Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر امروز موفق به رصد اخبار علمی پزشکی نشده‌اید، برترین اخبار امروز این سرویس خبری را از نگاه کاربران در ادامه دنبال کنید.

میانگین سن ازدواج عروس و داماد‌های ایرانی/ آمار عجیب طلاق در ۵ سال اول زندگی
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت به تشریح آمار ازدواج و طلاق جوانان ایرانی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روش‌های کاربردی برای کاهش اضطراب کودکان/ تسکین درد‌های عضلانی پس از ورزش با میوه‌ای خوش‌رنگ/ ویتامین C بدنتان را با این خوراکی‌ها تامین کنید
یکی از ویتامین‌های ضرور‌ی برای حفظ سلامت بدن ویتامین C است که از طریق مصرف انواع مواد غذایی جذب می‌شود؛ سبزی‌ها و برخی میوه‌ها منبع خوبی برای تامین این ویتامین هستند.

کنکور ۹۸/ دمنوش مفید و پرطرفداری که استرس کنکوری‌ها را تار و مار می‌کند
دانشجویان در ایام منتهی به کنکور برای کاهش استرس و اضطراب می‌توانند از دمنوش‌ها استفاده کنند و از فواید آنها بهره ببرند.

امدادرسانی دانشجو معلمان در مناطق سیل زده/ تمهیدات دانشگاه فرهنگیان برای بهسازی سرا‌های دانشجویی

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به راه‌اندازی پویش دانشجو معلمان برای کمک به سیل زدگان از جمع‌آوری حدود ۷۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی خبر داد.

رباتی منحصر به فرد برای کمک به مردم مناطق سیل زده
موسی‌خوانی گفت: برای کمک به مردم مناطق سیل زده سه روزه رباتی را طراحی و تولید کردیم.

فعالیت‌های علمی در ایران قدیمی است/ باید از انحصار طلبی دروس و واحدها جلوگیری کنیم
غلامی گفت: باید به سمت نوآوری در تمام بخش‌ها برویم و از انحصار طلبی دروس و واحد‌ها جلوگیری کنیم.

آخرین جزئیات از میزان خسارات وارده به مدارس مناطق سیل زده
نعمت‌اللهی با اشاره به میزان خسارات در مناطق سیل‌زده به تشریح اقدامات لازم برای کمک به دانش آموزان این مناطق پرداخت.

دولت هوشمند فساد را از بین می‌برد/ سلطه علمی ایران در جهان بوجود آمده است
حجت‌الاسلام عاملی گفت: اگر دولت هوشمند شکل گیرد فساد کشور از بین می‌رود، زیرا بروکراسی منشا فساد است.

علت لغو جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی را نمی‌دانم/ رشته‌های کم طرفدار به دانشگاه‌های دیگر داده می‌شوند
غلامی گفت: درباره علت لغو جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی هیچ اطلاعی ندارم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار سلامت دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۲۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ عادت افراد خوش‌اندام که هرگز باشگاه نرفته‌اند

وقتی به افراد خوش اندام فکر می‌کنیم، اغلب ذهنمان به سمت کسانی می‌رود که هر روز به باشگاه می‌روند، اما افرادی هم هستند که هرگز به دمبل دست نزده‌اند یا روی تردمیل راه نرفته‌اند، بلکه تنها از چند عادت ساده پیروی می‌کنند که آن‌ها را در بهترین حالت نگه می‌دارد.

به گزارش همشهری، وقتی به افراد خوش اندام فکر می‌کنیم، اغلب ذهنمان به سمت کسانی می‌رود که هر روز به باشگاه می‌روند، اما افرادی هم هستند که هرگز به دمبل دست نزده‌اند یا روی تردمیل راه نرفته‌اند، بلکه تنها از چند عادت ساده پیروی می‌کنند که آن‌ها را در بهترین حالت نگه می‌دارد.

اگر کنجکاوید بدانید چگونه افرادی که تا به حال پا به باشگاه ورزشی نگذاشته‌اند، خوش‌اندام هستند، این مطلب را تا انتها بخوانید. احتمالا با پیدا کردن یک روال جدید که کاملاً متناسب با سبک زندگی شما باشد، بتوانید به هدف خود برسید.

۱) حرکت روزانه غیر قابل مذاکره است

افراد خوش‌اندام، حرکت را به بخشی جدایی‌ناپذیر از روز خود تبدیل می‌کنند. این فقط در مورد تمرینات برنامه ریزی شده نیست، بلکه انتخاب پله‌ها به جای آسانسور، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری تا محل کار، حتی قدم زدن در حین تماس‌های تلفنی است.

فعالیت‌های کوچک و مکرر می‌تواند به برخی از مزایای سلامتی جدی اضافه کند. مثل این است که آن‌ها این گام شمار داخلی را دارند که تیک تاک می‌کند و اطمینان می‌دهد که هرگز برای مدت طولانی ثابت نمی‌نشینند. در واقع بسیار الهام بخش است.

۲) هیدراتاسیون کلید موفقیت است

به همان اندازه که داشتن فعالیت بدنی مهم است، نقش آب را در حفظ تناسب اندام خود نباید دست‌کم بگیریم. هیدراتاسیون یک عنصر ضروری برای حفظ فرم بدن بدون باشگاه رفتن است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. نوشیدن آب زیاد باعث افزایش سطح انرژی، کاهش هوس و شادابی پوست می‌شود.

