Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به انتقاد سناتور آمریکایی درباره سکوت واشنگتن نسبت به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده عربستان، مدعی شد که درخواست این کشور از عربستان در زمینه هسته‌ای همانند درخواست‌های ایالات متحده از ایران است.

به گزارش ایمنا، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه استماع کنگره، زمانی که به باد انتقاد سناتور آمریکایی درباره سیاست دوگانه دولت ترامپ در قبال ایران و عربستان قرار گرفته بود، در دفاع از خود مدعی شد: ما به عربستان همان چیزی را گفتیم که از ایران خواسته بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان خواهان استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است و ما شرایطی برایشان تعیین کرده‌ایم همانند بخش ۱۲۳ توافقنامه‌مان که به آنها اجازه غنی‌سازی نمی‌دهد. این دقیقاً همان چیزی است که از ایران خواسته‌ایم.

منبع: ایسنا

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ایران عربستان مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم

دبیر کل ناتو در جریان حضوری مشترک با ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در لهستان اعلام کرد که این ائتلاف نظامی هیچ برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در دیگر کشورهای عضو ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، به گفته ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، این ائتلاف نظامی هیچ برنامه ای برای استقرار تسلیحات هسته ای در دیگر کشورهای عضو ندارد.

استولتنبرگ در جریان حضور مشترک با ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا در مقابل سربازان انگلیسی مستقر در لهستان، گفت: هیچ برنامه ای برای گسترش ترتیبات فعلی اشتراک هسته ای وجود ندارد.

روز دوشنبه، آندری دودا، رئیس جمهور لهستان، بار دیگر تاکید کرد که کشورش برای استقرار تسلیحات هسته ای آمریکا آماده است. هم دودا و هم مشاور امنیتی او قبلاً چنین ملاحظاتی را بیان کرده بودند. در لهستان، رئیس جمهور فرمانده کل ارتش است.

"آندری دودا"، رئیس جمهور لهستان در مصاحبه با روزنامه "فکت" که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: "اگر متحدان ما تصمیم به استقرار تسلیحات هسته ای در خاک ما به عنوان بخشی از اشتراک هسته ای به منظور تقویت جناح شرقی ناتو بگیرند، ما آماده این کار هستیم.

لهستان به عنوان عضو ناتو یکی از مهم ترین حامیان اوکراین است و هم مرز با کالینینگراد روسیه و هم متحد روسیه بلاروس است.

دودا در بخش دیگری از سخنانش گفت، موضوع استقرار احتمالی سلاح هسته‌ای در لهستان مدتی است بین لهستان و ایالات متحده مورد بحث قرار گرفته است. وی افزود: "من قبلاً چندین بار به این موضوع پرداخته ام."

جاروسلاو کاچینسکی، معاون سابق نخست‌وزیر لهستان هم پیش از این در مدت کوتاهی پس از آغاز جنگ اوکراین، درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در کشورش اظهار نظر مثبتی کرده بود. وی در این باره گفته بود: اگر آمریکایی‌ها از ما بخواهند که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در لهستان ذخیره کنیم، ما برای آن آماده خواهیم بود. این امر بازدارندگی علیه مسکو را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

دبیرکل سابق ناتو: اقدام علیه ایران به نفع اسرائیل نخواهد بود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • پیام امیرعبداللهیان درباره سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • آنچه که باید درباره شصتمین دوسالانه هنر ونیز بدانید از زبان امیر عبدالحسینی، کیوریتور ارشد پاویون جمهوری اسلامی ایران
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است
  • اردن: حمله به رفح چیزی جز قتل عام نخواهد بود
  • خبرنگار بی‌بی‌سی بعد از دیدن بقایای موشک‌های ایرانی در اسرائیل: آنچه ما دیدیم یک چیز واقعا وحشتناکی است ؛ 11 متر بود! (فیلم)
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