Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، یک منبع حاضر در استان الانبار واقع در غرب عراق از تحرکات تازه آمریکا در خصوص مسائل نظامی در این استان خبر دادند.

این منبع به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که نیروهای آمریکایی قصد دارند نخستین باند فرود بالگردهای نظامی را در شرق شهرستان «الرطبه» احداث کنند.

منبع مذکور با اشاره به شناسایی این منطقه توسط تروریستهای آمریکا، اعلام کرد که احتمالا طی روزهای اندک آتی این طرح را آغاز خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این اقدام نخستین مورد در نوع خود است، اظهار داشت که این باند فرود با مرکز الرطبه، پنج کیلومتر فاصله دارد.

این منبع تصریح کرد که در این باند، همه وسایل مورد نیاز برای فرود بالگردهای نظامی نیز فراهم خواهد شد.

وی می‌گوید که احداث این باند، باعث می‌شود که بالگردهای آمریکایی بتوانند در این منطقه فرود بیایند و مناطق صحرایی الانبار تا نوار مرزی عراق و سوریه را تحت نظر داشته باشند.

این منبع در پایان خاطر نشان کرد که هنوز انگیزه واقعی آمریکا برای احداث این باند مشخص نشده است.

در همین راستا، منابع خبری عراق اخیرا اعلام کردند که «برخی از شرکتهای امنیتی مزدور، سلاح و تجهیزات نظامی متنوعی را از سوریه و اردن به سمت مناطق غرب [عراق] انتقال می‌دهند».

این منابع تأکید کردند که «نیروهای آمریکایی از عملیات انتقال سلاح و تجهیزات نظامی توسط خودروهای خود می‌ترسند و بیم دارند که مورد هدف قرار گیرند؛ لذا این مأموریت را به شرکتهای امنیتی کشورهای مختلف محول کرده‌اند».

منابع مذکور در پایان اعلام کردند که اخیرا تحرکات شرکتهای امنیتی خارجی که با نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه «عین الاسد» (ادر استان الانبار) قرارداد دارند، افزایش یافته است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۰۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی ۱۰ کشته برجای گذاشت+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فری‌مالزیاتودی، در پی برخورد دو بالگرد نظامی نیروی دریایی مالزی هنگام تمرین نظامی در روز «نیروی دریای مالزی» همه ۱۰ سرنشین این بالگرد کشته شدند.

بنابر گزارش‌ها این حادثه در پایگاه هوایی لوموت در ایالت پراک در سواحل غربی مالزی رخ داده است.

هنوز درباره علت اصلی این حادثه گزارشی منتشر نشده، اما تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که یکی از بالگردها از عقب به دُم بالگرد دیگر برخورد می‌کند و پس از آن هر دو سقوط می‌کنند.

کد خبر 6085991

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس
  • شن‌هایی که مامور خدا بودند
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • (ویدئو) برخورد مرگبار دو بالگرد نظامی در آسمان مالزی
  • (ویدیو) ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی
  • فیلم| برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی ۱۰ کشته برجای گذاشت+ فیلم