Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@06:13:12 GMT

تبریز| جوانان با شفافیت مطالبه‌گری کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۳۰۷۱

تبریز| جوانان با شفافیت مطالبه‌گری کنند

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: جوانان می‌توانند با روحیه مطالبه‌گری خود، با استفاده از ابزارهایی که در دست دارند، مطالبات خود را با شفافیت پیگیری کنند. ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، مراسم معرفی برترین‌های جشنواره حضرت علی اکبر (ع) شامگاه امروز (چهارشنبه) در سالن همایش‌های شهرداری تبریز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم، امیر تقی زاده، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان برای هفته جوان برنامه ریزی شده و حدود 600 برنامه متنوع در کل شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های شاخص هفته جوان، جشنواره حضرت علی اکبر (ع) با شعار امید و نشاط است که کارهای آن را از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته آغاز کردیم و پس از بررسی شاخص‌ها تلاش کردیم فرصت ثبت‌نام برای همه عزیزان به صورت مساوی وجود داشته باشد. داوری‌های تخصصی انجام‌شده و امروز با افتخار می‌گویم اگر جوانی احساس می‌کند که جایش روی این صحنه خالی است، می‌تواند به معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی مراجعه کرده و پیگیر موضوع باشد.

تقی زاده ادامه داد: امیدواریم این جوانان الگوهای خوبی برای دیگر جوانان کشورمان باشند. علاوه بر این جشنواره، برنامه‌های دیگری هم در طول هفته جوان برگزار می‌کنیم. روز گذشته در 21 شهرستان و به صورت هم‌زمان کارگاه ازدواج و خانواده را برگزار کردیم. در این رابطه 563 کارگاه در طول سال برای جوانان در آستانه ازدواج برگزار شده است. این کارگاه‌ها و مشاوره‌ها در طول هفته جوان نیز ادامه خواهد داشت.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری جشنواره سرباز جوان در این استان گفت: ما روز 8 اردیبهشت در خدمت نیروهای مسلح خواهیم بود و پنجمین جشنواره سرباز جوان را برگزار می‌کنیم.

رمز توسعه کشورها تشکل یابی است

سجاد سالک، مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به حوادث ابتدای سال 98 در کشورمان اظهار داشت: بسیار خوشحال هستم که امروز در نخستین سفر استانی هفته جوان توفیق داشتم که در شهر تبریز حضور داشته باشم. امسال در شرایطی روز جوان را گرامی می‌داریم که کشورمان اوضاع خوبی را از ابتدای سال تجربه نمی‌کند و ماجرای سیل بخشی از استان‌ها و مردم مان را درگیر خود کرده است. بخشی از سازمان‌های مردم‌نهاد نیز در بخش‌های سیل‌زده حضور داشته و در حال کمک‌رسانی هستند به همین دلیل این مراسم نیز تحت تأثیر اتفاقات اخیر قرار دارد.

وی افزود: با خانواده قربانیان سیل اخیر اظهار همدردی می‌کنیم و تلاش می‌کنیم به این عزیزان یاری برسانیم. نباید با گذشت زمان این دردی که مردم سیل‌زده با آن مواجه هستند را فراموش نکنیم. امروز روح ایثار و همدلی بروز پیدا کرده است. وقتی که به شهرستان پل‌دختر رفته بودیم، ریش سفیدان می‌گفتند در این وضعیت شور و شوق دوران دفاع مقدس را احساس می‌کنیم چون همه در تلاش هستند به یکدیگر کمک کنند.

سالک با اشاره به فشارهای خارجی نیز گفت: کشور ما امروز روزهای سختی را از نظر بین‌المللی و فشارهای بی سابقه، آسیب‌های اجتماعی و مشکلات اقتصادی جامعه ما را در برگرفته است. نگران هستم که در این شرایط، ناامید و مأیوس شویم چرا که این موضوع سمی مهلک برای یک جامعه محسوب می‌شود.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: از جوانان و هم نسل‌های خودم می‌خواهم در مقابل انتشار یاس و ناامیدی بایستند. باید در مقابل رفتارهای تند و شتاب‌زده که جز خسران بیشتر برای خودمان و جامعه اثری ندارد و در مقابل روزمرگی در طولانی مدت ایستادگی کنیم. درواقع روزمرگی به معنی بی‌توجهی به شرایط جامعه و گوشه‌گیری است.

وی افزود: در این شرایط جوانان می‌توانند با روحیه مطالبه گری خود، با استفاده از ابزارهایی که در دست دارند، مطالبات خود را با شفافیت پیگیری کنند. امروز کشور ما از فساد رنج می‌برد. مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم به این موضوع اشاره داشتند. هر چند وضعیت بسیار بهتر از رژیم پهلوی است اما این وضعیت قابل قبول نیست.

