Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز-ایرنا- معاون مدیرکل تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه ساخت تالار مرکزی شیراز برای این وزارتخانه حائز اهمیت است به همین سبب توافق لازم با شهرداری این شهر برای تکمیل هر چه زودتر این طرح صورت گرفته است.

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در گزارش روز چهارشنبه خود به نقل از مهران تقوی که برای رسیدگی به وضعیت پروژه تالار مرکزی شیراز به این شهر سفر کرده است، بیان داشت: به دلیل اهمیت این طرح، برای انجام مذاکرات با شهرداری به منظور احداث و بهره برداری از این مجموعه فرهنگی، شخصا وارد عمل شدیم که نتیجه این سفر توافق لازم با شهرداری شیراز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود 45 پروژه ملی در کشور دارد که ٢٠ پروژه آن مربوط به تالارهای مرکزی استان‌هاست اما از این تعداد تنها سه طرح به بهره برداری رسیده است.
تقوی بیان کرد: با توجه به اینکه در سال های گذشته، توزیع یکسانی در زمینه بودجه وجود نداشت، به همین سبب روند پیشرفت فیزیکی طرح ها متفاوت است.
معاون مدیرکل تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رویکرد دولت در واگذاری ها از پیمانکاری به سمت مشارکت عمومی تغییر یافته است و همین امر موجب شده تا اعتبار لازم از بودجه های عمومی برداشت شود.
تقوی ادامه داد: شیراز با وجود اینکه از جاذبه های فرهنگی و هنری ارزشمندی برخوردار است اما از حیث جذب بودجه پیشرفت چندانی نداشته است.
وی، همچنین اظهار داشت: با توجه به اجرایی کردن طرح گذر عرفان در شیراز و وجود ساختمان تاریخی سیلوی غله در پشت پروژه ساخت تالار مرکزی این شهر، بهتر است با نگهداری سیلوی غله، از این مجموعه به ‌منزله مجموعه‌ای فرهنگی تاریخی یاد شود.
طرح تبدیل سیلوی غله شیراز به تالار مرکزی این شهر برای نخستین بار در سال 1390با وعده ساخت سالن همایش 2 هزار نفری با زیر بنای چهار هزار متر مربع، نگارخانه برای نمایش آثار هنری، اتاق مخصوص تمرین موسیقی و تئاتر، کارگاه ساخت دکور، کتابخانه تخصصی و فضای نگهداری ادوات موسیقی، در زمانی که سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود در محل سیلوی شیراز کلنگ‌ زنی شد.
در مهرماه سال 92کلنگ این مجموعه برای مرتبه دوم به زمین زده شد و از آن زمان تاکنون وعده‌های بسیاری برای ساخت آن داده شده است.
7375 /6118

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي فرهنگ و ارشاد تالار مركزي شيراز همكاري شهرداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد

مقام‌های عالی ایران و سریلانکا پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، پنج سند همکاری در حوزه‌های مختلف امضا کردند.

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، مقام‌های عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) در حضور سیدابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه رؤسای جمهوری دو کشور، پنج سند همکاری در حوزه‌های همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان، همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور، همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا، همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا و همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا امضا کردند.

دیگر خبرها

  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • مقام‌های ایران و پاکستان ۸ سند همکاری امضا کردند
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید قم