Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس دانشی روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل پیشین و جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی که با حضور معاون و مدیرکل امور هماهنگی استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اراک برگزار شد، اظهار داشت: استان مرکزی در حوزه‌های فرهنگ و هنر با تمام تلاش‌هایی که صورت گرفته، متأسفانه از استان‌های کم‌برخوردار نیز پایین‌تر است که با وجود این پیشینه قوی فرهنگی و هنری و ظرفیت‌های موجود نباید چنین باشد و باید به دنبال رفع مشکلات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دستگاه‌های مرتبط و سازمان‌ها و حتی صنایع و بخش‌های اقتصادی برای رسیدن فرهنگ و هنر استان مرکزی به بالندگی، ترقی و تعالی باید تلاش مضاعف کنند. خدمت در عرصه فرهنگ و هنر، به ویژه تأثیرگذاری در عرصه‌های فرهنگی و هنری در همه جامعه و بخش‌های مختلف اجتماعی افتخار بزرگ است.

دانشی ادامه داد: با توجه به اینکه در این حوزه ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد تلاش خواهم کرد همه ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان مرکزی فعال شوند و به کار گرفته شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان داشت: اینکه این همه مفاخر داشته ایم خوب است، لکن تنها داشته این نباشد، بلکه این نخبه پروری و ایجاد بسترهای رشد دنبال شود و ترقی و تعالی همچنان ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: باید به دنبال رفع ضعف‌ها، نواقص و عوامل ایستایی باشیم. باید ببینیم هم اکنون جایگاه هنرهای نمایشی استان که می‌دانم پیشینه خوبی دارد در کشور چگونه است یا هنرمندان هنرهای تجسمی استان در کشور در کدام جایگاه ایستادند؟ اهل فرهنگ و ادب و هنر استان در کشور و در عرصه‌های بین المللی از چه جایگاهی برخوردارند؟ یا اینکه زنان، مردان و نام آوران اهل رسانه و فرهنگ ادب و هنر چه نقشی دارند؟ اینها همه باید مورد ارزیابی و رصد قرار بگیرد و به نکات مهم در این حوزه برای پیدا کردن جایگاه واقعی تلاش کرد.

دانشی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بر اساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود فرهنگ و ارشاد اسلامی کار کنیم یک دست صدا ندارد. امکانات و بودجه گسترده و وسیع نیست. لذا باید صنایع و حوزه‌های اقتصادی که در استان هستند به میدان بیایند و پیوند بین عرصه‌های صنعتی، تجاری، فرهنگی و هنری تحقق پیدا کند.

وی ادامه داد: در همه دنیا مراکز مهم صنعتی، اقتصادی و تولیدی در کنار فرهنگ و هنر است و امیدوارم در استان بتوانیم از این ظرفیت‌های خوب و تأثیرگذار با این پیوند بهره مند شویم.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی های مشخص و عملیاتی و ایجاد بسترهای مناسب برای انجمن‌های تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه روزهای پرکاری را پیش رو داریم.

وی ادامه داد: تقویت اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان مرکزی نیز از جمله برنامه‌های آینده این اداره کل است که می‌تواند با مساعدت استانداری مرکزی محقق شود.

کد خبر 4594083

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۱۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور وارد تهران شد

آیت‌الله رئیسی پس از سفر رسمی سه روزه به کشورهای پاکستان و سریلانکا، دقایقی پیش وارد تهران شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پس از سفر رسمی سه روزه به کشورهای پاکستان و سریلانکا، دقایقی پیش وارد تهران شد.

برگزاری دیدارهای رسمی دوجانبه، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و امضای مجموعا ۱۳ سند همکاری بخشی از برنامه‌ها و دستاوردهای این سفر بود.

«ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سینما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری‌های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» از مهم‌ترین اسناد همکاری میان ایران و پاکستان بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و روسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

همچنین مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید قم
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود