Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال انتشار گزارش‌های تازه ای که وضعیت اقتصاد چین را بهتر از قبل توصیف می کنند سهام شرکت‌های آسیایی در روز چهارشنبه نفس راحتی کشیدند.

به گزارش «انرژی امروز» از بازار سرمایه، به نظر می رسد سیاست تحریک مالی پکن بالاخره اثرات مثبت خود را نمایان کرد. سرمایه‌گذاران امیدوارند اخبار بهتری از چین برسد و حالا دیگر از رشد ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصدی چین در سه ماهه اول سال ناامید نیستند.  

در میان اطلاعات منتشر شده، رقمی که بیش از همه جلب توجه می کرد رشد بخش صنعت درماه مارچ بود، که نسبت به زمان مشابه آن در سال گذشته ۸.۵ درصد جهش کرده بود. پیش از این، رشد صنعت چین ۵.۹ درصد پیش‌بینی شده بود. خرده فروشی نیز رشد چشمگیر ۸.۷ درصدی داشت.

گزارش‌های اخیر سبب شد که سرمایه‌گذاران در روز چهارشنبه به سرعت به سمت دلار استرالیا هجوم ببرند و موجب افزایش ۰.۳ درصدی این ارز در بازار شوند. به گزارش رویترز، دلار استرالیا در بالاترین سطح خود ،به قیمت ۰.۷۲۰۶ دلار آمریکا، در دو ماه گذشته معامله شد.

در این بین، شاخص نیکی ژاپن نیز ۰.۵ درصد رشد کرد و به بالاترین سطح در پنج ماه اخیر رسید در حالی که شاخص آتی ای-مینی ۰.۲ درصد بالاتر رفت. شاخص اصلی ام اس سی آسیا پاسفیک به جز ژاپن نیز ۰.۲ درصد رشد کرد و به بالاترین سطح خود نسبت به ماه ژوئن دست یافت.

رودریگو کارتیل، استراتژیست ارشد فارکس در بانک ملی استرالیا، به رویترز گفت که سیاست‌های اقتصادی مقامات چینی در یک سال گذشته حالا در حال به ثمر نشستن است.

وی گفت: هفته پیش، اخبار غافلگیرکننده ای در مورد اعتبارات و بخش مسکن داشتیم و حالا تولید ناخالص داخلی است که بیش از انتظار رشد کرده است. همه اینها نشان از بهبود وضع اقتصادی چین دارند."

وی افزود: ما شاهد احیای اقتصاد چین هستیم و این خود شرطی ضروری برای رشد اقتصاد جهانی است.

در بازارهای ارز دلار آمریکا بالاخره خط مقاومت را شکاند و ۱۱۲.۱۳ ین ژاپن معامله شد. این یعنی بالاترین نرخ برابری در مقابل ین از دسامبر. اما دلار آمریکا در مقابل سبدی از ارزها واکنش خاصی نشان نداد و بر در ارتفاع ۹۶.۹۹۱ واحدی ایستاد، ارتفاعی که کماکان در طیف ۶ ماهه اخیر – ۹۵.۰۰ تا ۹۷.۷۰ – قرار دارد.

یورو نیز کمی تقویت شد و از ۱.۱۳۱۴ دلار در شب گذشته به ۱.۱۲۹۸ دلار در روز چهارشنبه در بازار آسیا رسید.

ولی دلار نیوزیلند ابتدا سقوط کرد و به قیمت ۰.۶۶۶۸ دلار معامله شد چراکه تورم مصرف کننده سالانه آن کشور بسیار پایین تر از حد انتظار – یعنی ۱.۵ درصد – اعلام شده بود. بازده اوراق بدهی دوساله نیوزیلند نیز ۹ واحد پایه سقوط کرد و به ۱.۴۸ درصد رسید. کاهش بازده اوراق به دلیل آن بود که سرمایه‌گذاران احتمال می دادند که بانک مرکزی نیوزیلند اقدام به کاهش نرخ بهره کند. اما در نهایت انتشار گزارش مثبت چین باعث شد تا دلار نیوزیلند کمی رشد کرده و در سطح ۰.۶۷۲۳ دلار معامله شود.

در بازارهای کالا اثر گزارش‌ها موجب افت قیمت طلا تا پایین‌ترین سطح خود در سال جاری شد. قیمت هر اونس طلا به ۱۲۷۶.۶۱ دلار رسید.

قیمت نفت اما به دلیل ادامه درگیری‌ها در لیبی و کاهش صادرات ونزوئلا و ایران افزایش یافت. نفت خام آمریکا با ۴۸ سنت افزایش، ۶۴.۵۳ دلار در هر بشکه معامله شد و آتی برنت انگلستان با ۲۷ سنت افزایش، ۷۱.۹۹ دلار به فروش رفت.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۰۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۱۸۹ دلار و ۲۹ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۱۸۸ دلار و ۳۰ سنت رسید.

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو روز چهارشنبه گفت داده‌های ناامیدکننده تورم اخیر تأیید می‌کند که بانک مرکزی آمریکا از کاهش نرخ بهره کوتاه‌مدت اجتناب کرده است.

دلار آمریکا در برابر رقبای خود ۰.۱ درصد افزایش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز گران‌تر کرد، در حالی که بازده اسکناس‌های ۱۰ ساله خزانه‌داری نیز افزایش یافت. سرمایه‌گذاران اکنون منتظر گزارش شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند که قرار است در روز جمعه اعلام شود تا فدرال‌رزرو چه زمانی شروع به کاهش نرخ بهره کند.

شاخص هزینه‌های مصرف شخصی در ماه فوریه ۰.۳ درصد افزایش یافت که باعث می‌شود سرعت سالانه ۲.۸ درصد حفظ شود. همچنین گزارش اولیه هفتگی ادعا‌های بیکاری ایالات‌متحده مورد توجه سرمایه گذاران است که منتشر می‌شود.

بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، معامله‌گران به احتمال ۶۲ درصد قیمت گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در ماه ژوئن کاهش نرخ بهره را آغاز کند که از احتمال ۷۰ درصدی در روز چهارشنبه کمتر است. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

واردات طلای هند قرار است در ماه مارس بیش از ۹۰ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یابد تا به پایین‌ترین سطح از زمان همه‌گیری کووید برسد، زیرا بانک‌ها پس از کاهش قیمت‌های بی‌سابقه بر تقاضا، واردات خود را کاهش دادند.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۴.۵۶ دلار رسید، پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۸۹۷ دلار و ۱۰ سنت رسید و پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۸۷ دلار و ۶۶ سنت رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تغییر قدرت در دنیای ثروتمندان؛ بمبئی بر تخت پادشاهی آسیا نشست
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • پیدا و پنهان اقتصاد در سالی که گذشت!
  • وضعیت انس طلا در بازار جهانی چگونه خواهد بود؟
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد / اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • وضعیت انس طلا در بازار جهانی چگونه خواهد بود؟/ بهترین پرتفو بورسی
  • بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد | اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • وضعیت بازارهای مالی داخلی در سالی که گذشت
  • تاکید استاندار مازندران بر تقویت اقتصاد دریا پایه