۳) خواب غیر قابل مذاکره است

همانطور که هیدراتاسیون را برای سلامت جسمانی باید در اولویت قرار دهیم، اهمیت خواب را نیز نباید دست‌کم بگیریم. همانطور که آب بدن را شاداب می‌کند، خواب کافی نیز آن را جوان می‌کند و استراحت و بازیابی لازم را برای یک سبک زندگی مناسب فراهم می‌کند.

پذیرفتن خواب به عنوان ستون تناسب اندام بدون نیاز به عضویت در باشگاه بازی را برای شما تغییر می‌دهد.

۴) تغذیه آگاهانه یک روش زندگی است

رکن بعدی داشتن تناسب اندام بدون باشگاه، خوردن آگاهانه است. همانطور که خواب باکیفیت نوعی مراقبت از خود است، تمرین غذا خوردن با آگاهی نیز چنین است.

عادت غذا خوردن آگاهانه به شما کمک می‌کند تا وزن سالمی داشته باشید بدون کالری‌شمار وسواس‌آمیز یا رژیم‌های غذایی محدود - و این کاری است که هر کسی می‌تواند انجام دهد، چه ورزشکار یا نه.

تمرین غذا خوردن آگاهانه به مدیریت استرس منجر می‌شود. همانطور که از آنچه در بدن خود می‌گذاریم آگاه هستیم، باید از نحوه مدیریت استرس نیز آگاه باشیم که به طور قابل توجهی بر سلامت کلی ما تأثیر می‌گذارد.

۵) مدیریت استرس را در اولویت قرار می‌دهند

استرس مانند آن دوستی است که همیشه به شما چسبیده است و اگر مدیریت نشود، می‌تواند منجر به مجموعه‌ای از مشکلات سلامتی شود؛ آیا می‌دانستید که استرس مزمن در واقع می‌تواند خطر چاقی را در شما افزایش دهد؟ بنابراین، فعالیت‌های کاهش دهنده استرس را در برنامه روزانه خود قرار دهید. مانند یوگا، مدیتیشن قبل از خواب، یا فقط نفس عمیق در طول یک روز کاری پرتنش.

همانطور که یاد می‌گیریم استرس را مدیریت کنیم، طبیعتاً خود را به سمت فعالیت‌هایی می‌یابیم که این حس تعادل را بیشتر می‌کند، مانند فعالیت‌های بیرون از خانه.

۶) مشتاق فعالیت‌های خارج از منزل هستند

چیزی جادویی در فضای بیرونی وجود دارد که نمی‌توان آن را روی تردمیل تجربه کرد. یک پیاده‌روی ساده در پارک می‌تواند به اندازه هر جلسه درمانی درون چهار دیواری شفابخش باشد.

درست مانند لذت بردن مداوم از طبیعت، حفظ عادات بهداشتی منظم و مداوم مفیدتر از تلاش‌های پراکنده و شدید است. این اصل جوهره یک سبک زندگی برای داشتن تناسب اندام بدون باشگاه را در بر می‌گیرد.

۷) استمرار مهم‌تر از شدت است

این قانون طلایی است که همه چیز را به هم پیوند می‌دهد: ثبات کلیدی است. آن افراد خوش اندامی که هرگز به باشگاه نرفته‌اند و رژیم‌های غذایی شدید نگرفته‌اند، عادت‌های سالم را در زندگی روزمره خود وارد می‌کنند.

تناسب اندام یک مقصد نیست؛ این سفری است که از تمام انتخاب‌های کوچکی که هر روز می‌گیرید تشکیل شده است.

سخن پایانی

این پایان کار نیست، بلکه آغاز یک تغییر آگاهانه به سمت بهبود کیفیت زندگی شماست. این تصمیمات ظریف و در عین حال قدرتمند روزانه است که به سلامتی طولانی مدت کمک می‌کند.

وقتی پله‌ها را به جای آسانسور یا آب را به جای نوشابه انتخاب می‌کنید، این‌ها را به عنوان پیروزی در مسیر تناسب اندام خود بشناسید.

تغییر یک شبه اتفاق نمی‌افتد؛ بلکه با انجام مراحل کوچک و هدفمند پیش می‌رود. هر گام به جلو گواهی بر تعهد شما به سلامتی، بیرون از محدوده یک باشگاه است.

همانطور که به این مسیر ادامه می‌دهید، پیشرفت‌های انجام شده را جشن بگیرید و بدانید که هر روز فرصتی برای تقویت مجدد وجود دارد، فقط کافی است این عادات را دنبال کنید.

مسیر تناسب اندام در اختیار شماست با هر چرخه خورشید، شما این شانس را دارید که زندگی پر نشاط و شادابی داشته باشید.

دیگر خبرها

  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • تغییر سبک زندگی یکی از مهمترین عوامل کاهش موالید در کشور 
  • شوهرم بوی سیگار و مشروب و عطر زنانه می‌دهد! | طلاق می‌خواهم چون شب‌ها دیر به خانه می‌آید
  • طلاق می‌خواهم، چون شوهرم شب‌ها دیر به خانه می‌آید
  • مهم ترین عوامل کاهش موالید/ از سبک زندگی تا مشکلات ژنتیکی
  • کاهش قند خون با مصرف یک سبزی معطر
  • بازیگر مشهور ترک پس از هشت ماه زندگی طلاق گرفت و بلافاصله دوباره عاشق شد!
  • دستگاه‌های اجرایی خسارات سیلاب به زیرساخت‌ها را برآورد کنند
  • ۷ عادت افراد خوش‌اندام که هرگز باشگاه نرفته‌اند
  • همسر سابق کاکا: مصاحبه منتسب به من کاملا جعلی است؛ طلاق ما توافقی بود