Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه از افزایش صادرات تسلیحات نظامی به کشور‌های مختلف خبر داد و گفت: علیرغم تحریم‌های آمریکا و موانعی که واشنگتن پیش پای خریداران تسلیحات روسی قرار داده، حجم صادرات در این بخش رشدی قابل ملاحظه پیدا کرده و هم اکنون حدود ۵۵ میلیارد دلار سفارش خرید انواع تسلیحات دریافت کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست‌وزیر روسیه با اشاره به کیفیت بالای تسلیحات نظامی روسیه و اعتماد کشور‌های جهان به این سلاح‌ها، افزود: هر چقدر آمریکایی‌ها تلاش کنند کشور‌های خریدار سلاح از روسیه را تحت فشار قرار دهند، نمی‌توانند موفقیتی کسب کنند.

مدودف تاکید کرد: اعتماد جهانی به تسلیحات نظامی روسیه، علیرغم تبلیغات گسترده برای تسلیحات غربی و آمریکایی روز به روز بیشتر می‌شود.

آمریکایی‌ها طی ماه‌های اخیر، چند کشور از جمله ترکیه و هند را برای منصرف کردن از خرید سامانه پدافند موشکی «اس ۴۰۰» روسی تحت فشار قرار داده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه آمریکا تسلیحات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۲۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند

در بحبوحه اجرای سخت‌گیرانه‌تر تحریم‌های واشنگتن علیه صادرات نفت روسیه، بیش از ۲۵۰ هزار بشکه در روز نفت خام آمریکا در ماه آینده به هند می‌رسد که بالاترین میزان در بیش از یک سال گذشته است.

به گزارش ایسنا، هند که سومین واردکننده و مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، تلاش می‌کند تامین نفت مورد نیاز خود را متنوع کند زیرا تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو، فروش نفت روسیه به هند را تهدید می‌کند.

طبق اعلام شرکت تحقیقاتی کپلر، حدود ۷.۶ میلیون بشکه نفت معادل ۲۵۶ هزار بشکه در روز با سه کشتی بسیار بزرگ و سه کشتی سوئزمکس، به مقصد هند در حرکت است.

طبق داده‌های شرکت مالی  LSEG، کشتی‌هایی که عمدتا به سمت سواحل غربی هند حرکت می‌کنند، توسط شرکت ریلاینس اینداستریز، ویتول، اکوئینور و سینوکور و شرکتهای دیگر کرایه شده اند.

هند تا قبل از سال ۲۰۲۲، به ندرت نفت روسیه را که هزینه‌های حمل بالایی داشت، خریداری می‌کرد اما پس از ممنوعیت واردات نفت روسیه به اروپا، پالایشگاه‌های هندی به خریداران بزرگ نفت روسیه تبدیل شدند و از قیمت پایین‌تر آن بهره بردند.

آمریکا در دومین سالگرد حمله نظامی روسیه به اوکراین و در واکنش به مرگ الکسیس ناوالنی، مخالف سیاسی کرملین، تحریم‌های جدیدی را در ماه میلادی گذشته علیه روسیه وضع کرد. در میان ۵۰۰ هدف تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا، شرکت نفتکش سوفکامفلوت و بیش از ده‌ها نفتکش مرتبط به این شرکت دولتی روسی، قرار گرفتند.

منابع آگاه هفته گذشته به رویترز گفتند: شرکت ریلاینس هند که گرداننده بزرگترین مجتمع پالایشی جهان است، پس از تحریم‌های اخیر آمریکا، نفت روسیه که در نفتکش‌های شرکت سوفکامفلوت حمل می‌شود را خریداری نخواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، به گفته منابع، پالایشگاه‌های هندی بیشتری قصد دارند از پذیرش کشتی‌های سوفکامفلوت خودداری کنند و این امر ممکن است واردات نفت روسیه تحت تاثیر قرار دهد و روسیه را با بازارهای کمتری برای محصول شاخص خود روبرو کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آحارونوت: آمریکا اعتماد خود به توانایی نتانیاهو در مدیریت جنگ در رفح را از دست داده است
  • فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد
  • افزایش تمایل آمریکایی‌ها برای مهاجرت
  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند
  • تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور