Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@00:34:28 GMT

بی دفاع ترین قشر در تهاجم فرهنگی ،کودکان و نوجوانان هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۰۹۴۱

بی دفاع ترین قشر در تهاجم فرهنگی ،کودکان و نوجوانان هستند

مدیر انتشارات جمال با اشاره به اینکه باید برای کودک و نوجوان خوراک مناسب داشته باشیم، گفت: بی دفاع ترین قشر در تهاجم فرهنگی ،کودکان و نوجوانان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، حجت الاسلام علیرضا سبحانی نسب پیش از ظهر امروز در آئین رونمایی از کتاب دایره المعارف شیعه با اشاره به اینکه  تعلیم و تربینت کودک بیشتر از سیاست اهمیت دارد، اظهار داشت: 1400 سال پیش اهلبیت(ع) گفته اند کودک و نوجوان زمینه رشد همه معارف و آموزهای تربیتی را دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اگر آن را در نوجوانی جدی گرفتید و  خوراک خوب را برای آن تامین کردید به خوبی تربیت خواهد شد در غیر اینصورت برخی افراد هستند که با خوراک خودشان در این زمین بذر مورد نظر خود را می کارند و آن چیزی را که می خواهندبرداشت می کنند.

مدیر انتشارات جمال با اشاره به تهاجم فرهنگی، عنوان داشت: وقتی تهاجم فرهنگی رخ می هد اولین گروهی که آسیب می بیند کودکان و نوجوانان هستند که سپر دفاعی ندارند اما بزرگسالان با توجه به دانش و بصیرت خود با آن برخورد خواهند کرد.

وی افزود:  بی دفاع ترین قشر در نقابل با تهاجم فرهنگی کودک و نوجوانان هستند چرا که کودک هر چیزی را قبول می کند.

سبحانی نسب با اشاره به اینکه  انتشارات جمال با 300 جلد در خصوص کودک در موضوعات مختلف فعالیت می کند، ابراز داشت:  دایره المعارف شیعه در سال گذشته به نتیجه رسید؛ در حال حاضر دایره المعارف وارداتی بسیار داریم به همین دلیل دایرالمعارف شیعه ای تولید نشده بود که این اولین دایرالمعارفی است که در این حد تولید و عرضه شده است.

وی اضافه کرد:  برخی از دایره المعارف هایی که عرضه می شود با مسائل و آموزه های دینی شیعه مشکل دارد ؛ بسیاری از کتاب هایی که ترجمه می شود به صورت کاملا ریز رگ هایی از فرهنگ غلط را القا می کنند.

مدیر انتشارات جمال خاطرنشان شد: کتاب کودک دارای اهمیت بسیار بالایی است که اگر ما این عرصه را جدی نگیریم با کتاب هایی که برخی افراد به طمع اقتصادی و یا نگاه فرهنگی خاص با خوراک خود در این عرصه فعالیت خواهند کرد که بعد از مدتی کودک ها ونوجوانان ما با فرهنگ خاصی بزرگ خواهند شد و امروز هم این مسال  را می بینیم که برخی نوجوانان با فرهنک غیر ایرانی بزرگ شده اند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۰۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از امروز ۳۰ فروردین تا یک شنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت چهار روز با اجرای برنامه‌های مختلف شاد میهمان کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار شهرستان خرم آباد خواهد بود.

محله پاچنار و آبشار طلایی (۹ دی) خرم آباد از جمله محله‌هایی بود که امروز میزبان تماشاخانه سیار کانون بودند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان
  • دفاع مشروع ایران هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی
  • افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • شوق زندگی با تسهیل فرزند خواندگی
  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • «ایستگاه ۱۰۶»؛ ریشه‌های تهاجم فرهنگی را واکاوی می‌کند