Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر پاکستان در تهران با تاکید بر ارتقای صلح و امنیت پاکستان و منطقه از طریق همکاری‌های مشترک گفت: پاکستان به همکاری با تمام همسایگانش برای ایجاد ثبات در منطقه ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، رفعت مسعود طی سخنانی در مراسم روز ملی پاکستان ضمن تبریک نوروز به مردم ایران گفت: البته امسال نوروز برای همه کمی سخت بود زیرا مردم ایران گرفتار سیل و سیلاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما ابراز همدردی می‌کنیم و دولت پاکستان کمک‌هایی را به سیل‌زدگان اعطا کرد و هر اندازه کمک خواسته باشید ما حاضریم.
وی در ادامه افزود: امروز - روز ملی پاکستان- برای ما خیلی مهم است. در تاریخ ما از ۷۰ سال پیش تمام مسلمانان هند به قیام محمد علی جناح اراده کردند و کشور پاکستان به وجود آمد.
این دیپلمات پاکستانی همچنین بیان کرد: برای پاکستان ماه فروردین ماه جشن است و این یک اتفاق مهمی است. همان طور که می‌بینید فستیوال فرهنگی پاکستان را به مدت سه روز در برج میلاد برگزار می‌کنیم. فرهنگ دو کشور ایران و پاکستان بسیار به هم نزدیک است.
سفیر پاکستان در تهران همچنین خاطرنشان کرد: روابط دو کشور ایران و پاکستان صمیمی، نزدیک، قدیمی و تاریخی است اما هنوز ظرفیت‌های زیادی وجود دارد تا این روابط تقویت شود.
وی تصریح کرد: در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، دفاعی و فرهنگی روابط ما خیلی زیاد و نزدیک بوده است. ممکن است این روابط فراز و نشیب داشته باشد اما یک چیز مسلم است و این که مردم ایران و پاکستان دلشان یکی است.
رفعت مسعود در ادامه با اشاره به روابط اقتصادی دو کشور ایران و پاکستان گفت: در حال حاضر حجم روابط اقتصادی و تجاری حدود دو میلیارد است که امیدواریم تجار دو کشور با یکدیگر هم اندیشی کرده و راهی را برای افزایش ارتباطات اقتصادی بیندیشند.
وی ادامه داد: بار دیگر بر چشم‌انداز نخست‌وزیر عمران خان برای ارتقای صلح و امنیت پاکستان و منطقه از طریق همکاری‌های مشترک تاکید می‌کنم.
وی اظهار کرد: مسئولان هر دو کشور مذاکرات خوبی بر سر این مسئله داشته‌اند و پاکستان به همکاری با تمامی همسایگانش برای ایجاد ثبات در منطقه ادامه می‌دهد.
سفیر پاکستان در تهران در پایان گفت: هفته آینده عمران خان نخست وزیر پاکستان به تهران می‌آید و در این سفر همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور هم می‌تواند بررسی شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روابط تهران و پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۲۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد

رئیس جمهور عنوان کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، ژنرال سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور رفت.

رئیسی: طوفان الاقصی شکست راهبردی اسرائیل و حامیانش بود بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه‌‌ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود. هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرزهای ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرزهای مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد
  • فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد / تاکید ژنرال عاصم منیر بر جلوگیری از به خطر انداختن روابط دو کشور
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان می‌تواند صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است
  • اظهارات جدید رئیسی درباره میز مذاکره و دیپلماسی
  • تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است
  • حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به عنوان دو کشور اسلامی مهم می‌تواند در حل مشکلات منطقه موثر باشد