Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:17:35 GMT

ظرفیت های همکاری دریایی ایران و ویتنام بررسی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۱۷۱۹

ظرفیت های همکاری دریایی ایران و ویتنام بررسی شد

تهران- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به ویتنام از بندر «های فونگ» بازدید و در نشست با مقام های این بندر ظرفیت های تجاری و ارتباطی 2 کشور را بررسی کرد.

به گزارش چهارشنبه تارنمای سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد که مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی است، در این دیدار ظرفیت‌ها و عملکرد بنادر کشور، برنامه های توسعه ای و دستاوردهای دریایی جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


راستاد همجنین بر گسترش روابط اقتصادی و استفاده از فرصت های اقتصادی دریامحور موجود در 2 کشور تاکید کرد.
مدیران ارشد بندر های فونگ نیز گزارشی از ظرفیت‌های و عملکرد این بندر را ارائه کردند.
2 طرف در این دیدار گسترش همکاری‌ها را خواستار شدند و ابراز امیدواری کردند زمینه های فعالیت مشترک فراهم شود.
های فونگ دومین بندر بزرگ ویتنام بعد از بندر «هوشیمینه» و همچنین بزرگ‌ترین بندر تجاری شمال این کشور است.
سفر مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و هیات همراه به ویتنام با دعوت رسمی مقام های دریایی این کشور و با هدف توسعه همکاری‌های بندری و دریایی صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا، نوزدهم فروردین ماه رییسان مجالس جمهوری اسلامی ایران و ویتنام در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی در قطر بر ضرورت گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی بین 2 کشور تاکید کردند.
جمهوری سوسیالیستی ویتنام باریکه طویلی به طول یک هزار مایل و طول سواحل سه هزار و ۴۴۴ کیلومتر است که در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و و پایتخت آن هانوی است.
این کشور از شمال با چین، از غرب با لائوس، جنوب غرب با کامبوج همسایه است و از شرق و جنوب به دریای چین جنوبی محدود می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیست و یکم فروردین ماه امسال اعلام کرد: سازمان بنادر و دریانوردی پارسال موفق شد با وجود همه محدودیت ها، بالغ بر 260 میلیون تن جابجایی کالا و حمل و نقل دریایی را ثبت کند.

اقتصام*3061*1961*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ويتنام برجام 97 دريا و بندر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۱۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، زاهدی سفیر تاجکستان در ایران گفت: دورنمای کشور تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار خیلی روشن و‌امید بخش است و باور داریم که این بندر یکی از صحنه‌های همکاری دوجانبه ایران و تاجیکستان برای رونق تجارت و حمل ونقل است.

معاون وزیر حمل و‌نقل و‌سفیر تاجیکستان در ایران افزود: درگذشته ما ازتوانمندی‌ها و‌ظرفیت‌های بندرچابهار خیلی شنیده بودیم، اما امروز با سفر به این بندر برای ما مشخص‌شده که چابهار در زمینه سرمایه گذاری، از ظرفیت بالای برخوردار است.

سفیر کشور تاجیکستان در ایران، افزود: سال گذشته ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران به تاجیکستان سفر کرد که در آن سفر تفاهم نامه همکاری‌هایی برای مراودات تجاری بین دو کشور ایران و تاجیکستان، با محوریت بندر چابهار به امضا رسید که امروز برای اجرایی کردن این تفاهم نامه‌ها ما به بندر چابهار سفر کرده ایم تا ضمن بررسی فرصت‌های تجاری در بندر چابهار، زمینه را برای سرمایه گذاری مهیا کنیم.

همچین شایسته مرادزاده معاون‌حمل و نقل کشور تاجیکستان در بازدید از بندر شهید بهشتی گفت: بندر چابهار برای کشور تاجیکستان که مردمانش با مردم ایران غرابت فرهنگی دارند، یک‌ بندر جدید و‌مفیدی برای رونق تجارتِ دو کشور است که همکاری دوکشور برای کشور تاجیکستان بسیارخوب است.

وی گفت: بندر چابهار برای کشور تاجیکستان که در خشکی محصور است، نزدیکترین مسیر برای تجارت کالا است و از مسیر دریا به دیگر نقاط دنیا است.

شایسته مرادزاده بیان کرد: کشور تاجیکستان برای داشتن یک مرکز لجستیکی در بندر چابهار، برنامه ریزی‌هایی پیش بینی کرده است که امیدواریم مفید واقع شود.

دیگر خبرها

  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی