Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:40:29 GMT

تظاهرات فعالان محیط‌ زیست، گریزی برای تنفس برگزیت

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۳۱۹۸

تظاهرات فعالان محیط‌ زیست، گریزی برای تنفس برگزیت

لندن – ایرنا – هزاران تن از فعالان محیط ‌زیست در حالی نظم عمومی پایتخت انگلیس را در روزهای اخیر به‌ هم ‌ریخته و با ایجاد راه‌بندان در نقاط پرتردد شهر خبرساز شده‌اند که دولت ترزا می زیر فشار افکار عمومی به دنبال راهکاری است تا کشور را از بن‌بست برگزیت خارج کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، بیش از 300 تن از اعضاء گروه موسوم به قیام علیه انقراض در سه روز گذشته توسط پلیس لندن دستگیرشده و به بازداشتگاه منتقل‌شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد و هزاران تن دیگر هم‌زمان با آغاز تعطیلات پارلمان به مناسبت عید پاک، در پنج نقطه مختلف شهر لندن تجمع کرده، روی خیابان، ساختمان‌ها و متروی شهر در حمایت از محیط‌زیست شعارنویسی کرده و خود را به معابر عمومی و امروز به فنس های محل سکونت رهبر حزب مخالف دولت انگلیس بسته‌اند تا به‌اصطلاح صدای خود را به دولتمردان برسانند که وضعیت گرمایش زمین از حد بحران گذشته است.
استورات بزدن سخنگوی گروه قیام علیه انقراض در میان راه‌بندان مقابل ساختمان پارلمان به اسکای نیوز گفت: هدف ما این است که به دولت اعلام کنیم اوضاع فرق کرده و دیگر نمی‌توان به روال سابق ادامه داد. تا زمانی که قوانین به نفع حفاظت از محیط‌زیست تغییر نکند این وضعیت ادامه خواهد داشت.
معترضان دوشنبه گذشته شیشه‌های ورودی دفتر مرکزی شرکت نفتی شل را خرد کردند. شرکت «نیو وست اند» که متشکل از کمپانی‌های پردرآمد مناطق مرکزی لندن است هم امروز اعلام کرد که تظاهرات فعالان محیط‌زیست در سه روز گذشته 12 میلیون پوند خسارت تجاری زده است.
شرکت اتوبوس‌رانی لندن درباره تغییر مسیر اتوبوس‌های خیابان‌های مرکزی لندن هشدار داده و اداره حمل و نقل شهری لندن اعلام کرد که بیش از 500 هزار نفر در اثر تغییر مسیر اتوبوس‌ها سرگردان شده‌اند.
پلیس لندن از دوشنبه گذشته در تلاش است تا تظاهرات را به یک نقطه محدود و از گسترش بی‌نظمی در شهر جلوگیری کند، اما تاکنون موفق نبوده است.
معترضان با استناد به گزارش اخیر سازمان ملل درباره تغییرات آب و هوایی می‌خواهند که سطح آلایندگی‌های ناشی از گاز سمی دی‌اکسید کربن تا سال 2025 میلادی به صفر برسد. سازمان ملل متحد در گزارشی هشدار داده است که تنها 12 سال برای جلوگیری از فاجعه گرم شدن زمین فرصت باقی‌مانده است.
آن‌ها می‌خواهند که در این رابطه با دولت مستقیماً مذاکره کنند، اما غیر از شهردار لندن که با انتشار پیام‌های توییتری معترضان را به آرامش دعوت کرده، مقام‌های رسمی دولت انگلیس به این مساله واکنش رسمی نشان نداده‌اند.
تحولات حاضر در حالی صورت می‌گیرد که دولت انگلیس پس از تحمل سه شکست سنگین در پارلمان بر سر طرح چگونگی خروج این کشور از اتحادیه اروپا، از سوی افکار عمومی تحت‌فشار زیادی قرار دارد.
حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین خواستار برگزاری انتخابات سراسری است و سایر احزاب سیاسی هم عمدتاً از برگزاری همه‌پرسی مجدد برگزیت حمایت می‌کنند.
حزب جدید «چینج یوکه» متشکل از نمایندگانی که در اعتراض به روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از احزاب اصلی محافظه‌کار و کارگر کناره گیری کردند، در اولین اقدام سیاسی خود قصد دارند تا در انتخابات پارلمان اروپا در 23 می (دوم خرداد) شرکت کنند.
«هیدی الن» رهبر موقت این حزب اعلام کرد که به‌زودی نامزدهایی را که قرار در انتخابات پارلمان اروپا شرکت کنند معرفی خواهد کرد. وی افزود' این اقدام پیام روشنی را ارسال می‌کند که اگر انتخابات پارلمان اروپا در انگلیس برگزار شود ما برای ادامه عضویت در اتحادیه اروپا و اصلاحات در این اتحادیه مبارزه می‌کنیم.'
اتحادیه اروپا هفته گذشته شش ماه فرصت تعیین کرده است تا توافق به‌دست‌آمده میان دولت لندن و 27 کشور اروپایی در پارلمان انگلیس به تصویب برسد.
فردای همان روز، دستگیری جولیان آسانژ بنیان‌گذار سایت افشار گر ویکی‌لیکس پس از هفت سال پناهندگی در سفارت اکوادور توسط پلیس لندن خبرساز شد. نخست‌وزیر انگلیس هم‌زمان با برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده وی در لندن، طی سخنانی در مجلس عوام اعلام کرد که اگر توافق او پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی اروپا در دوم خرداد به تصویب برسد این کشور مجبور نخواهد شد تا در انتخابات اروپا شرکت کند.
فضای سیاسی در انگلیس پس از تعویق برگزیت و مخالفت‌های پارلمان با طرح دولت در سه ماه گذشته روزهای پرالتهابی را پشت سر گذاشته است؛ اما شاید شوک ناشی از دستگیری آسانژ در کنار تظاهرات فعالان محیط‌زیست و ایجاد بی‌نظمی گسترده در پایتخت، زمینه‌ای باشد تا دولت در آشفتگی وضع موجود، بتواند از سد پارلمان عبور کند.
اروپام ** هـ ن **1859

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انگليس برگزيت محيط زيست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۳۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر عجیب از یورتمه اسب‌های زخمی در خیابان‌های لندن!

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، یک سخنگوی ارتش انگلیس می‌گوید پنج اسب سواره‌نظام با فرار از محل حضور خود و دویدن در خیابان‌های لندن، پنج نفر را زخمی کردند.

او گفته ۲ اسب در این حادثه مجروح شدند اما تمام آن‌ها هم‌اکنون در اختیار نیروهای مربوطه هستند.

صحنه ای وهمناک در انگلیس؛ اسب های خونین در خیابان های لندن | تصاویر کد خبر 847026 برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش انگلیس خبر مهم

دیگر خبرها

  • تصاویر عجیب از یورتمه اسب‌های زخمی در خیابان‌های لندن!
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • درویش، کنشگر محیط زیست: شاهد کاهش شدید مشارکت مردم پس از بازداشت فعالان محیط زیست، بودیم
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • بهانه حامیان اسرائیل برای فشار بر طرفداران فلسطین در لندن
  • دارو زباله نیست!