Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:38:12 GMT

مشارکت فعال زنان در جشنواره زن و علم

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۰۵۹۹

مشارکت فعال زنان در جشنواره زن و علم

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از برگزاری جشنواره زن و علم در دوم اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه تهران با مشارکت فعال بانوان و ارائه آثار 15 زن ایرانی ساکن خارج از کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، غلامرضا غفاری روز چهارشنبه در نشست خبری دومین جشنواره ملی زن و علم (جایزه دکتر مریم میرزاخانی) در دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به مهمترین مزیت این جشنواره برای زنان اظهار کرد: با توجه به آیین نامه ارتقاء اساتید کسب رتبه برتر در این جشنواره در ارتقای اساتید زن تاثیر گذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فرهنگی وزیر علوم عنوان کرد: با توجه به سهم و نقش زنان در تحولات علمی کشور این جشنواره در تلاش است تا از آثار علمی اثر گذار بانوان قدردانی کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بررسی نقش علمی زنان مطرح بود، ریاست جمهوری (معاونت زنان و خانواده) با وزارت علوم همکاری کرد و در این جشنواره از شخصیت های زن فاخر قدردانی می شود.
غفاری عنوان کرد: این جشنواره اثر گذاری و پیامدهای بسیاری برای جامعه زنان دارد همچنین امید نسل جدید به آینده را تقویت می کند.
معاون فرهنگی وزیر علوم با اشاره به اینکه 27 درصد جمعیت اعضای هیات علمی را زنان تشکیل می دهند، گفت: مجموعه های دیگر در حوزه علمی و فناوری نیز در کنار وزارت علوم مثل پژوهشکده مطالعات فدهنگی، انجمن های علمی کشور و معاونت فرهنگی ریاست جمهوری در بخش ارزیابی آثار حضور داشته اند.
غفاری ادامه داد: ثبت نام در جشنواره در مقایسه با سال قبل استقبال بسیار خوبی داشته است و از زنان نخبه و صاحب نظر که دارای مرتبه بودند در جشنواره ها دعوت شده است.
وی همچنین گفت: در این جشنواره از 18 نفر تقدیر می شود و آثار به 6 گروه تخصصی فنی و مهندسی ، علوم انسانی، هنر، کشاورزی و دامپروری، علوم پزشکی و علوم پایه رده بندی شده است.
غفاری عنوان کرد: شرکت کنندگان در سه گروه سنی زیر 40 سال - 40 تا 65 سال و بالاتر از 65سال در جشنواره شرکت کرده اند.
وی با بیان این که در سالهای آینده در پی بین المللی سازی جشنواره هستیم، افزود: 500 اثر به جشنواره ارسال شده که از این تعداد 14 اثر پذیرفته شد.
معاون وزیر علوم تصریح کرد: همچنین 316 اثر مربوط به گروه سنی زیر 40 سال بود که نشان دهنده استقبال جوانان از جشنواره است.
وی توضیح داد: بیشترین اثر ارسالی در گروه علوم انسانی و سپس فنی و مهندسی بوده است.
9465 ** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي جشنواره زن و علم دانشگاه تهران معاون فرهنگي وزير علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، به منظور تبادل اطلاعات و یافته‌های علمی- تحقیقاتی و تقویت تعامل و همکاری‌ها میان دانش پژوهان داخل و خارج از کشور درعرصه‌های نوین علوم شناختی و نیز طراحی و اجرای پروژه‌های مشترک کاربردی میان مراکز پژوهشی و دانشگاهی درحوزه‌های علوم شناختی، دهمین همایش بین المللی دو سالانه علوم شناختی اردیبهشت 1403 در تهران برگزار می‌شود.

این همایش از یک سو تحقیقات بنیادین در زمینه کارکرد‌های شناختی مغز و از طرف دیگر استفاده از این یافته‌ها در بهبود عملکرد مغز، حول سه محور روانشناسی و شناخت، علوم اعصاب و فناوری‌های عصب شناختی به مدت سه روز از ۲۶ اردیبهشت در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

در این رویداد بین المللی موضوعاتی همچون آموزش و پرورش شناختی، ارزیابی شناختی، بازتوانی شناختی، رسانه و شناخت، روانشناسی شناختی، زبانشناسی شناختی، شناخت اجتماعی، طراحی وشناخت، فلسفه ذهن، تحریک مغزی، علوم اعصاب شناختی، علوم اعصاب شناختی بالینی، نقشه برداری مغز و تصویربرداری عصبی، علوم اجتماعی محاسباتی، مدلسازی شناختی و هوش مصنوعی، واسط مغز- رایانه و فناری عصبی مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

برگزاری این همایش می‌تواند به توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و به کارگیری دستاورد‌های آن در زمینه‌های مربوطه و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات در این حوزه میان استادان و دانشجویان نقش مهمی را ایفا کند.

در دهمین همایش بین المللی علوم شناختی محققانی از کشور‌های مختلف از آسیا، اروپا و امریکا بصورت آنلاین حضور دارند و اساتید برجسته درخصوص هوش مصنوعی، تشکیل و بازیافت حافظه؛ تحریک بصری هیپوکمپ برای درمان آلزایمر، تحریک مغزی، بررسی شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان و توانمندی شناختی سخنرانی و آخرین یافته‌ها و اطلاعات علمی و تحقیقاتی را به اشتراک می‌گذارند.

در مدت برپایی این همایش چندین غرفه در حوزه‌های مختلف شناختی نیز دایر و پوستر‌هایی نیز به نمایش در می‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز
  • خزعلی: رمز رونق تولید "مشارکت همگانی" است
  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • مرحله غیرمتمرکز المپیاد علمی دانشجویی ۳۱ فروردین برگزار می شود
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر