Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت بازیافت پسماندهای الکترونیکی گفت: جشنواره جمع آوری و بازیافت تلفن های همراه قدیمی و از کار افتاده شهروندان از سطح مدارس توسط شرکت دانش بنیان رینو مستقر در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار می شود.

حامد مازندرانی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص گفت: این جشنواره با همکاری آموزش و پرورش استان با هدف حفظ محیط زیست از آلودگی های ناشی از سوزاندن پسماندهای الکترونیکی، از دوم تا دوازدهم اردیبهشت ماه در مدارس استان اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول افزود:در این مدت دانش آموزان می توانند موبایل های قدیمی و از کار افتاده منازل و اطرافیان خود را به مدرسه تحویل دهند و به پاس همکاری در حفظ محیط زیست در قرعه کشی این شرکت دانش بنیان حضور یابند.
وی با اشاره به اهمیت این کار در بازیافت بهینه و صحیح پسماندهای الکترونیکی گفت: یک مویایل قدیمی اگر درست مورد بازیافت قرار نگرفته و سوزانده یا دفن شود می تواند 600 هزار لیتر آب را با عنصر خطرناک کادمیوم آلوده کند.
این عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) یادآور شد: زباله های الکترونیکی اگرچه 2 درصد کل زباله ها را تشکیل می دهند اما 70 درصد آلودگی های مربوط به پسماندها از همین نوع زباله است.
وی با بیان اینکه پسماندهایی چون کاغذ، شیشه، بعضی از پلاستیک ها و لوازم الکترونیکی امکان بازیافت را دارند، افزود: شرکت رینو در 9 ماه گذشته بیش از 60 تن پسماند الکترونیکی را بازیافت کرده است.
مازندرانی زاده افزود: در حال حاضر بسیاری از کارگاه های غیر مجاز به منظور بازیافت پسماندهای الکترونیکی خود اقدام به سوزاندن پسماندها می کنند که نتیجه آن آلودگی محیط زیست است.
وی افزود: فناوری شرکت دانش بنیان رینو در بازیافت این زباله ها کاملا منطبق با اصول محیط زیست بوده و مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست و کمیته پسماند استانداری است.
7388* 6101

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جشنواره بازيافت پسماندهاي الكترونيكي گوشي هاي قديمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر حفاظت محیط زیست رودسر، با اشاره به اینکه رفع معضلات زیست محیطی نیاز به فرهنگ سازی و آگاهی بخشی دارد افزود: همزمان با هفته زمین پاک، ۸ هزار فیلتر سیگار معادل (۱۰ کیلوگرم)، از بوستان ملت رودسر جمع آوری شد.  رحمان پورحسین با اشاره به اینکه این اقدام زیست محیطی با مشارکت گروه‌های مردم نهاد و جمعی از دانش آموزان انجام شده گفت: رها کردن ته مانده‌های سیگار، در محیط زیست به دلیل داشتن سموم بالا، آسیب جدی برای محیط زیست است.  وی با اشاره به اینکه هر یک ته سیگار هزار لیتر آب آشامیدنی سالم را آلوده می‌کند افزود: ته سیگار پسماندی است که باعث تولید مواد سرطان زا، آلودگی خاک، آب و حیات وحش می‌شود، هر ته سیگاه می‌تواند در یک لیتر آب در مدت ۴ روز نیمی باعث تلف شدن ماهیان درون آب باشد.

دیگر خبرها

  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • فناوری پایدار: دروغی بزرگ!
  • زباله سوزهای مدرن چطور کار می کنند؟ | تجربیات کشورهای مدرن در زمینه مقابله با پسماندهای به درد نخور
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر