Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@08:34:17 GMT

تاکید ایران و ترکیه بر گسترش روابط دوجانبه

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۰۵۷۹

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف در ادامه سفر یک روزه به ترکیه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور دیدار و در خصوص روابط دوجانبه، مسایل منطقه و تحولات بین المللی گفتگو کرد.

در این دیدار، رئیس جمهور ترکیه با ابراز تأسف از حوادث تلخ اخیر در برخی مناطق کشورمان بر اثر جای شدن سیل، با خانواده کشته شدگان این حوادث ابراز همدردی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف نیز برگزاری موفقیت آمیز و مشارکت بالای شهروندان ترکیه‌ای در انتخابات اخیر شورا‌ها و محلی ترکیه را تبریک گفت.

طرفین در این دیدار ضمن مخالفت با تحریم‌های ایالات متحده آمریکا و تروریستی خواندن سپاه پاسداران، بر گسترش روابط دوجانبه در چهارچوب توافقات بین دو کشور در حوزه‌های پنجگانه و تقویت روابط اقتصادی تاکید کردند.

در این دیدار همچنین در خصوص آخرین تحولات سوریه، یمن و شمال آفریقا رایزنی و تبادل نظر به عمل آمد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ظریف وزیر امور خارجه ترکیه رجب طیب اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: تحولات جاری ممکن است به جنگ منطقه‌ای منجر شود

آفتاب‌‌نیوز :

«هاکان فیدان» در این گفت وگو اظهار داشت: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق و پاسخ ایران به این حمله، نشان می دهد که حوادث می توانند به سرعت به یک جنگ منطقه ای تبدیل شوند.

به گزارش رسانه های عربی، فیدان افزود: آنکارا به تلاش خود برای جلوگیری از وقوع حوادثی که منطقه را بی‌ثبات می‌کند، ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه ترکیه تصریح کرد: پیام هایمان را به مقامات ایران و همچنین کشورهای غربی دارای نفوذ بر اسرائیل منتقل کرده و خواستار توقف تنش شده ایم.

فیدان تأکید کرد: قبل از حادثه اخیر، با ایران و آمریکا در تماس بودیم و خواستار خویشتنداری شدیم.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین گفت: پیام هایی را بین ایران و آمریکا رد و بدل می کنیم و تلاش هایی را به عمل آورده ایم تا اطمینان پیدا کنیم که پاسخ ها، متناسب خواهد بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تأکید رییس‌جمهور چین بر توسعه روابط پکن و برلین
  • گروسی: تنش‌های اخیر تاثیری بر فعالیت‌های آژانس نداشته است
  • گفت‌ وگوی وزیران خارجه ایران و سوریه درمورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه
  • امیر عبداللهیان: رویکرد تهران جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه است
  • ترکیه: تحولات جاری ممکن است به جنگ منطقه‌ای منجر شود
  • ترکیه : پیام‌ ها بین ایران و آمریکا را منتقل کردیم
  • ابراز نگرانی دوحه نسبت به تحولات منطقه
  •  الان دوران بزن در رو نیست | اسرائیلی‌ها فکر کردند که ایران چشم خود را خواهد بست
  • اسرائیل سطح تنش در منطقه را بالا برد نه ایران
  • ابراز نگرانی از گسترش آفت جوانه‌‌خوار بلوط در «دنا»