Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی عتف گفت: ایجاد بستر مناسب برای مجموعه‌هایی که نیاز پژوهشی و فناورانه دارند و ارتباط آن‌ها با کسانی که می‌توانند آن نیاز را پاسخ دهند مهمترین عملکرد این شورا است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ مسعود برومند دبیر شورای عالی عتف در خصوص مباحث مطرح شده در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف که در ۲۷/۱/۹۸ در دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد گفت: این جلسه با محوریت ارایه عملکرد دبیرخانه شورای عالی عتف در سال ۹۷ و ارایه گزارش طرح‌های فناورانه جهاد دانشگاهی و هم چنین جمع بندی نسبت به موضوعاتی که در دبیرخانه شورای عالی عتف در سال ۹۷ و شفاف سازی گزارشات به صورت بارگذاری این گزارشات در سایت شورای عالی عتف برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با برنامه‌های این شورا در سال ۹۸ خاطر نشان کرد: علاوه بر پیگیری مسائل گذشته و اتمام آن‌ها فعالیت عملیاتی آن در حوزه پیگیری‌های لازم برای برنامه بودجه هماهنگ پژوهش و فناوری کشور است، ارتقای نظام عملکرد و گرفتن اطلاعات برای آسیب شناسی فعالیت‌های انجام شده و ارایه مناسب دستاورد‌ها نیز از دیگر برنامه‌های این شورا در سال ۹۸ است.
برومند ادامه داد: در سال ۹۷ پیشنهادهای ویژه‌ای برای مناطق علم و فناوری داده شد و جلساتی در خصوص شاخص‌های آن برگزار گشت ما قصد داریم در سال ۹۸ جلسات بیشتری را برگزار کنیم تا پیشنهاد‌های اجرایی جدیدی را مورد بررسی قرار دهیم.
دبیر شورای عالی عتف در رابطه با میزان بودجه مورد نیاز برای فعالیت‌های پژوهشی افزود: ردیف بودجه مشخصی برای طرح‌های کلان در نظرگرفته شده که به صورت تخمینی ۳۵ میلیارد تومان برآورد شده است البته باید دستگاه‌ها بودجه خود را در اجرای طرح‌ها مشخص کنند و بعد نوبت به شورای عالی عتف برسد تا بودجه عمومی اش را تامین کند. این موضوع برای طرح‌های کلان در نظر گرفته شده است.
دبیر کل شورای عالی عتف خاطر نشان کرد: دستگاه‌ها باید پروژه‌های خود را به حدی از رشد برسانند تا درخواست چنین بودجه‌ای را داشته باشند.
برومند با بیان اینکه به عملکرد سال ۹۷ این شورا نمره ۱۵ را می‌دهم افزود: یک سری از فعالیت‌ها را اعضا انجام داده‌اند و موضوعات را شفاف سازی کرده اند و این بسیار خوب است، اما دلیل اینکه ۵ نمره منفی به آن داده ام این است که ما هنوز یک سری فعالیت‌ها را داریم که باید انجام دهیم از مهمترین آن‌ها می‌توان به توسعه سامانه آماری خود اشاره کنیم تا بتوانیم یک تحلیل و گزارش دقیق از عملکرد پژوهش و فناوری دهیم.
وی تاکید کرد: دبیرخانه بدهی‌های گذشته خود را به صورت کامل تصفیه کرده ودر حال حاضر تمام برنامه‌های خود را به صورت زمان بندی شده اجرا می‌کند.
برومند با بیان اینکه تا به امروز ۱۱ تفاهم نامه منعقد شده است افزود: اتفاقی که برای امسال برنامه ریزی شده این است که آن دبیرخانه نمایشگاه تقاضای فناوی دائمی باشد. پیرو برگزاری آن نمایشگاه‌ها همکاران ما پیگیر تفاهم نامه‌هایی هستند که در آنجا منعقد شده است.
دبیر کل شورای عالی عتف افزود: در حال برگزاری سه نمایشگاه در سطح کشوردر حوزه‌های منطقه‌ای و موضوعی هستیم هماهنگی برای سه شهر آذربایجان شرقی، یزد و تهران انجام شده و امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم.
وی مهمترین عملکرد این شورا را ایجاد بستر مناسب برای مجموعه‌هایی که نیاز پژوهشی و فناورانه دارند دانست و ادامه داد: ارتباط کسانی که نیازمند بستر مناسب هستند با کسانی که می‌توانند آن نیاز‌ها را پاسخ دهند مانند شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های سراسر کشور از مهمترین عملکرد این شورا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورای عالی عتف وزارت علوم دانشگاه مسعود برومند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۰۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزای صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه ارائه عملکرد سال گذشته جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و همچنین بیان ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ دو دستور کار جلسه امروز بود گفت: سال گذشته در این شورا ۶۸ مصوبه به تصویب حاضران در جلسه رسید که تا پایان سال ۶۳ مصوبه اجرایی شد.

وی افزود: مهمترین مصوباتی که در سال گذشته در این شورا به تصویب رسیده توزیع اعتبارات در بخش هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و همچنین در بخش مسکن، الحاق اراضی در طرح ملی بود.

شاکرآرانی در خصوص ظرفیت‌های مصوب شده در قانون بودجه ۱۴۰۳ گفت: در این بودجه ۱۶ تبصره به تصویب مجلس رسیده که در این جلسه ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد که به واسطه آن دستگاه‌های استان وظیفه دارند از این ظرفیت‌ها برای کسب درآمد استفاده کنند تشریح شد.

استفاده از حقوق دولتی معادن، انتشار اوراق برای توسعه حمل و نقل عمومی، درآمد‌های اختصاصی بهزیستی و آموزش و پرورش و طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی از جمله۱۶ تبصره‌ای بود که در این جلسه در مورد آنها صحبت شد.

همچنین در این جلسه استاندار قم با انتقاد از افزایش ۱۴۸ درصدی مالیات در قم در مقایسه با میانگین افزایش مالیات کشور که ۷۵ درصد گفت این رقم قابل قبول نیست.

احمد امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه از تلاش نمایندگان مردم قم برای کاهش این رقم گفت و افزود: توانستیم عدد و رقم درامد استان را از ۱۱ همت به ۷ همت برسانیم، اما باز هم این رقم از نظر ما زیاد است که در جلسه آتی مجلس تلاش میکنیم در امد مالیاتی را باز هم کاهش دهیم.

شاکر آرانی نیز در این خصوص گفت: در بررسی لایحه بودجه درآمد‌های استان‌ها در این لایحه درج شده است که متاسفانه در این بخش درآمد استان‌ها را عدد بسیار بالایی پیش‌بینی کرده بودند که با پیگیری‌های استانداری و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی توانستند این عدد و رقم را کاهش دهند که در برآورد اولیه حدود ۱۱ همت به عنوان درآمد‌های مالیاتی استان در نظر گرفته شده بود که در مرحله بررسی مجدد این عدد به ۷ همت رسید.

دیگر خبرها

  • شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟
  • بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • عملکرد عالی آندری لونین مقابل منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا / فیلم
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • جزئیات تغییرات آزمون دستیاران پزشکی اعلام شد
  • تمام تلاش برای ارائه بهترین خدمات به مردم می شود
  • خبر خوب برای دانش‌آموزان؛ با تک ماده ۴ درس را با نمره ۷ قبول شوید
  • واگذاری آزمون‌های ارتقا و گواهینامه دستیاران پزشکی به دانشگاه‌ها
  • آغاز فعالیت شورای عالی فیلم و سریال بنیاد روایت فتح