Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:11:07 GMT

آلمان از دمشق خواست شرایط بازگشت آوارگان را فراهم کند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۳۱۶۴

آلمان از دمشق خواست شرایط بازگشت آوارگان را فراهم کند

نیویورک- ایرنا- وزیر مشاور در وزارت خارجه آلمان، فقدان شرایط امنیتی و ضمانت های لازم دمشق را عاملی برای بازنگشتن داوطلبانه آوارگان سوری دانست و بدون اشاره به نقش حامیان تروریسم، از دولت اسد خواست تا این شرایط را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نیلز آنین روز چهارشنبه پس از نشست شورای امنیت که درباره سودان و سودان جنوبی برگزار شد، این مطلب را در پاسخ به یکی از خبرنگاران مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: واقعیت این است که خیلی از مردم دوست دارند در کشور خودشان زندگی کنند اما به دلیل اینکه خیلی از غیرنظامیان مورد هدف قرار می گیرند و زیر ساخت های بشر دوستانه تخریب شده است، نمی توانند برگردند.
این مقام آلمانی ادامه داد: پیشرفت همچنین نیازمند آن است تا انعکاسی از پایتخت هایی همچون دمشق، مسکو و تهران باشد چرا که در بخشی از این کشور همچنان نبرد ادامه دارد.
آنین اضافه کرد: در این شرایط، مردم تصمیم نمی گیرند که به صورت داوطلبانه بازگردند، آنها نیاز دارند که در امنیت و ایمنی باشند. این چیزی است که رژیم بشار اسد در ارائه ضمانت امنیتی شکست خورده است. وضعیت غیرنظامیانی که برای استفاده در گروه های شبه نظامی استخدام شده اند، روشن نیست.
وی با بیان اینکه آلمان نزدیک به 800 هزار آواره سوری را پناه داده است، اظهار کرد: تعداد بسیار کمی و کمتر از هزار نفر از آنها تصمیم گرفتند که به صورت داوطلبانه به کشورشان بازگردند، تعدادی دوباره به آلمان بازگشتند چرا که شرایط و ضمانت دچار نقص بود.
این دیپلمات آلمانی که کشورش در این ماه ریاست دوره ای شورای امنیت را بر عهده دارد، اظهار کرد: فکر می کنم رئیس جمهوری اسد و البته همچنین کشورهایی که از جنگ و موضع رئیس جمهوری اسد حمایت می کنند به ویژه روسیه و تهران، نخستین کسانی هستند که باید به این شرایط پاسخ دهند.
آنین یادآور شد: ما انتظار داریم که آنها از نفوذ خود بر دمشق به منظور ایجاد شرایط لازم تحت قوانین بین المللی استفاده کنند. این کاملا ناپذیرفتنی است که نتوانیم شرایط لازم برای بازگشت داوطلبانه و توام با کرامت مردم به سوریه را فراهم کنیم و امیدواریم که هرچه زودتر محقق شود.
اروپام*1429

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آلمان دمشق بازگشت آوارگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۳۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران

سرهنگ محسن مرادی صادق در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با توجه به گرم شدن هوا احتمال وقوع حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع وجود دارد، افزود: افزود: لازم است کلیه نیروهای منابع طبیعی در آماده باش کامل باشند.

وی افزود: در چند روز گذشته دمای هوا افزایش یافته و این احتمال می‌رود براثر سهل نگاری آسیبی به عرصه‌های جنگلی و مرتعی برسد.

وی از مسافران و گردشگران خواست بدلیل خشکی هوا از روشن کردن آتش خودداری نمایند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی نوشهر از کلیه شهروندان خواست در صورت مشاهده آثار آتش سوزی بدون فوت وقت مراتب را با کد امداد جنگل به شماره ١۵٠۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.

کد خبر 6081858

دیگر خبرها

  • مصارف مالیات برای مردم تبیین شود/لزوم مبارزه با فرار مالیاتی
  • زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است
  • حقوق کارکنان دولت در سال جاری چند درصد زیاد شد ؟
  • رئیس جمهور: ساز و کارهای مشارکت مردم برای تحقق شعار سال فراهم شود / توسعه یافتگی همگام با نظام انقلابی
  • افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اولویت مدیران عمرانی کشور باشد
  • عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از بیت حانون
  • ببینید | پاسخ رئیس سازمان بورس به یک سوال مهم درباره بازگشت سرمایه‌های مردم