Web Analytics Made Easy - Statcounter

سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با نمایش فیلم «دیده‌بان» و با حضور عوامل فیلم و سینماگران در سینما فلسطین آغاز به کار کرد. ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «دیده‌بان» نخستین فیلم دفاع مقدس است که در جشنواره‌های بین‌المللی حضور یافت و مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم با حضور در هفتمین جشنواره فیلم فجر توانست نظر مثبت منتقدان و سینماگران را به خود جلب و جایزه ویژه هیات داوران برای بهترین کارگردانی و همچنین سیمرغ بلورین بهترین فیلم دوم (بخش فیلم‌های اول و دوم) را کسب کند که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی جشنواره جهانی سی و هفتم کار خود را با نمایش این فیلم  آغاز کرد.

این مراسم با حضور ابراهیم حاتمی کیا ، رضا میرکریمی، شهاب اسفندیاری، رضا کیانیان و مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان برگزار شد و در ادامه از کتاب «دیده بان» که به سه زبان تدوین شده رونمایی شد و به امضای ابراهیم حاتمی کیا رسید.

در این مراسم سیلزدگان کشور هم مورد توجه بودند و علاوه بر امضای تفاهمنامه رضا میرکریمی با علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر کشور کلیپی هم با موضوع سیلهای اخیر همراه با موسیقی زنده سنتی پخش شد. بعد از آن  تیزر سی‌و‌هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر براساس فیلم «دونده» امیر نادری پخش شد.

کلیپ مرمت فیلم دیده بان با سخنان خود حاتمی کیا در این کلیپ همراه بود که می گفت: من از جنگ به سینما آمدم. در آن فضا بودم و در آن فضا ذوب شده بودم و همان موقع متوجه شده بودم که باید دوربین را هم به دست بگیرم. «دیده‌بان» حاصل همه تجربه من از جنگ بود.

بعد از کلیپ رضا کیانیان روی صحنه آمد و گفت: جشنواره جهانی جشنواره کم خرجی است، نمی خواهیم و نمیتوانیم پرخرجترش کنیم. با تمام این تفاسیر امسال 160 فیلم در جشنواره حضور دارد امیدوارم در این مدت محدود بتوانید همه این فیلمها را ببینید چون جای دیگری پبدایشان نمی کنید.

کیانیان از همزمانی جشنواره با نیمه شعبان گفت و توضیح داد: به منتسبت همزمانی جشنواره با این ایام خیابان برادران مظفر با همکاری شهرداری تزیین شده و آماده نمایش فیلم است. موسیقی زنده و برنامه های دیگر برای این است تا لبخند را برای مردم به ارمغان بیاورد.

وی درباره بخش آثار مرمت شده جشنواره گفت: در تمام دنیا آثار کلاسیک را به منظور ممانعت از نابودی مرمت می کنند. ما هم این کار را انجام دادیم و در این راستا باید از فیلمخانه ملی ایران متشکر باشیم.

هوشنگ گلمکانی دیگر سخنران مراسم بود، که او هم به سیل در کشور اشاره کرد و گفت: بر مبنای همان پیام معروف کیارستمی زندگی ادامه دارد.

وی در ادامه به فیلم دیده بان اشاره کرد و توضیح داد: ژانر اصطلاحی است که از غرب وارد شده که در موارد متعددی به اشتباه استفاده می شود اما ژانر جنگ وجود دارد و در همه جای دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

 

این خبر در حال تکمیل است...

R1356/P/S4,34/CT11 واژه های کاربردی مرتبط سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۲۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود/ از کمدی تا آخرالزمان

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، هفمین جلسه از نهمین فصل «پاتوق فیلم کوتاه»، روز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ با نمایش ۴ فیلم کوتاه در پردیس سینمایی بهمن برگزار خواهد شد.

در این جلسه از فصل نهم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های کوتاه داستانی «شیوع» به کارگردانی میثم مرادی، «زخم» به کارگردانی سحر نورمنور، «گرازها» به کارگردانی غلامرضا جعفری و «قضاوت» به کارگردانی آریا گازُر، روی پرده خواهند رفت.

محمد علیزاده فرد نویسنده و کارگردان، به‌عنوان کارشناس این جلسه، پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده به گفت‌وگو می‌نشیند و آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. محمد محمدی، به عنوان مجری‌کارشناس برنامه حضور خواهد داشت.

«شیوع» در ژانر آخرالزمانی، به نویسندگی و کارگردانی میثم مرادی ساخته شده و حمید شاکری تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده داشته است. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «ما مسخ شده‌ایم … می‌دانیم که نمی‌دانیم ... و همچنان نمی‌دانیم ... ما مسخ شده‌ایم.»

«زخم» فیلمی است در ژانر درام به نویسندگی و کارگردانی سحر نورمنور و تهیه‌کنندگی مشترک سحر نورمنور و انجمن سینمای جوانان ایران. «زخم» روایت داستان یک دختر ۹ ساله است که بعد از زلزله و از دست‌دادن خانواده‌اش با مساله بلوغ مواجه می‌شود درحالی‌که از آن چیزی نمی‌داند.

«گرازها» را غلامرضا جعفری، نویسندگی و کارگردانی کرده و به‌تهیه‌کنندگی رامین سامانی، در ژانر درام ساخته شده است.

«قضاوت» اثری کمدی است به‌نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی آریا گازُر. این فیلم کوتاه داستان مانی و سورنا است که هنرجویان یک هنرستان هستند. آن‌ها که شاهد تعریف و تمجید ناعادلانه مدیر از یک هنرجو و فیلمش هستند، تصمیم می‌گیرند که اعتراض‌شان را با ساختن فیلمی از مدیر و رفتارش نشان دهند.

هفتمین جلسه فصل نهم «پاتوق فیلم کوتاه» با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز-پخش رویش، یک‌شنبه ۹ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.

خواهشمندیم مخاطبانی که در هفته‌های گذشته «پاتوق فیلم کوتاه» حضور داشته‌اند، حتما کارت عضویت باشگاه مخاطبان (پاتوق فیلم کوتاه) را همراه خود داشته باشند.

حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

کد خبر 6087683

دیگر خبرها

  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود/ از کمدی تا آخرالزمان
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • تایلند 3 عراق 2، هفتمین صعود متوالی به جام جهانی
  • هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود
  • آغاز انتخابی جام جهانی ووشو از امروز در چین با حضور ۳۸ کشور
  • فیلم ترنس مالیک با بازی لیلا حاتمی شاید در جشنواره ونیز