زارعی: جوانان انقلابی امروز همانند نسل دوران دفاع مقدس در صحنه هستندخوزستان|پس از سیل مشکل اشتغال جوانان را برطرف کنید؛ سیل فرصتی برای ساخت دوباره خوزستان استطرح نظارت مردم بر دولت در گیلان با بهره‌گیری از جوانان اجرایی می‌شود

سالک با اشاره به دیگر نقش‌های جوانان در جامعه خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی، یعنی تلاش برای تغییر نگرش و رفتار جامعه یکی از کارهایی است که امروز جوانان با دسترسی به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به خوبی آن را انجام دهند. زمانی که فرهنگ جامعه به انحطاط رسید، خود جامعه نیز رو به افول است اما وقتی فرهنگ متعالی شد، جامعه به تعالی رسیده و می‌تواند قله‌های مرتفع را فتح کند.

وی ادامه داد: کنشگری فعالانه در فضای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیز از دیگر مواردی است که جوانان ما باید در شرایط فعلی به آن توجه داشته باشند. هر چقدر هم که فکر می‌کنیم وعده‌هایی داده شده و گلایه داریم، نباید میدان را خالی کنیم. در عرصه شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها جوانان وارد شده‌اند. جوانانی که می‌توانستند از کشور بروند یا یک‌گوشه بنشینند و از وضعیت گلایه کنند اما تصمیم گرفتند حرکتی روبه‌جلو داشته باشند.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: بحث مشارکت جوانان در اجتماع نیز موضوع مهمی است که با تشکیل سمن‌ها، جوانان می‌توانند به این موضوع ورود کرده و نقش مهمی را در آینده کشور ایفا کنند. رمز توسعه کشورها تشکل یابی است، کشور با فریاد، دست روی دست گذاشتن، خشونت و... به جایی نمی‌رسند. بلکه باید به صورت تشکل کارها را پیش برد.

سالک در پایان گفت: ما در سازمان‌های مردم‌نهاد تلاش می‌کنیم به دغدغه‌های مختلف جامعه بپردازیم. موضوعاتی که با غفلت از آن‌ها ضربه می‌خوریم. این موضوع را برای آینده کشور مفید می‌دانیم. یک رکن جامعه مدنی سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد هستند. امیدوارم در کنار همدیگر با تلاش، ایثار و همدلی در شرایط بهتری قرار بگیریم. ایران ما در وضعیت خطیری به سر می‌برد، کنار هم بودن ما نقطه قوت و تلاش ما نشان پیروز بودن و موفقیت ما است.

انتهای پیام/ u

R7887/P1494/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۳۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند

علیرضا فخاری در نشست با مدیران مالیاتی استان تهران، با اشاره به اهمیت جایگاه مالیات در جامعه، آن را یکی از ارکان اجرای عدالت مالی در کشور دانست و اظهار کرد: در گذشته از مالیات به عنوان یک عنصر نامطلوب یاد می‌شد، در حالی که مالیات حامی اجرای عدالت اقتصادی در جامعه است.

فخاری بیان کرد: مالیات یکی از عوامل تولید عدالت در اقتصاد عام است و کمک می‌کند سطوح عدالت در درآمد هزینه‌ها بین اقشار مختلف جامعه تراز شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مالیات رشد حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند، بیان کرد: باید برای تبیین جایگاه واقعی مالیات در جامعه و تغییر ذهنیت‌ها در این حوزه تلاش مضاعف صورت بگیرد، چرا که اگر شخصی ببیند از مالیاتی که پرداخت می‌کند در حوزه‌های اجتماعی، درمانی و فرهنگی استفاده می‌شود و مسیر مالیاتی و هزینه کرد‌ها شفاف است، به پرداخت مالیات ترغیب می‌شود.

استاندار تهران بر ضرورت تشکیل فضای حکمرانی مالی به منظور پیشرفت اقتصادی کشور، تاکید کرد.

وی تبیین آثار عدم پرداخت مالیات در جامعه و ضرورت سهیم شدن مردم در مشارکت‌های اجتماعی را بسیار مهم دانست و افزود: بخشی از مشارکت‌ها در راستای شفاف سازی ایجاد و به سیستم مالی کشور کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اتفاقات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان ایثارگری جوانان ما را به نمایش گذاشت
  • سردار شفائی: تمرکز دشمن مقابله با انقلاب و ضربه زدن به ایران در جنوب شرق کشور است
  • تمرکز تروریست‌‌ها در جنوب شرق کشور برای ‌ضربه زدن به ایران
  • ارزش‌های ناب انسانی و اسلامی در جامعه ایرانی
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • ورزش های ناب انسانی و اسلامی در جامعه ایرانی
  • ورزشکاران نقش محوری در خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن دارند
  • عکس| وزیر ورزش در منزل محمد مایلی‌کهن
  • وزیر ورزش به دیدار سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران رفت
  • دیدار وزیر ورزش با پیشکسوت مغضوب قلعه‌نویی!