Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@19:38:40 GMT

سیل 9هزارمیلیارد ریال خسارت به کشاورزی لرستان وارد کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۱۰۷۴

سیل 9هزارمیلیارد ریال خسارت به کشاورزی لرستان وارد کرد

عبدالرضا بازدار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سیل فروردین ماه سال جاری به عمده زیر بخش‌های کشاورزی استان لرستان خسارات قابل توجهی وارد شد به خصوص واحدهای تولیدی که در حاشیه رودخانه های استان قرار داشتند.
بازدار اظهار کرد: بر اثر سیل اخیر 2هزارو 500میلیارد ریال خسارات به ابنیه و زیر بناهای کشاورزی شامل ایستگاه های پمپاژ٬ جاده های بین مزارع و در مجموع به بخش آب و خاک استان وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: به زیر بخش های زراعت ، باغبانی ، جاده‌های عشایری و سازه های منابع طبیعی نیز بر اثر این سیل آسیب جدی وارد شده که اقدامات کمک رسانی و بازسازی زیر بخش های کشاورزی خسارت دیده پس از اقدامات فوری از هم اکنون شروع شده است.
وی ادامه داد: تا بتوانیم با همه امکانات و با استفاده از تمامی ظرفیت ها خسارات وارده را جبران خواهیم کرد و کشاورزی مناطق آسیب دیده ناشی از سیل را به حالت معمول برمی گردانیم.
بازدار اضافه کرد: راه اندازی مجدد ایستگاه های پمپاژ ، تعمیر و باز سازی پمپ های آبرسانی، بازسازی و مرمت جاده های بین مزارع، بازسازی و بازگشایی کانال های آبیاری و جلوگیری از خشک شدن مزارع و باغات از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی است.
وی ادامه داد: در انتظار مصوبه دولت در خصوص کمک به خسارت دیدگان از سیل اخیر نیز هستیم چراکه این مصوبه می‌تواند بسیاری از خسارات وارده را در میان مدت جبران نماید تا بتوانیم زیربناها را به حالت اولیه برگردانیم.
سیل اخیر9هزار و 200میلیارد ریال به بخش های مختلف کشاورزی این استان خسارت زد.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه، رودخانه های خرم آباد و کشکان طغیان کردند که این طغیان باعث خسارات سنگین به مردم شهرهای خرم آباد، نورآباد،دوره، معمولان و پلدختر شد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط امداد رسانان استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 37 هزار میلیارد ریال است و تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
3210/6060
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 جهاد کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سیل کشاورزی منابع طبیعی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۱۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، یعقوب محمدمرادی افزود: در اثر بارش شدید باران و تگرگ به هزار و ۸۰۰ هکتارزارع گندم و۳۰۰ هکتار صیفی جات به میزان ۸۲ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.
وی گفت: بیشتر خسارت‌های وارد شده به محصولات گندم، هندوانه و خربزه در روستا‌های آشکارا و شمیل بخش فارغان بوده است.

بیشتربخوانید:برداشت لیموترش نوبرانه از باغ‌های توکهور و هشتبندی

دیگر خبرها

  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • خسارات درمانی صورت ۱۴۰۳
  • پدیده گرگرو ۱۴۰ میلیارد ریال به برق چابهار خسارت زد
  • خسارت بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • جذب اعتبارات برای جبران خسارات سیل اخیر