرار 14 دستگاه تانکر سیار و تامین آب شرب بهداشتی، اجرای 600 متر لوله پلی‌اتیلن سایز 200 میلیمتر به منظور آب‌رسانی به شهر پل‌دختر، ‌اجرای 52 متر لوله گذاری با لوله 150 میلیمتر فولادی برای آب‌رسانی به روستای چگینی‌ و ساخت چهار علمک برداشت آب به منظور آبگیری تانکرهای سیار را از دیگر اقدامات این شرکت در استان لرستان برشمرد.
به گزارش ایرنا، به دنبال بارش های شدید از روزهای پایانی سال گذشته در برخی مناطق کشور سیل برخی استان ها از جمله خوزستان، لرستان و گلستان را درگیر کرده است.
تهرام/7245//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شركت آبفا مناطق سيل زده محمدرضا بختياري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۰۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مجید نبی‌پور با بیان اینکه استان خوزستان پارسال در تولید گندم رتبه اول کشور را کسب کرده و در تولید کلزا نیز جزو رتبه‌های نخست کشور بوده است، گفت: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم اختصاص یافته که از این میزان ۵۳۵ هزار هکتار، کشت گندم آبی و ۲۱۹ هزار هکتار کشت گندم دیم بوده است.

وی افزود: برداشت گندم از ۲۰ فروردین ماه در برخی شهرستان‌های استان آغاز شده و با توجه به اینکه ۲۰ تا ۲۵ درجه تفاوت دما از شمال تا جنوب خوزستان وجود دارد، زمان رسیدگی و برداشت نیز متفاوت است.

نبی پور ادامه داد: جشن برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در جنوب استان و هندیجان برگزار شد و در مناطق شمالی مانند دزفول، اندیمشک، باغملک و دهدز نیز برداشت دیرتر انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: حدود ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است و ۲۰ درصد بقیه مربوط به شهر‌های شمالی حدود ۲ هفته آینده برداشت خواهد شد.


وی می‌گوید: ۳ هزار کمباین برداشت گندم خوزستان را برعهده دارند که از این میزان ۶۰۰ کمباین از استان و بقیه از استان‌های فارس، کرمانشاه، لرستان، خراسان و اصفهان هستند.

نبی پور به افزایش ۱۰۰ هزار هکتاری کشت گندم اشاره کرد و افزود: به علت نبود بارندگی در آبان و آذرماه سال گذشته گندم‌های دیم استان از بین رفتند، زیرا تا ۲۵ اسفند ۲۱۵ میلیمتر و از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه حدود ۱۰۰ میلیمتر بارندگی ثبت شد که تاثیر کمی بر کشاورزی داشت.

دیگر خبرها

  • استقرار تیم‌های عملیاتی واکنش سریع آبفای تهران برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده +فیلم
  • اعزام آتش‌نشانان تهران به مناطق سیل زده چابهار
  • پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم
  • دعوت اسکواش باز خوزستانی به اردوی تیم ملی
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • حقوق ناجیان غریق سواحل دریایی کشور چهار برابر افزایش یافت
  • اعزام تیم واکنش سریع آبفای کرمان به مناطق سیل‌زده
  • تیم واکنش سریع آبفا به مناطق سیل زده جنوب کرمان اعزام شد
  • بارش‌های خفیف برای زنجان پیش بینی شد
  • فصل جدید «چرخ»، آماده پخش از شبکه چهار سیما