Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@06:20:37 GMT

دانشگاه باید بستر ساز اشتغال دانش بنیان شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۰۷۰۵

دانشگاه باید بستر ساز اشتغال دانش بنیان شود

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود:مردم با تمام مشکلات قدردان کارجهادی هستند ادامه داد سیل زدگان معنای کار جهادی را به خوبی میفهمند و وقتی دیدند کنارشان هستیم ما را پذیرفتند.

وی تصریح کرد:علم را برای شناخت خلقت الهی و عمران زمین میدانیم و اعتقاد داریم علم باید به نفع بشریت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت‌های قرارگاه جهادی دانشگاه در مناطق سیل زده را خوب ارزیابی کرد و گفت:این باعث پخته شدن مسیر علمی دانشجویان هم است.

وی خوزستان را پاره بزرگی از کشور دانست و ادامه داد دانشگاه حضور علمی و اجتماعی خوبی در این عرصه خواهیم داشت.

طهرانچی افزود:بحث تحول در دانشگاه یک اولویت مهم است که وظیفه داریم اهتمام به اصلاح درونی دانشگاه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در اصلاح درونی باید به چرایی‌ها و کارکرد‌های دانشگاه توجه داشته باشیم تصریح کرد:دانشگاه و جامعه نباید جدا از هم دیده شود.

محمدمهدی طهرانچی ادامه داد:بررسی نقش اجتماعی و فرهنگی دانشگاه آزاد در تحول دانشگاه بسیار مهم است.
وی تغییر نگرش در شیوه اداره دانشگاه را هم محور دیگر تحول در دانشگاه آزاد برشمرد؛ و گفت به دنبال مفهوم دانشگاه ایرانی اسلامی هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با توجه به گام دوم انقلاب افزود:دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال نقش آفرینی مثبت و کاربردی در این مقوله‌ها است و هر دوماه یکبار جلسه‌ای برای پیشبرد اهداف خواهیم داشت.

وی تصریح کرد:باید تلاش کنیم دانشگاه بستر ساز اشتغال دانش بنیان شود که تحقق این هدف گام مهمی برای رونق تولید است.

انتهای پیام/م

  بحث تحول در دانشگاه یک اولویت مهم است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۰۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در دیدار با محمدحسین تقی‌پور فرمانده سپاه شهرستان دامغان با اشاره به ساختار دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بخشنامه و آیین‌نامه‌های دقیق، ساختار خوب، کارکنان و اعضای هیئت علمی توانمند از دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی پویا و قانونمند ساخته که با توجه به رعایت قوانین کمترین معضلات را در آن شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان یک مفهوم مهم در جامعه علم و فناوری دارای اهمیت بالایی است و این فعالیت‌ها نه‌تنها به توسعه علم و فناوری کمک می‌کند، بلکه نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان متذکر شد: یکی از دستاورد‌های دانش‌بنیانی از زیست‌بوم علم و فناوری کشور است و این دستاورد نشان‌دهنده توانایی دانش‌بنیان‌ها در تجهیزات پیشرفته و مقابله با تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی است.

افشاری متذکر شد: همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان بر پایه نوآوری و دانش‌افزایی سریع عمل و با تجاری‌سازی محصولات خود به توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند و می‌تواند در توسعه جامعه و اقتصاد کشور اثربخش باشد.

دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: راهی به جز حرکت به سوی کار و تولید نیست و با توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی نیازمند تلاش‌های جدی و نهادینه‌سازی آن در جامعه هستیم، آموزش و ترویج مفاهیم کارآفرینی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی می‌تواند نقش مهمی در توسعه این فرهنگ داشته باشد.

افشاری تأکید کرد: آموزش مهارت‌های کارآفرینی به جوانان و دانشجویان می‌تواند آینده‌ی کاری آنها را تحت تأثیر قرار دهد و با توجه به اهمیت کلیدی کارآفرینی در توسعه کشور، تلاش‌های جدی برای ترویج این فرهنگ و ایجاد محیط‌های حمایتی برای کارآفرینان در برنامه‌های ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • پویشی‌های دانشگاه آزاد اصفهان ۱۲هزار نفری می‌شوند/ 10 درصد دانشجوها به استخدام رسیدند
  • طهرانچی: مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی تحول بایدی است
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان
  • تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد