Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:56:02 GMT

پروانه تمدید چرا در آذربایجان غربی الکترونیکی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۰۹۰۳

پروانه تمدید چرا در آذربایجان غربی الکترونیکی شد

ارومیه - ایرنا - معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: سیستم الکترونیکی صدور پروانه چرا در این اداره کل راه اندازی شد.

سیدنبی قائمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح به منظور کاهش حضوری مرتعداران و بهره برداران برای تمدید یا پرداخت هزینه پروانه چرای دام انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در این طرح هزینه تمدید پروانه چرا از طریق خدمات الکترونیکی پرداخت و علاوه بر کاهش مراجعه به ادارات و بانک ها و کاهش هزینه رفت و آمد، امکان دسترسی به اطلاعات بهره برداران و مرتعداران نیز راحت تر انجام می شود.
وی اضافه کرد: در این خصوص کارگاه آموزشی سامانه تمدید الکترونیکی پروانه چرا برای 50 نفر از کارشناسان منابع طبیعی استان برگزار شد و شرکت کنندگان در راستای تسریع در امور مربوط به صدور پروانه چرا برای دامداران آموزش های لازم را دریافت کردند.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: متقاضیان می توانند با حضور در دفاتر پیشخوان دولت و ارائه مدارک مورد نظر بدون مراجعه به مراکز اداری منابع طبیعی به صورت اتوماتیک پروانه چرای خود را تمدید کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر 120 هزار مجری و بهره بردار از عرصه های ملی در آذربایجان غربی وجود دارد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی 2 میلیون و 600 هزار هکتار عرصه ملی دارد که در بیش از 98 درصد آن اقدامات ممیزی مرتع صورت گرفته است.
8137/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي منابع طبيعي آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۰۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   سعید شهند افزود: انتقال حداکثری آب به دریاچه ارومیه در دستور کار است و در این راستا منطقه گدار نقده به منطقه حفاظت شده تبدیل شده است.

 وی ادامه داد: این نظارت ها در مسیر کانال انتقال آب از کانی سیب به سمت دریاچه ارومیه تشدید شده و ۲ پاسگاه در فصل زراعی در این مکان بر برداشت مجاز آب نظارت داشته و رصد فیزیکی و آنلاین با دوربین های مداربسته را انجام می دهند.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: سال گذشته ۱۶ مورد پرونده قضایی در زمینه برداشت غیر مجاز آب تشکیل و مراجع قانونی ارجاع شد و این گشت و کنترل ها همچنان ادامه دارد و با افراد متخلف برخورد جدی می شود.

 وی اظهار کرد: تنها برداشتی که انجام می شود، حق آبه کشاورزان و بهره برداران محلی است که سالیان سال به اندازه نیاز و با مجوز برداشت داشته اند.

 

دیگر خبرها

  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!