Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - معاون آموزش، پژوهش وفناوري وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:برآورد اوليه ميزان خسارت سيلاب به کشت و صنعت نيشکر دهخدا در خوزستان،16 هزار ميليارد ريال اعلام شده اما با توجه به گستردگي اين خسارت اين رقم بسيار بيشتر است.

برات قباديان روز چهارشنبه در حاشبه بازديد از شرکت کشت و صنعت نيشکر دهخدا در اهواز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان کرد: سيل به بيش از 12 هزار هکتار از زمين هاي اين شرکت صدمه وارد کرده ، و تاسيسات و سايت اداري اين شرکت نيز دچار خسارت زيادي از سيلاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: تا ساليان سال زمين هاي اين شرکت به حالت اوليه باز نخواهد گشت.
قباديان ادامه داد: اين شرکت حدود 2 هزار نفر نيروي کار دارد که زندگي و معيشت خانواده اين 2 هزار نفر به فعاليت اين شرکت مرتبط است.
وي همچنين گفت: جبران خسارت هاي وارده از سيل تنها از عهده دولت خارج است و همه ارکان نظام بايد کمک کنند تا اين خسارت ها جبران شود.
قباديان ادامه داد:براي جبران خسارت هاي سيل نياز به بودجه کلاني است ، که پس از فروکش کردن سيلاب در خوزستان بايد ميزان خسارت به صورت کارشناسي محاسبه شود.
معاون آموزش، پژوهش وفناوري وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز چهارشنبه در سفري 2 روزه براي بازديد از صنايع خسارت ديده خوزستان در سيل اخير وارد خوزستان شد.
ورود سيلاب به مزارع نيشکر، کارخانه ها و انبار شکر شرکت کشت و صنعت نيشکر دهخدا در شهرستان اهواز خسارت فراواني را به بخش صنعت و کشاورزي اين مجتمع نيشکري وارد کرد.
تاکنون 6 کشت و صنعت نيشکر از مجموع هفت کشت و صنعت به زير آب رفته و بيش از 30 هزار هکتار از مزارع نيشکر دچار آب گرفتگي شده است.
ظرفيت اسمي توليد در اين مجتمع 100 هزارتن شکر خام ، 175 هزارتن شکر سفيد و30 تا 38 هزار تن ملاس و فرآورده هاي آن و 330 هزارتن باگاس است.
7158/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۳۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران در کوهرنگ و سیلاب در چهارمحال و بختیاری+تصاویر

بارش شدید باران و بارش برف در استان چهارمحال و بختیاری باعث مخاطراتی در سطح استان از جمله آبگرفتگی منازل، مسدودی جاده‌ها و لغزندگی جاده‌ها شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، یک سامانه بارشی شدید از روز یکشنبه وارد استان چهارمحال و بختیاری شد که باعث بارش شدید باران و بارش برف در سطح این استان شد.

این بارش‌ها به نوعی رکورد بارش‌های باران را در سطح استان در برخی مناطق شکست و خوشبختانه باعث افزایش سطح بارش در برخی مناطق کمبود بارش در سال زراغی 1402-1403 داشتند، شد.

بارش 110 میلی‌متری باران در کوهرنگ

بنابر اعلام معاون هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری، بارش‌ها در سطح استان در این سامانه اخبر باعث بارش 110 میلیمتری باران در کوهرنگ، 39.8 میلی‌متر در شهرکرد، 45.1 میلی‌متر در در بروجن، 71.3 میلی‌متر در لردگان، 47.1 میلی‌متر در اردل، 39.2 میلی‌متر در فارسان، 23.5 میلی‌متر در بن و 27.1 میلی‌متر در سامان شد.

همچنین این سامانه بارشی باعث بارش 63.6 میلی‌متر باران در شلمزار، 29.1 میلی‌متر در فرخشهر، 91.5 میلی‌متر در مالخلیفه، 30.6 میلی‌متر در سورشجان، 65.6 میلی‌متر در بلداجی، 21.7 میلی‌متر در ایلبگی، 64.9 میلی‌متر در دوآب صمصامی، 70.9 میلی‌متر در بازفت و 53.9 میلی‌متر در لیرابی شد.

گفتنی است دمای کمینه در شبانه روز گذشته در اکثر مناطق استان بین صفر تا 3 بوده است که سردترین نقطه استان چلگرد با 2 درجه سانتیگراد زیر صفر و بن با یک درجه سانتیگراد زیر صفر بودند.

خسارت بارش‌ها به جاده‌ها و خانه‌های روستایی

خسرو کیانی، مدیرکل مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به سامانه بارشی اخیر در استان اظهار داشت: بارش‌ها در استان باعث خشارت به برخی از راه‌های روستایی، مزارع شیلات، بندهای کشاورزی و تعدادی از خانه‌های روستایی شد.

وی با اشاره به طغیان رودخانه‌ها به خصوص در جنوب استان و شهرستان‌های فلارد و خانمیرزا، بیان کرد: همچنین بارش شدید باران باعث رانش کوه و مسدودی موقت برخی جاده‌ها شد که رفع شدند.

کیانی با اشاره خسارت بارش‌ها در شهرستان کوهرنگ، عنوان کرد: به زودی خسارت‌ها جمع بندی و ارزیابی می‌شود. همچنین سیلاب به برخی از جاده‌های روستایی خسارت وارد کرد.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰ میلیاردریالی سیلاب به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز
  • خسارت سیلاب به جاده‌های عشایری گچساران
  • هوای گتوند در وضعیت خطرناک قرار گرفت
  • ناسالم بودن هوا در برخی شهرهای خوزستان برای گروههای حساس
  • خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی سپیدان
  • وضعیت آلودگی هوای خوزستان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • سیلاب شهر شاهرود را هم درنوردید + فیلم
  • سیل آب شرب ۳روستا در پلدختر را قطع کرد
  • جلوگیری از خسارت به واحدهای صنعتی خوزستان در باران
  • باران در کوهرنگ و سیلاب در چهارمحال و بختیاری+تصاویر