Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@00:46:06 GMT

انقلاب بستر رشد هنر را در کهگیلویه و بویراحمد فراهم کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۲۷۶۲

انقلاب بستر رشد هنر را در کهگیلویه و بویراحمد فراهم کرد

به گزارش ایرنا، محمدشریف اسلامی عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از هنرمندان برتر حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: پیشرفت های 40 سال اخیر هنرمندان این استان در عرصه های ملی و بین المللی مرهون انقلاب اسلامی و به برکت پیروزی آن است.
وی افزود: 20 تا 26 فروردین ماه هر سال به مناسبت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و 20 برنامه فرهنگی و هنری نیز در این هفته در استان اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: توجه جدی به مقوله های آموزش هنرمندان و تولید آثار هنری به موازات یکدیگر در دستور کار حوزه هنری این استان قرار گرفته است.
اسلامی عنوان کرد: حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد دارای کمبود بودجه و امکانات است و انتظار می رود که مسئولان اجرایی استان برای رفع مشکل استیجاری بودن مکان آن چاره اندیشی کنند.
وی ابراز داشت: کشور و ملت ایران در گام دوم انقلاب نیاز بیشتری به امید و نشاط دارند زیرا جامعه مأیوس نمی تواند پیشرفت کند.
اسلامی گفت: هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد می توانند با زبان و ابزار هنر و تولید آثار هنری فاخر امید و نشاط را به جامعه تزریق کنند.
وی اظهار داشت: توسعه انسانی مقدم بر دیگر انواع پیشرفت ها در هر جامعه خواهد بود.
اسلامی افزود: توسعه انسانی از دروازه فرهنگ و هنر می گذرد و رشد همه جانبه هر جامعه نیز به توسعه انسانی آن بستگی دارد.
22 هنرمند برتر حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در رشته های مختلف که سال گذشته در عرصه های ملی یا بین المللی موفق به کسب مقام شده بودند در این آیین با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شدند.
سه کتاب تولیدی سال 1397 حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد به نام های «راه بی کنار عشق» نوشته شهربانو پاک نژاد با موضوع زندگینامه سردار شهید سید عبدالحسین ولی پور، کتاب شعر لری «زمند» اثر حسن بهرامی و کتاب شعر ترکی قشقایی «آیاتای» اثر نوذر استوار در این آیین رونمایی شد.
7535/6110
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 انقلاب سید مرتضی آوینی شعر فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۲۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره نخستین شهید مدافع وطن در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در راستای دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد و اجلاسیه ۴۲۴ شهید شهرستان کهگیلویه، یادواره نخستین شهید مدافع وطن پس از انقلاب در بقعه امامزاده پهلوان برگزار شد. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در این مراسم با اشاره به اینکه شهید برفی‌پور اولین شهید مدافع وطن کهگیلویه بعد از پیروزی انقلاب بوده است، گفت: پیش از این در یادواره‌هایی از قبیل یادواره ۴۸ شهید ارتش که با حضور مسئولان کشوری در گلزار شهدای دهدشت برگزار شده بود یاد و خاطره و رشادت این شهید گرامی داشته شد. سرهنگ علی اصغر پوربهشت افزود: ششم اردیبهشت امسال اجلاسیه شهدای ارتش در گچساارن برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه شهدا به یادواره نیاز ندارند، ادامه داد: هر یادواره برای یادآوری آرمان‌های شهداو بازخوانی فرهنگ ایثار و شهادت به خود ما است. فرماندار کهگیلویه هم در این آیین معنوی اقدام تنبیهی سپاه پاسداران را اقدامی مهم در دفاع از کیان میهن اسلامی خواند و گفت: هدف استکبار جنگ با اندیشه‌های انقلاب اسلامی است. حمزه محقق‌زاده افزود: دشمن اهداف اقتصادی را با تحریم تحمیل می‌کند پشت سر این تحریم، اما اندیشه‌ای است که به سمت فرهنگ اصیل ما تهاجم می‌کند. وی ادامه داد: شهیدان در راه خدا جنگیدند درجه بالایی نزد پروردگار دارند از همه داشته‌های خود گذشتند تا امروز سرافراز باشیم.

دیگر خبرها

  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • یادواره نخستین شهید مدافع وطن در کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری رویداد بهار هنر انقلاب در آذرشهر
  • برگزاری اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب/ هدیه‌ای که تقدیم مردم غزه شد
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • تجلیل از هنرمندان طراز هنر انقلاب/ مسعود نجابتی چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ شد
  • رویداد هنری "بهار هنر انقلاب" در آذرشهر
  • دیدار با ۲ تن از پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی