Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مهاباد - ايرنا - رييس سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي آذربايجان غربي گفت: 12 هزار نفر کارشناس، کارشناس ارشد و دکتري در رشته هاي کشاورزي و منابع طبيعي عضو سازمان نظام مهندسي اين استان بوده و بيش از 60 درصد آنان جوياي کار هستند.

به گزارش ايرنا امين آقايي روز چهارشنبه در آيين افتتاح نخستين مرکز خدمات کشاورزي غيردولتي شهر سيمينه بوکان اظهار داشت: بخش کشاورزي با وجود سرمايه گذاري هاي انجام شده با کمبود نيروي متخصص مواجه است و فرآيند انتقال دانش در اين بخش با کندي صورت مي گيرد و نياز است با ايجاد بستري مناسب اين دانش آموختگان به عرصه توليد وارد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: در راستاي تنوع بخشي به اشتغال در بخش کشاورزي و ايجاد فرصت هاي شغلي مناسب و حرکت به سمت کشاورزي نوين در عرصه هاي توليد بايد سازمان نظام مهندسي در راستاي اجراي قانون افزايش بهره وري در راه اندازي مراکز غيردولتي کشاورزي ورود پيدا کند.
آقايي اضافه کرد: مراکز کشاورزي غيردولتي در کنار ارايه خدمات به جهاد کشاورزي در راستاي دانش افزايي و انتقال و فناوري هاي نوين نيز بايد تلاش کند.
وي گفت: نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي آمادگي دارد تمام خدمات لازم اعم از فني مهندسي، ماشين آلات، مالي، بيمه اي و همه زمينه هاي ديگر اين توانايي را ايجاد کند که در خدمت بخش جهاد کشاورزي قرار گيرد.
اقايي ادامه داد: اين سازمان با 13 هدف از جمله حمايت از حقوق صنفي مهندسان، تلاش براي ايجاد اشتغال، گسترش دانش و فناورري، حفظ محيط زيست و نظارت بر حسن اجراي کار جامعه هدف فعاليت مي کند.
به گزارش ايرنا بوکان با دارا بودن 110 هزار هکتار اراضي کشاورزي، 72 هزار هکتار کشت گندم، پنج هزار هکتار کشت جو و در کل 77 هزار هکتار غلات مرکز غله استان است؛ در اين شهرستان هم اکنون 12 شرکت غيردولتي خدمات کشاورزي فعاليت دارد.
در آذربايجان غربي نيز 631 شرکت فني و مهندسي کشاورزي در راستاي تحقق اهداف بخش کشاورزي و ارايه خدمات و دانش فني به کشاورزان فعال هستند.
در شهريور سال گذشته تفاهم نامه همکاري بين اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري آذربايجان غربي و سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي در 9 ماده همکاري به امضاي مسوولان رسيد.
7510/6185/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۰۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مرتضی صفری با اعلام این مطلب اظهار کرد: روز ۱۸ آوریل به عنوان روز بناها و محوطه‌های تاریخی نام‌گذاری شده و هر ساله سازمان ایکوموس برای این روز شعاری را تعیین می‌کند که امسال نیز شعار تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی مانند سیل، زلزله و فرونشت برای امسال انتخاب شده است. 
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: برای گرامیداشت این روز نیز کشورهای مختلف برنامه‌هایی را متناسب با شعار سال در نظر گرفته و اجرایی می‌کنند. 
 
او ادامه داد: در این راستا نیز نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناهای تاریخی با حضور مهمانان دانشگاهی، کنشگران میراث‌فرهنگی و مسئولان مرتبط استانی روز دوشنبه، ۳ اردیبهشت در مسجد جامع ارومیه برگزار خواهد شد.  
 
صفری گفت: همچنین در این نشست در ارتباط با کاوش‌های باستان‌شناسی در سطح استان نیز مطالبی ارائه می‌شود و نیز تجلیل از تلاشگران حوزه میراث‌فرهنگی از دیگر برنامه‌های این روز هستند.

دیگر خبرها

  • انتقاد از بی قانونی در نظام مهندسی اهواز
  • شهید «محسن صداقت» اخلاص بسیاری داشت
  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی
  • اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در۶۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 
  • همایش بزرگداشت روز جهانی زمین پاک در کرج برگزار می‌شود
  • انتصاب رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران