Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ایران با تأکید بر ضرورت توقف اقدامات فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا در منطقه غرب آسیا گفت که حتی کنگره آمریکا نیز خواستار پایان این اقدامات بی‌ثبات‌کننده «سنتکام» در یمن شده است.

به گزارش صدای ایران از فارس، «محمدجواد ظریف» امروز (چهارشنبه) تأکید کرد، اقدامات بی‌ثبات کننده فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در رابطه با جنایاتی که عربستان سعودی در یمن مرتکب می‌شود، باید متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر خارجه ایران با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «حتی کنگره آمریکا هم خواستار پایان اقدامات بی‌ثبات‌کننده سنتکام در یمن شده است».

در ادامه این پیام توئیتری آمده، «اما کسانی که اولویتشان نتانیاهوست و از طریق نفت حمایت مالی می‌شوند و جاده‌ صاف‌کن‌های آنها در کاخ سفید برای راه‌اندازی جنگ‌های همیشگی هستند، به اقدام علیه منافع و جان‌های آمریکایی ادامه می‌دهند».

محمد جواد ظریف تصویری از دیدار اخیر فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا با «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی را نیز در ادامه این توئیت منتشر کرده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا موسوم به «سِنتکام» اجرای تعداد زیادی از عملیات‌های نظامی در کشورهای منطقه از جمله سوریه، یمن، عراق و افغانستان را بر عهده دارد.

پس از آنکه آمریکا در تاریخ 19 فروردین، سپاه را در لیست تروریستی خود قرار داد، متقابلا ایران نیز نیروهای آمریکا در منطقه (سنتکام) را «نیروهای تروریستی» اعلام کرد.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ظریف سنتکام یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۰۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد

رئیس جمهور عنوان کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، ژنرال سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور رفت.

رئیسی: طوفان الاقصی شکست راهبردی اسرائیل و حامیانش بود بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه‌‌ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود. هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرزهای ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرزهای مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد
  • رئیسی با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان می‌تواند صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد
  • مُهر پایان طوفان الاقصی و وعده صادق بر دوره آمریکایی خاورمیانه
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات